Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

valse christussen

• recht

Sytse Kees Schreef:

——————————————————-

> iemand die zo in zichzelf geloofd ziet echt niet

> verder dan zijn neus lang is.

> Er is hier maar eentje die meent dat zijn verhaal

> de ene en waarachtige is.

> Dit manneke is zo geïndoctrineerd dat ie het zelf

> niet eens ziet zo is het toch Steven?

> S.C

Jij bent een ongeloge kees, dat geeft niet, nog niet.

ook jij volgt de weg van klotje en theo

• recht

Sytse Kees Schreef:

——————————————————-

> iemand die zo in zichzelf geloofd ziet echt niet

> verder dan zijn neus lang is.

> Er is hier maar eentje die meent dat zijn verhaal

> de ene en waarachtige is.

> Dit manneke is zo geïndoctrineerd dat ie het zelf

> niet eens ziet zo is het toch Steven?

> S.C

Jij bent een ongeloge kees, dat geeft niet, nog niet.

ook jij volgt de weg van klotje en theo

• theo

recht Schreef:

——————————————————-

> vanaf nu ga ik op jou reageren,

Daar word ik heel blij van in mijn hartje.

Voor de eerste ker een reactie beste recht, en dan eentje aan mij, wat een eer.

je bent een grote

> eikel theo,

Dat wel natuurlijk.

>en ook jij hoort hier niet.

Natuurlijk niet maar helaas voor jou kun jij mij niet beletten hier zo nu en dan wel te zijn.

Dag recht.

theo

• PS

En jij gelooft al die onzin?

PS

:)

• baldu

Roland

Ik ga tussendoor op je reactie in

Roland H Schreef:

> Een kennis van mij heeft er negatieve ervaring mee

> gehad (hij is intussen christen geworden.)

Negatief, positief, vallen beiden als uitersten slechts op door hun uiterste. Negatieve of positieve ervaringen zeggen niet

of iets onwaar danwel waar is, of beter gezegd ‘slecht’ of ‘goed’.

Het gaat erom dat channelings meestal exterieur zijn, d.w.z. van buiten uit doordat de geest zich focust op dat wat buiten hemzelf

gelegen is. Het toekennen van autoriteit aan externe bronnen, die zich graag voordoen als leermeesters, en zelfs engelen, of in de vorm van

'vooruit zijnd in evolutie' is de mens eigen, met alle risico van dien.

Vooral als het gaat om tot zich nemen van zogeheten waarheden, die soms zo subtiel afwijken van de Kern dat men het niet ziet/invoelt.

> De informatie (law of one) is een exacte

> transcriptie van trance-sessies waarbij contact

> was met de entiteit ‘Ra’

> Deze trance sessies zijn 19 jaar lang verfijnd,

> met redelijk wat succes gaandeweg, dus

> verschillende contacten.

> Pas na die 19jaar, hebben ze contact gekregen met

> ‘Ra’. Alle vraag/antwoorden zijn na te lezen in

> documenten anno 1982

Ik weet het. Het materiaal heeft een goede zijde, doch is erg mentaal, het triggert voortdurend het intellect wat bij de westerse mens toch

al eigenlijk overmatig heerst, terwijl het gaat om hoofd <=> hart verbinden.

Door het overwegend mentale karakter spreekt het vaak slechts de denker aan, die zich sterk kan gaan focussen via het hoofd omdat hij

bepaalde aspecten bevestigt krijgt. Het gevaar hiervan is onbalans in de ‘voertuigen’, dwz dat er accenten worden gelegd die een bepaald karakter krijgen die daardoor de mens overwegend nog mentaal gericht maken in plaats van te werken aan evenwicht.

>

> >Tjsa, 6de dimensie wezens?

> >Wat heeft de mensheid hieraan? Er is best veel

> verknoeid, juist door ingrepen van bepaalde

> buitenaardsen

> >in vroeg-menselijke tijdperken. Experimenten

> enzovoorts.

> Dat is het interessante ook aan deze gechannelde

> informatie.. zij geven dit zelf ook aan.

