Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

valse christussen

• Sytse Kees

Je kunt het ook andersom stellen Boaz, maar het belangrijkste is dat je een ieder in zijn waarde laat

en respecteert elk mans heeft zijn eigen beleving wat het geloof aangaat.

En omdat te respecteren daar komt meer bij kijken dan elkaar te verketteren geloof niet dat nu echt

een stuk achting teweeg brengt naar de mede prikkers, of zij die hier zo nu en kijken hoe of het hier naar toegaat.

Truste.

S.C

• M*j*r**

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> theo Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Dankjewel voor deze zeeeer inhoudelijke en

> > leerzame en zinvolle reactie.

> >

> > Hoe voelt dat nu dat jij ( met steven

> natuurlijk)

> > zoveel beter mens en christen bent dan de bijna

> 6

> > miljard andere door God geschapen mensen?

> >

> > theo

>

> Inhoudelijk heb ik van jou in dit draadje nog

> niets gelezen.

> De channeling duivels mogen van jou hun gang

> gaan.

Ik heb ook niets met channeling. Wat is er nou erg aan als dat hier geplaatst wordt. Dan ga je toch een ander draadje lezen.

Gr. Majorie

> Boaz.

• BOAZ

Welterusten S.C.

Boaz.

Daniel 11:32 En degenen die zich misgaan tegen het verbond, zal hij door vleierijen tot afval bewegen, maar het volk dat zijn God kent, zal sterk zijn en daden doen.

• BOAZ

Verbaasd Schreef:

——————————————————-

> BOAZ Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > theo Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Dankjewel voor deze zeeeer inhoudelijke en

> > > leerzame en zinvolle reactie.

> > >

> > > Hoe voelt dat nu dat jij ( met steven

> > natuurlijk)

> > > zoveel beter mens en christen bent dan de

> bijna

> > 6

> > > miljard andere door God geschapen mensen?

> > >

> > > theo

> >

> > Inhoudelijk heb ik van jou in dit draadje nog

> > niets gelezen.

> > De channeling duivels mogen van jou hun gang

> > gaan.

>

> Ik heb ook niets met channeling. Wat is er nou erg

> aan als dat hier geplaatst wordt. Dan ga je toch

> een ander draadje lezen.

Dit is géén esoterisch/new-age prikbord maar een Bijbelprikbord.

Dat is een héél verschil.

Van mij mogen die gasten verkassen.

Boaz.

>

> Gr. Majorie

>

> > Boaz.

• perihelium

Jenny Schreef:

——————————————————-

> Tja dat heb je zo met kinderen Steven, maar soms

> drogen ze zonder dik boek best wel goed op.

Wat staat je zonder God en Bijbel te wachten?

• Stefan

Mooi antwoord op deze prachtige tekst, waarin duidelijk te lezen is wie arbeid voor God, wie het is die in het Licht van Hem wandelen.

Nou Boaz…bedankt voor het delen in deze Geest?

Je laat je wel in je kaarten kijken zeg.

In welk vakje zal ik jou eens gaan plaatsen…..hmmm…wiens arbeider laat hier zijn sporen na..

Is het de arbeider van de driften..

of van het intellect?

Van de dogma´s..

of van jaloezie?

Als het antwoord op Wie de Arbeider van de Heer is in zo´n prachtige tekst wordt uitgelegd, en je explodeert daardoor in twist en kwaadsprekerij….

wie ben jij, of wat is het in je, dat denkt te arbeiden voor de Heer?

De Geest der aanneming

Romeinen 8

1 Zo is er dan nu geen verdoemenis voor hen, die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest.

2

Want de wet van de Geest des levens in Christus Jezus heeft mij vrijgemaakt van de wet der zonde en des doods.

3

Want hetgeen voor de wet onmogelijk was, omdat zij door het vlees krachteloos was, heeft God, Zijn Zoon zendende in gelijkheid van het zondige vlees, en dat voor de zonde,

de zonde veroordeeld in het vlees,

4 Opdat het recht der wet vervuld zou worden in ons, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest.

5

Want die naar het vlees zijn, bedenken wat van het vlees is; maar die naar de Geest zijn, bedenken, wat van de Geest is.

6 Want het bedenken van het vlees is de dood; maar het bedenken van de Geest is het leven en vrede;

7 Daarom dat het bedenken van het vlees vijandschap is tegen God; want het onderwerpt zich aan de wet Gods niet; want het kan ook niet.

8 En die in het vlees zijn, kunnen Gode niet behagen.

9 Doch gij zijt niet in het vlees, maar in de Geest, indien tenminste de Geest Gods

in u woont. Maar zo iemand de Geest van Christus niet heeft, die komt Hem niet toe.

10 En indien Christus in u is, zo is wel het lichaam dood om de zonden; maar de geest is leven om de gerechtigheid.

11 En indien de Geest van Hem, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont,

zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.

12 Zo dan, broeders, wij zijn schuldenaars niet aan het vlees, om naar het vlees te leven.

13 Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door de Geest de werkingen van het lichaam doodt, zo zult gij leven.

14

Want zovelen als er door de Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods.

15

Want gij hebt niet ontvangen de Geest der dienstbaarheid weer tot vreze,

maar gij hebt ontvangen de Geest der aanneming tot kinderen, door Wie wij roepen: Abba, Vader!

16

Die Geest getuigt met onze geest, dat wij kinderen Gods zijn.

17 En indien wij kinderen zijn, zo zijn wij ook erfgenamen, erfgenamen van God, en medeërfgenamen van Christus;

indien wij althans met Hem lijden, opdat wij ook met Hem verheerlijkt worden.

• Stefan

Ik heb niets met channeling Boaz.

Blijft over; het Thomas Evangelie.

