Wie ben jij om dat over mij te zeggen? Geef God de eer en niet jezelf…………
Douce
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlJij bent de beste, zoals altijd! Ik zal God vragen of Hij er ook zo over denkt, want het is natuurlijk maar een meninkje van mij.
Als ik zo over mijn naaste zou praten als jij hier op het prikbord doet, zou het schaamrood nooit meer van mijn kaken wijken.
Maar gelukkig lees ik bijna niets meer, slechts steekproefsgewijs en reageren………….ook al bijna niet meer.
Een broeinest inderdaad……..van ruziezoekers, fundamentalisten en breedbekterriers.
Douce
Hoi Steven,
zijn we niet allemaal mensen?
Wist jesus niet dat we gewoon allemaal maar mensen zijn die zo onze tewijfels hebben, en dat we geen van allen grote geloofshelden zijn?
Wist hij b.v. van Petrus niet dat die hem zelfs verraden zou?
Toch zegt hij dat alles wat je in vertrouwen aan God in zijn naam vraagt, je gegeven zal worden. Zoals een vader zijn kind brood geeft en geen steen.
En toch zijn er zovele gebeden niet verhoord……..Je kunt dat niet afdoen met het argument onoprechtheid Steven. Als je zo redeneert doe je het geloof meer kwaad dan goed.
Durf nu eens te zeggen dat jij het ook allemaal niet weet……..
Douce, iedereen heeft evenveel recht om hier te komen maar laten we het wel over de Bijbel en het Bijbelse geloof hebben naar de (ex?) regels van dit bord. Dat mijn manier van discussiëren over het Bijbelse geloof en de Bijbelse waarheid je niet aanstaat heeft volgens mij in laatste instantie te maken dat je er alles aan doet om het daar niet over te hebben. Je erkent de Bijbel en christenen niet blijkt uit al je schrijven en je bent zelfs boos op hen die wel geloven in de Bijbelse waarheid. Heb je niet door dat er maar twee kampen zijn en dat God je roept om de weg en de waarheid en het leven te volgen van Zijn Zoon en niet daar tegenin te gaan in het kamp van de tegenstander?
Het is niet ‘prikbordpolitiek correct’ om te zeggen maar wel legitiem volgens de Bijbel en mijn geloofservaringen: Het Christelijke geloof in de levende God is het enige geloof dat eeuwige redding biedt en een relatie met onze Maker. Dat staat in de Bijbel en daar wil ik het graag met je over hebben.
Het spijt me dat ik me ook laat verleiden om teveel op die onzin berichten te reageren, ik probeer daar op te letten.
Je hebt me totaal verkeerd weergegeven, maar had ook niet anders verwacht. Je leest en luistert niet naar anderen, noch kun je het vermogen opbrengen mee te voelen. Je weet nauwelijks iets van mij en……..dat wil ik graag zo houden, want wie ik ben gaat jou niets aan.
Wat ik al of niet “door” heb kun jij nauwelijks bepalen, omdat je je niet buiten jezelf kunt plaatsten en slechts een rood bord met een witte balk voor ogen heb d.w.z. eenrichtingsverkeer.
Dat het bord jou niet fundamentalistisch genoeg kan zijn, maakt dat het bord zo langzamerhand een giller geworden is. Niet in de laatste plaats, helaas, door jouw onvermogen een ander te benaderen in het licht van God, maar in jouw eigen waarneming van hoe dat licht zou moeten schijnen volgens Steven. Geef het op en geef de macht uit handen, je zult eens zien wat een ervaring dat is en wat je daar voor terug krijgt. We zijn namelijk allemaal verbonden, of jij dat nu wilt of niet.
Succes.
Douce
Steven Schreef:
——————————————————-
> Douce Schreef:
> ————————————————–
> —–
> > Er wordt niet afgekraakt en er wordt niets
> t.a.v.
> > zijn geloof gezegd.
>
> Je bent of blind of een leugenaar of allebei.
> Waarom?
Waar liefde woont, daar woont de Heer,
Hij geeft in overvloed zijn zegen:
belichaamt Christus naar zijn wegen
belichaamt Christus meer en meer!
waar liefde woont, daar is het goed:
hart voor elkaar, zorg voor de mensen,
wat zou je béter kunnen wensen
dan dat je zó de Heer ontmoet?!
waar liefde woont, daar is het Licht.
een toevluchtsoord voor stervelingen
die wijsheid zoeken voor de dingen
die op Gods toekomst zijn gericht.
Uit ûnderweis.
S.C
Steven Schreef:
——————————————————-
> Een gezond evenwicht op het prikbord? pffff… Het
> is hier een broeinest van new-agers, ongelovigen
> en dwaal leraren. Er zijn er maar weinig hier wie
> het om de Bijbel gaat, de rest zit alleen maar ot
> te neuzelen.
Waar liefde woont, daar wijkt het kwaad
voor hoop, gerechtigheid en vrede;
daar wordt gezongen en gebeden
met hart en ziel, in woord en daad!
S.C
tuxy Schreef:
——————————————————-
> In plaats van allemaal Steven afkraken kan je ook
> gewoon zeggen WAAROM hij het dan niet goed heeft
Het gaat er helemaal niet om om Steven te zeggen WAAROM hij het niet goed heeft. Het gaat er meer om WAAROM Steven meent dat NIEMAND, behalve Steven zelf, het bij het rechte eind heeft.
Iedereen heeft een eigen visie/uitleg van de bijbel, maar Steven vindt niemands uitleg/visie goed. Alleen Steven heeft het altijd bij het rechte eind. De rest van de prikkers zijn alleen maar dwalers.
Gr. Majorie
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?