Geven zij ook aan dat het geven van richtlijnen pas waardevol is als deze gestoeld zijn op ervaringswijsheid binnen de aardse sfeer?

Daarmee wil ik zeggen dat alleen op aarde, door hen die binnen de aardse sferen tot hoger bewustzijn zijn gekomen, richtlijnen gegeven kunnen worden

waar de mensheid werkelijk iets aan heeft. Hoog dimensioneel bewuste wezens hebben binnen hun eigen werelden ervaringen opgedaan die niet 1-op 1 vergelijkbaar zijn met de ervaringen van wijsheidsleraren die hun ervaringen op aarde hebben opgedaan.

Dit, deze aarde is 3 D, en de toestand hier kan dermate afwijken van die binnen andere werelden, en andere scheppingsvormen van de Ene Schepper, daar er een andere planetaire Logos werkzaam is, dat het gevaarlijk en schadelijk is voor de mens zaken na te streven die wezens in bv 6D hen voorspiegelen. Ontbreekt de ervaring hier op aarde, zijn richtlijnen een blok aan het bekende been. Het is daarom dat er wezens zijn geincarneerd hier, om hier ervaring op te doen. Dit worden ook wel eens de zg sterrekinderen genoemd.

Ook zij denken leraren te kunnen zijn voor mensen, wat volstrekte onzin is, want zij zijn niet hier de mensheid iets te leren, maar hun eigen werelden te kunnen leren hoe met soortgelijke toestanden om te moeten gaan nadat zij weer na een aantal incarnaties hier terugkeren op hun eigen domein. Het is hetzelfde als dat de mier de bij niet moet leren dat waarom zij hier is ook te volbrengen. Uiterlijk lijken de dingen soms hetzelfde, maar niets is wat het lijkt.

>

> >> ‘service to self’ is daarbij aangeduid als het

> ‘negatieve streven’

> >Dat is oordelen, terwijl een ervaingsweg

> noodzakelijk is

> De Ra material geeft aan dat ‘service to self’ ook

> past binnen de law of one.

> ‘Service to self’ is hier ook bedoeld als

> ervaringsweg.

Hoe dan ook is het zeker zo dat het materiaal nogal overtuigend overkomt. Dit is tegelijkertijd ook het grote risico, terwijl er niet voor niets leraren op aarde zijn en zijn geweest die vanuit de aardse ervaring de aarde-mens de Weg wijzen die gegaan moet worden.

Dit, de aarde, is de wereld van kruis en opstanding, dit tekent lijden door afvalligheid en bevrijding hiervan door overgave aan God. De meeste christenen houden zich terecht aan de bijbel, en dit betekent hoewel het zo is dat leringen ook wel wat misvormd zijn door bepaalde lieden vlak na Christus, een veilig thuiskomen, mits zij inderdaad zoals Christus stelt: ‘Zijn woorden in hun hart bewaren’, en vooral in daden omzetten.

Andere wegen zijn hier niet werkzaam, hoewel service tot others er erg veel weg van heeft.

Service to Others zal uit het hart moeten komen, niet door leerstellingen, noch door allerhande intellectuele richtlijnen, waar het hart gevoed moet worden door de ziel, die weer gevoed wordt door God Zelf.

Is dit anders, dan is service to others de imitatieweg die afleidt, en niet de weg die hier op aarde bewandeld moet worden.

Lange tijd geleden hebben buitenaardsen al van alles aangericht, zowel in goede als kwade vorm hier, waardoor allerhande uitwas is ontstaan, en zelfs diersoorten en mensenrassen op aarde verschenen zijn die niet de bezieling hebben zoals de planetaire Logos dit bedoeld heeft. Er wandelen hier op aarde onbezielde wezens rond, machines, die zonder enig mededogen doen wat ze moeten doen. Zij kwamen voort uit experiment, en het is te lezen in het boek Genesis dat hierdoor wezens zijn voortgekomen die intellectueel op zeer hoog niveau stonden, maar door gemis aan bepaalde wezenlijk noodzakelijke aspecten van alles hebben veroorzaakt. Nazaat ervan is nog altijd aanwezig, en richt nog altijd veel onheil aan.