Ja, dat is waardevol voor mij…

Als de arbeider voor God, de Geest van God is, Boaz, dan is het ook de Geest die arbeid in de mens, om deze mens te transformeren van het natuurlijke naar het geestelijke.

Lees maar weer 1 Kor. 15 van het o zo mooie topic van Simon.

En als het de Geest is, of het Bloed van Christus, Die arbeid IN de mens, en deze ontdoen kan van zijn ´eigen´ kleding en voorzien van een Nieuw Gewaad, waarop de mens toegang heeft in het Koninkrijk van God…dan Boaz..dan is de Geest het Bloed van Christus.

Gods Geest is Het wat arbeid. IN de mens die Zich laat leiden door de Geest.

Gods Geest tonen is het Woord verkondigen.

Wie o wie is de arbeider voor God?

Wie roeme, roeme in de HEERE. En Hij is Geest.

• Stefan

> Met een beetje verstand begrijp jij ook wel dat

> niemand zoals de Here Jezus kan leven.

>

> Boaz.

Nou nou..

Lees je bijbel Boaz, en kom erachter, dat het Evangelie niets anders is dan één lange Oproep om Eén te worden met Christus.

1Korintiërs 15:51 - 55:

15:51 Zie, wat ik zeg is een verborgenheid:

wij zullen niet allen ontslapen

maar wel allen veranderd worden,

15:52 in ‘een punt des tijd’, in een oogwenk,

bij de laatste bazuin;

de bazuin zal immers schallen

en de doden zullen worden opgewekt

tot onvergankelijkheid

en wij, wij zullen worden veranderd.

15:53 Want dit vergankelijke

moet worden bekleed

met onvergankelijkheid

en dit sterfelijke

moet worden bekleed met onsterfelijkheid.

15:54 Maar wanneer dit vergankelijke

bekleed zal zijn met onvergankelijkheid

en dit sterfelijke

bekleed zal zijn met onsterfelijkheid,

dan zal het woord geschieden

dat geschreven is:

15:55 'verzwolgen is de dood

door de overwinning'

• Stefan

Joh.1:

1 In

den beginne was het Woord, en het Woord was

bij God, en het Woord was God.

2

Dit was in den beginne bij God.

3

Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.

4

In Hetzelve was het Leven, en

het Leven was het Licht der mensen.

5

En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet begrepen.

22 De kaars van het lichaam is

het oog; indien dan uw oog –eenvoudig– is, zo zal uw gehele lichaam verlicht wezen;

23 Maar indien uw oog boos is, zo zal geheel uw lichaam duister zijn. Indien dan het licht, dat in u is, duisternis is, hoe groot zal de duisternis zelf zijn!

24

Niemand kan twee heren dienen; want of hij zal de ene haten en de andere liefhebben, of hij zal de ene aanhangen en de andere verachten; gij kunt niet God dienen en de Mammon.

Joh.17:

21 Opdat zij allen

één zijn, gelijk Gij, Vader, in Mij, en Ik in U, dat ook zij in Ons één zijn; opdat de wereld gelove, dat Gij Mij gezonden hebt.

22 En Ik heb hun de heerlijkheid gegeven, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij één zijn, zoals Wij Eén zijn;

23 Ik in hen, en Gij in Mij; opdat zij volmaakt zijn in één, en opdat de wereld bekenne, dat Gij Mij gezonden hebt, en hen liefgehad hebt, gelijk Gij Mij liefgehad hebt.

24

Vader, Ik wil, dat waar Ik ben, ook die bij Mij zijn, die Gij Mij gegeven hebt; opdat zij Mijn heerlijkheid mogen aanschouwen, die Gij Mij gegeven hebt; want Gij hebt Mij liefgehad, vóór de grondlegging der wereld.

25 Rechtvaardige Vader,

de wereld heeft U niet gekend; maar Ik heb U gekend,

en dezen hebben bekend, dat Gij Mij gezonden hebt.

26 En Ik heb hun Uw Naam bekend gemaakt, en zal Hem bekend maken; opdat de liefde, waarmee Gij Mij liefgehad hebt, in hen zij, en Ik in hen.

Joh.8

Jezus het licht der wereld

12 Jezus dan sprak weer tot hen, zeggende:

Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben.

13 De Farizeeën dan zeiden tot Hem: Gij getuigt van Uzelf; Uw getuigenis is niet waarachtig.

14 Jezus antwoordde, en zeide tot hen:

Hoewel Ik van Mijzelf getuig, zo is nochtans Mijn getuigenis waarachtig; want Ik weet, van waar Ik gekomen ben, en waar Ik heenga; maar gij weet niet, van waar Ik kom, en waar Ik heenga.

15 Gij oordeelt naar het vlees; Ik oordeel niemand.

16 En indien Ik ook oordeel, Mijn oordeel is waarachtig; want Ik ben niet alleen, maar Ik en de Vader, Die Mij gezonden heeft.

Joh.9

4

Ik moet werken de werken van Hem, Die Mij gezonden heeft, zolang het dag is; de nacht komt, wanneer niemand werken kan.

5 Zolang Ik in de wereld ben, zo ben Ik

het Licht der wereld.

• baldu

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> Met een beetje verstand begrijp jij ook wel dat

> niemand zoals de Here Jezus kan leven.

>

> Boaz.

Verrassende reactie , loog Jezus dan toen Hij zei:

Volg Mij…..??

En God sprak: ‘Wees Heilig, want Ik Ben Heilig’

Verder staat benoemd: Wees Volmaakt, want Ik Ben Volmaakt

Indien een christen er niet naar streeft, te zijn zoals Hij, dan is deze geen christen, want hij volgt Jezus niet na.

Baldu