Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

stelling

• perihelium

Wie de Bijbel niet leest heeft hier niks te zoeken.

• Jenny

Als jij een goeie timmerman weet.:D

• ¥ Lotje ­­¥

Hoi hoi

nou Stevenboy ik lees het ook niet iedere dag . Als ik iets wil weten dan lees ik . . Maar wie rookt in de buitenlucht ook . (die vuiligheid) houd niet van de natuur ………Das nou net zo,n zin als jij geeft.

Groet Lotje .

Wie God ergens wil vinden, moet Hem meebrengen. Alleen wanneer Hij in u is, ziet gij Hem in de dingen.

bron: Rückert

http://13221.freegoodies.nl/?cc=1

• Stefan

Ik las de bijbel niet.

Doordat ik op dit prikbord actief werd, ben ik de bijbel gaan lezen..

En het is een bijzonder boek, waarin bijzondere dingen staan geschreven.

Echter die boeken zijn er meer.

• David.

thomas Schreef:

——————————————————-

> En het is een bijzonder boek, waarin bijzondere

> dingen staan geschreven.

>

> Echter die boeken zijn er meer.

Er zijn inderdaad ook andere bijzondere boeken.

Maar daar zijn dan ook andere prikborden voor.

David. ;)

• CU

Steven Schreef:

——————————————————-

> Wie de Bijbel niet leest heeft hier niks te

> zoeken.

Wie de bijbel wel leest, die heeft hier juist niets te zoeken, want die heeft de bijbel gillend van het lachen dichtgeslagen:

Lev.27:29 (NBV)

Wanneer een mens eenmaal onvoorwaardelijk aan de HEER is gewijd, kan hij niet worden vrijgekocht; hij moet ter dood gebracht worden.

Wie is het ook al weer die zich aan de Heer gewijd voelt maar toch nog leeft? Was jij dat niet? Er is zeker nog niemand gevonden, door de Heer want zelf doen is er niet bij, die jou even een kopje kleiner komt maken.

• Stefan

Dat zal wel, alleen daar kom ik niet.

Ik weet wel, dat door andere Evangeliien te lezen dan die in de bijbel staan mijn ogen mede geopend zijn.

Ook de Gita is zo´n boek, dat bijzonder is, omdat het de strijd van het ego beschrijft; de innerlijke strijd als een uiterlijke strijd, een slagveld, omschreven.

En de noodzaak van het overgeven van de wil van het ego aan de Wil van Christus, om tot werkelijke verlossing te komen van het ego en daardoor Eénheid met God te kunnen bewerkstelligen.

• perihelium

Als u nu met Christus uit de dood bent opgewekt, streef dan naar wat boven is, waar Christus zit aan de rechterhand van God. Richt u op wat boven is, niet op wat op aarde is. U bent immers gestorven, en uw leven ligt met Christus verborgen in God. En wanneer Christus, uw leven, verschijnt, zult ook u, samen met hem, in luister verschijnen. Laat dus wat aards in u is afsterven: ontucht, zedeloosheid, hartstocht, lage begeerten en ook hebzucht – hebzucht is afgoderij –, want om deze dingen treft Gods toorn degenen die hem ongehoorzaam zijn. Vroeger hebt u ook die weg gevolgd en zo geleefd, maar nu moet u alles wat slecht is opgeven: woede en drift, vloeken en schelden. Bedrieg elkaar niet, nu u de oude mens en zijn leefwijze afgelegd hebt en de nieuwe mens hebt aangetrokken, die steeds vernieuwd wordt naar het beeld van zijn schepper en zo tot inzicht komt.

• perihelium

thomas Schreef:

——————————————————-

> Dat zal wel, alleen daar kom ik niet.

hoe komt dat zo?

>

> Ik weet wel, dat door andere Evangeliien te lezen

> dan die in de bijbel staan mijn ogen mede geopend

> zijn.

>

> Ook de Gita is zo´n boek, dat bijzonder is, omdat

> het de strijd van het ego beschrijft; de

> innerlijke strijd als een uiterlijke strijd, een

> slagveld, omschreven.

>

> En de noodzaak van het overgeven van de wil van

> het ego aan de Wil van Christus, om tot werkelijke

> verlossing te komen van het ego en daardoor

> Eénheid met God te kunnen bewerkstelligen.

Wat bedoel je met werkelijke verlossing, hoe geef je je over en hoe weet je wat de ego en wil van Christus is? (je roept veel vragen op en hebt hopelijk ook antwoorden)

• perihelium

**Lotje** Schreef:

——————————————————-

> Hoi hoi

> nou Stevenboy ik lees het ook niet iedere dag .

> Als ik iets wil weten dan lees ik . .

vind je onze eigen wil het allerbelangrijkste?

> Maar wie

> rookt in de buitenlucht ook . (die vuiligheid)

> houd niet van de natuur ………Das nou net zo,n

> zin als jij geeft.

ik ben het niet met mijn stelling eens en iemand die rookt mag en kan volgens mij ook van de natuur houden.

>

>

> Wie God ergens wil vinden, moet Hem meebrengen.

> Alleen wanneer Hij in u is, ziet gij Hem in de

> dingen.

>

>

> bron: Rückert

Ik had nog niet van de beste man gehoord maar dit zijn hele mooie en naar mijn ervaring ware woorden. Alleen is de vraag hoe God in eerste instantie tot ons komt en dat is naar mijn mening door (geloof in) het leven en verlossende werk van Jezus. Hoe zie jij dat?