Toch hebben ook zij het recht hier te zijn, en ook zij moeten door deze wereld leren zich aan te passen aan de geldende wetmatigheden hier, die door de Logos zijn verordeneert.

Het is mede daarom dat de Christus, zoals gezegd, in het vlees is gekomen, om allen uiteindelijk Terug te leiden naar de Bron, ofwel het Vaderhuis. Zodat de hele Schepping, ook haar infiltranten, de Weg terug kunnen vinden naar de Ene God. Het is de Weg van verbinden van hoofd met hart, van lichaam, geest en ziel, met God, die noodzakelijk is om alle bewoners van deze planeet op te lichten uit het moeras van haar gevallen staat.

Buitenaardsen die hier willen ingrijpen in processen overschrijden hiermee een onzichtbare grens, en opnieuw zullen zij zich verstrikken in karma van de mensheid en hun eigen voorgangers met alle gevolgen van dien.

>

> >Klopt wel, maar heb je ooit gelezen: "wij zijn

> ons broeders hoeders?"

> Nee niet als zodanig, maar wel als concept. ik

> bedoel, zij hebben al een langere leerweg achter

> de rug,

> en erkennen dat wij deze leerweg ook aan het

> volgen zijn, waarbij zij hopen dat er velen

> zullen zijn die deze huidige cyclis niet opnieuw hoeven

> mee te maken. Hierbij willen ze diegenen helpen

> die erom vragen/ ernaar zoeken.

Kijk, en daar ligt nu net weer de crux, zoals ik al aangaf is hulp voor de mensheid slechts gewenst indien dit vanuit de Christus wordt

geinitieert, en goedbevonden. Hij, en Hij alleen is de Enige die daadwerkelijk weet wat gewenst en nodig is.

Het helpen wat deze broeders doen, is van de wal de sloot in, d.w.z. dat er alweer zaken zullen worden uitgesteld die doorleefd moeten worden

door mensen. Hier kan niet aan ontkomen worden, d.w.z. de mens zal zijn eigen karma moeten uitwerken door de hier werkzame wetmatigheden, en aan het wiel van wedergeboorte moeten ontsnappen door middel van de Weg in Christus.

Elke leraar die anders onderwijst, is in feite een dwaalleraar waar inderdaad de bijbel op wijst.

Dit is ook het tegengas wat je hier ervaren zult, en misschien al gemerkt hebt.

Ik heb op dit punt denk ik al meer dan genoeg verteld hierover, want wat ik vertel doet menig christen de wenbrauwen fronsen, niet dat dat erg is, maar wel is het zo dat zij die gekozen hebben voor de weg via het voor hun gangbare christendom ook deze weg zullen moeten gaan, waarin niemand hen moet of mag tegenhouden. Vrije wil wordt ge-eerbiedigd in dit universum.

Als jij de Ra materialen als waar beschouwd is dat aan jou, en ik zal niet zeggen dat ze onwaar zijn, buiten dat het materiaal gestoeld is op andere grondslagen, d.w.z. dat er een menging heeft plaatsgevonden zoals ik al aanduide met het vergelijk tussen de mier en de bij, die ook op aarde zijn verschenen om de mens te leren dat elkeen zowel uiterlijk als innerlijk haar weg moet volgen. Zowel de mier als de bij zijn wijze schepselen, met een groepsbewustzijn, dat hoe dan ook gericht is op voortbestaan aan de ene kant, maar ook op deelzaamheid en onderdanigheid aan de Wet van alle Leven, in de vorm van de koningin.

De koningin tekent de godheid, die geDiend moet worden, door Overgave aan het Leven wat in de Godheid is. Dit is een vorm van Service To Others vermengd met Servicer to Self, waar Self staat voor de Ene God.

Dient de mens God, dan kan het niet anders dan dat hij de mensheid dient, op de ene ware manier die de Godheid in hart en ziel legt. Hijzelf, de mens, is het instrument van de Ene Geest, dus niet de koning. Christus zei niet voor niets dat de nederige Groot zal zijn, en dat dus degene die zich vernedert, Groot zal worden in het Koninkrijk.

