Als ik die punten lees dan heb je nog een lange weg te gaan, ik kan geen enkel punt opnoemen wat op jou van toepassing is, ben je per ongeluk het hazenpad ingeslagen ?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nltheo Schreef:
——————————————————-
> Misschien had ik moeten schrijven : “”Het IS
> mystiek en mistig en New Age.“”
>
> Net zo zelfverzekerd zoals jij altijd zo
> zelfverzekerd uit de hoek kunt komen als je tracht
> aan te tonen dat een andersdenkende vreeeeeslijk
> slecht is.
>
> theo
Het gaat er dus niet om of het zo lijkt of zo is maar dat je me ‘terug wilt pakken’. Hoe rijm je oog om oog met je andere wang toe keren en vergeving?
Steven Schreef:
——————————————————-
> Mooie teksten, maar ook daar lees ik niet dat 'die
> weg via de Zoon is, in Welke de Christus is
> opgewekt'.
Misschien is het wel uit te leggen aan de hand van een paar bijbelteksten, die ik zo zal plaatsen.
Die weg via de Zoon zou je de weg van het Zoonschap kunnen noemen. Oftewel de weg die je moet gaan (of het leven dat je moet gaan leven) totdat je uiteindelijk ten volle een Kind/Zoon van God bent.
Van Jezus staat maar vrij weinig in de bijbel over z'n jeugd. Alleen over de geboorte wordt er wat meer geschreven.
Heb jij je wel eens afgevraagd wat Jezus eigenlijk allemaal deed tot z'n dertigste, toen Hij zo ongeveer begon te prediken? Jezus was mens/vlees geworden om het zo maar eens te zeggen en dat was echt niet eenvoudig.
Jezus heeft tot z'n doop ook een lange weg afgelegd denk ik. (ook al werd Hij bij z'n geboorte Zoon van God genoemd).
God zelf zei pas voor het eerst “Dit is mijn geliefde Zoon, in wie ik vreugde vind” na Zijn Doop.
Toen Jezus gedoopt was, kwam Hij meteen uit het water*. En zie, daar opende zich de hemel voor Hem en Hij zag de Geest van God als een duif neerdalen en op Hem neerkomen. Er kwam een stem uit de hemel, die zei: ‘Dit is mijn geliefde* Zoon, in wie Ik vreugde vind.’
Lees verder deze bijbeltekst:
32] En Johannes getuigde: ‘Ik heb gezien hoe de Geest als een duif uit de hemel neerdaalde en op Hem bleef rusten. Ikzelf wist niet wie het op zou zijn, maar Hij die mij gezonden had om te dopen in water, had mij gezegd: “Als je ziet dat de Geest op iemand neerdaalt en op Hem blijft rusten, dan weet je: Hij is degene* die doopt in heilige Geest.” Ik heb het gezien, en mijn getuigenis luidt: dit is de Zoon van God.’
Bij Jezus bleef de Geest op Hem rusten. Zie ook de getuigenis. Er werd pas gezegd “dit is de Zoon van God” toen de Geest op Hem bleef rusten. Toen pas kon God echt zeggen "Dit is mijn geliefde Zoon" .
Als je vervolgens deze tekst lees:
Maar in een mens die Gods woord bewaart, heeft zijn liefde werkelijk haar volmaaktheid bereikt; daardoor weten we zeker dat we in Hem zijn. Wie zegt dat hij met God verbonden is, moet zelf leven zoals Jezus geleefd heeft.
In Jezus heeft de Liefde werkelijk haar volmaaktheid bereikt bij Zijn doop. (Dan zegt God dus pas dit is mijn geliefde Zoon). En daar heeft Jezus 30 jaar over gedaan. (Als dat al eerder was, dan hadden we veel meer over die jongere jaren van Jezus in de bijbel kunnen lezen). En in dit vers staat dat men moet leven zoals Jezus geleefd heeft. Dat wil dus zeggen dat wij ook de weg moeten gaan die Jezus ook is gegaan zodat de liefde ook in ons haar volmaaktheid zal bereiken. En dan kan je met recht zeggen dat je een kind/zoon van God bent. En die weg noemt men ook wel de weg tot Zoonschap (van God).
En die hele weg wordt door Jezus uit de doeken gedaan in de bijbel. Heb uw naaste lief….., oordeel niet opdat gij….. etc. en natuurlijk middels de gelijkenissen.
Thomas zegt “de weg via de Zoon in welke de christus is opgewekt.” Ik begrijp wel wat hij hiermee bedoelt, maar jij zou dan kunnen zeggen "de weg tot het Zoon worden, in welke de Heilige Geest ten volle werkzaam is.
Uw wil geschiede, gelijk in de hemel alzo ook op de aarde" . Ja, ook op aarde
Gr. Majorie
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?