Het bleek dus dat de man het perfecte geloof had. Hij zei immers: ik wist het.
Hem is geschied naar zijn geloof om het maar eens Jesus-achtig te zeggen.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlCarl Schreef:
——————————————————-
> Het bleek dus dat de man het perfecte geloof had.
> Hij zei immers: ik wist het.
> Hem is geschied naar zijn geloof om het maar eens
> Jesus-achtig te zeggen.
Als je een maand lang gaat bidden voor iets dat je niet krijgt en je wist dat je het niet zou krijgen, ben je niet oprecht in je gebed en heb je geen geloof in een almachtige God, heb je geen geloof in de werking van gebed en geen geloof in rationaliteit, anders zou je niet bidden voor een resultaat waar je geen geloof aan hecht en naar een God die je niet vertrouwd dat die oprechte gebeden verhoord. Zo iemand heeft waarschijnlijk al moeite om in Gods schepping te geloven omdat die toch al weet dat de evolutietheorie een rationelere verklaring is waarom een berg daar staat. Net zo ‘rationeel’ om te bidden wat je niet wilt en om te geloven in een god die niet bestaat of niet almachtig is en dat met een oprechtheid van 0,0.
De vraag is of die man daar tevreden mee is en van gebed zonder geloof zijn religie maakt of dat hij zo teleurgesteld is in God die niet naar zijn onoprechte gebeden luistert dat hij Hem de rug toekeert, of dat hij zich bekeerd en de wil van God boven zijn eigen wil plaatst en niet voor het verplaatsen van een door God geplaatste fysieke berg bid, maar om zijn hart te onderzoeken en te vervangen en de berg van schijnperfectie uit zijn leven te halen en te vullen met de liefde en de Geest van God.
Het is mogelijk dat onoprechte mensen oprecht worden. Door Gods genade en niet uit eigen beter weten.
Is er ook een mogelijkheid dat jij het niet helemaal “perfect” bekijkt? Of…………….????
Geef het op Steven, geef nu eindelijk eens werkelijk de macht van je eigen ik uit handen. Het zal je niet gelovigere maken, maar het geeft wel weer het woord aan God terug i.p.v. dat jij het woord voert. Dan komt er hier tevens weer een gezond evenwicht op het prikbord, want het kan je niet zijn ontgaan dat dit momenteel is verstoord.
Douce
Er wordt niet afgekraakt en er wordt niets t.a.v. zijn geloof gezegd. Gewoon even lezen wat er zoal wordt gepost en…………vooral niet over één nacht ijs gaan met betrekking tot observatie. Roeren en uitspelen lijkt me geen goede keuze.
Geluk met je analyses, die tot dusver weinig stabiel lijken te zijn.
Douce
“Geef het op Steven, geef nu eindelijk eens werkelijk de macht van je eigen ik uit handen.”
en
“het geeft wel weer het woord aan God terug i.p.v. dat jij het woord voert.”
Nee dat is een zinnige reden die met alle liefde geschreven is.
Als dit al tegen je eigen broeder in het geloof zegt vind ik je toch wel diep gezonken…
Michiel… Schreef:
——————————————————-
> Beste Steven,
>
> Als een gelovige ruimhartig toe kan geven dat zijn
> geloof nooit perfect is geweest, niet perfect is
> en ook nooit perfect zal zijn is zijn geloof toch
> ietsje perfecter geworden. En alle beetjes helpen.
> Ook in zaken van geloof.
>
>
>
> Met een groet,
>
> Michiel…
Ja, in Christus zijn we vergeven en perfect voor God, ook al zijn we onvolkomen.
(voor de meelezers, valse leer verspreiden en het aanvallen van God, Zijn Woord en Zijn volgelingen is niet onvolkomen maar kwaadaardig en vraagt om bekering en geloof in de God van de Bijbel)
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?