Deze voor het intellect onvoorstelbaar onzinnige weg, is juist de Weg die Christus ons voorging.

Hoe komt dit?

De Lichtmens, Adamas heeft zich ooit losgemaakt van de goddelijke stroom door zelf-verheffing, en heeft zichzelf dus buiten de Logos geplaatst in bewustzijn en is daar gaan experimenteren. De uitkomst is dat de levensstroom zich naar buiten richtte, waardoor lijden is veroorzaakt omdat de mens zijn herinnering verloor, en ook zijn rijkdommen.

Dit kan alleen maar ongedaan worden gemaakt als dezelfde mens zich weer herinnert wie hij ooit was, en als het ego en al haar instincten en behoeften zich ondergeschikt maken aan de Wet die Leven is.

Christus, ging ons, de mensheid, voor, en tekende de Weg uit die middels Waarheid tot Leven leidt.

Er is hier, inderdaad, geen andere Weg die tot God voert, dan door de Christus.

> De entiteit ‘Ra’ betrekt ook het onderwerp ‘Karma’

> in zijn informatie.

Kan zijn.

> >Ik ben bekend met de materie

> Heb je dezelfde boeken gelezen, of is de

> informatie gelijksoortig?

Info heb ik zowel gelezen als naast andere gelegd.

Uiteindelijk heb ik veel onderzocht, en zowel overeenkomsten als verschillen gevonden.

Wat overblijft is de Weg in en door Christus, waar mijn hart steeds meer naartoe wordt getrokken

Dit hoeft niet voor ieder gelijk te zijn, doch voor mij is het duidelijk, dat andere wegen bestaan, voor andere doelen.

Verlichting is een woord dat veel verwarring heeft gezaaid, en immens veel zelf-zucht. Gaat een mens voor Verlichting, dan zou hij er goed aan doen zijn moetief en de bron ervan te onderzoeken. Dit geldt voor alles. Nochtans is het zo dat diegenen die streven naar Verlichting, een grote valkuil in datzelfde zullen aantreffen, want het ‘ik’ kan NIET verlicht worden. Dat wat reeds Verlicht IS, IS er reeds, enwel in de vorm en hoedanigheid van de Christus. Hij, is degene die geZocht moet worden, door nederigheid. Zoek naar de kroon, door in het moeras van zelfzucht te durven duiken, pas als je werkelijk het gevoel hebt dat je sterft, en er niets meer over blijft dan Help te roepen, zal de ziel zich wenden tot God Zelf, die de Enige Ware Channeler is.

Baldu

• baldu

http://bijbel.startpagina.nl/prikbord/read.php?335,8846147,8851243,page=3#msg-8851243

• perihelium

Jenny Schreef:

——————————————————-

> Ja want voor straf werden zijn pootjes afgehakt en

> moest ie voortaan kruipen.:P

Ook vandaag de dag nog kan men bij slangen zoals Boa en de Python enkele sporen van hun achterpoten ontdekken het bewijs dat ze vroeger poten hadden.

slangen hadden poten

• M*j*r**

recht Schreef:

——————————————————-

> bedoel jij dat daan op andere mannen valt theo?

>

> bedoel je dat, en heb je daar een probleem mee?

Doe niet zo vreselijk simpel anonieme hr. of mevr. Recht. Zoek je ruzie met Theo ofzo?

Ga lekker ergens anders prikken. Theo is daar echt niet voor te porren hoor.

En Daan is al sinds jaar en dag dat ze hier prikt een vrouw.

Als je iedereen zo goed kent, zoals je beweert, dan had je dat geweten.

• Jenny

Ja dat zeg ik, hoppa weg pootjes.

• Eliyahu

Kwint Schreef:

——————————————————-

> Jenny Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Uhh Steven, ik weet niet beter dan dat een

> slang

> > Eva verleide om de eerste zonde te doen,

> namelijk

> > het eten van de verboden vrucht.

>

> Een slang met stembanden :D, hoe goedgelovig kun

> je zijn….

Bs'd

Een kikker die in een prins verandert, hoe goedgelovig kan je zijn….

Eliyahu