Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

de tuin van het dagelijks leven

• Stefan

Exact steven, en zo schreef ik dat ook naar Lotje.

Maar het vertrouwen las jij niet in mijn tekst, want je schreef daarop;

Er is geen deur in het plaatje en ook niks met acht in de tekst. Ik wil er niet meer tegenin gaan als ik iets niet begrijp maar blijf me gewoon op de waarheid richten.

• ¥ Lotje ­­¥

Vertrouwen lijkt mij moet je aan voelen . . Vertrouwen op God . Maar kan hier op aarde ook op andere dingen zoals op mensen en dieren . Met andere woorden je merkt het wel hoe een mens is en hoe een dier is . Helderheid in inzicht . ;)

• ¥ Lotje ­­¥

ja . ….. Geen deur ,niks . Maar toch zal het aan het einde van de weg toch nauw zijn . las ik wel eens ergens toch .??? Als we met zijn allen langs een pad moeten . ???Zou er dan ook paden zijn???

• perihelium

Geloof is niet verklaren wat we niet zien maar vertrouwen hebben in wat we niet zien volgens de Hebreeën tekst. Het zichtbare is niet wat ons rechtvaardig maakt maar het onzichtbare. Het zichtbare komt voort uit het onzichtbare. Mensen zijn volgens de Bijbel rechtvaardig door het geloof en niet door wat ze zien. Ik zie geen achtvoudig pad en een deur maar geloof dat Jezus de weg en de waarheid en het leven is en dat de deur van mijn hart is geopend door geloof. Dat lees ik in de tekst en is mijn ervaring.

Het geloof legt de grondslag voor alles waarop we hopen, het overtuigt ons van de waarheid van wat we niet zien. Om hun geloof werden de mensen uit vroeger tijden geprezen. Door geloof komen we tot het inzicht dat de wereld door het woord van God geordend is, dat dus het zichtbare is ontstaan uit het niet-zichtbare.

Door zijn geloof had het offer dat Abel aan God bracht meer waarde dan dat van Kaïn. Over Abel wordt dan ook lovend gesproken als over een rechtvaardige – God zelf liet zich prijzend uit over zijn gaven –, en door zijn geloof klinkt zijn stem nog steeds, ook al is hij gestorven. Door zijn geloof werd Henoch naar elders overgebracht, om niet te hoeven sterven; hij werd niet meer gevonden, omdat God hem had weggenomen. Hij stond immers al vóór zijn opneming bekend als iemand in wie God vreugde vond. Zonder geloof is het onmogelijk God vreugde te geven; wie hem wil naderen moet immers geloven dat hij bestaat, en wie hem zoekt zal door hem worden beloond. Door zijn geloof bouwde Noach, toen hem te kennen was gegeven wat er zou gebeuren, nog voordat dit voor iemand zichtbaar was, gehoorzaam een ark om daarmee zijn huisgenoten te redden. Zo veroordeelde hij de wereld en verwierf hij de gerechtigheid die voortkomt uit het geloof.

• ¥ Lotje ­­¥

Of is het ,, ons pad te verlichten,, ?? ;)

• Stefan

Nee, er is maar één weg die naar Verlossing leidt.

En die weg is via de Zoon,

in Welke de Christus is opgewekt.

• ¥ Lotje ­­¥

ja het licht . Het licht daar je naar toegeleid wordt

Groet, Lotje die nu ga werken . fijne dag verder …:)

• Stefan

Je reactie is als een mist.

Ik geloof dat ik wel helder ben geweest in mijn schrijven.

• perihelium

'die weg is via de Zoon, in Welke de Christus is opgewekt. ja het licht . Het licht daar je naar toegeleid wordt'

Wat hebben die vage woorden waar voor mij geen touw aan vast te knopen is met de Bijbel te maken?

• Stefan

Dat wordt dan opzoeken.

Het woord Licht intypen, het woord Zoon en het woord; de Weg.

Dan de teksten lezen die deze woorden in zich hebben.