Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

IEDEREEN hoort erbij!

• theo

Natuurlijk hoort iedereen er bij.

Als God het wil zou er dan iets kunnen zijn dat het niet door zou gaan? (1 Tim. 2 : 3 + 4)

Of dat Jezus alleen verzoening zou brengen voor mensen die ( van zichzelf vinden dat ze) het sowieso al goed doen. ( 1 Joh. 2 : 1 + 2).

Dat dit ergernis geeft bij veel christenen is wel bekend, in het kader van: God is wel goed maar niet gek natuurlijk.

Datzelfde hadden veel toehoorders in de bijbel ook al zo kunnen we lezen.

theo

• BOAZ

En dat allemaal uit die grote alverzoenersduim van jou:D

Boaz

• M*j*r**

boaz Schreef:

——————————————————-

> En dat allemaal uit die grote alverzoenersduim van

> jou:D

>

> Boaz

Jij hebt zeker Rom. 8:21 uit je bijbel gescheurd? Boerenkool heeft wel gelijk. Het gaat over de hele schepping, dus ieder mens. En later in vers 23 heeft hij het nog even over wijzelf. Jij schaart jezelf waarschijnlijk onder die wijzelf..

Waarom doe je hier altijd zo moeilijk over. Het staat toch echt letterlijk in de bijbel.

De hele schepping zal worden bevrijd.. Of je dat nou leuk vindt of niet.

Lees nog even goed:

omdat ook de schepping zelf zal worden bevrijd uit de slavernij van de vergankelijkheid en zal delen in de vrijheid en luister die Gods kinderen geschonken wordt.

Wij weten dat de hele schepping nog altijd als in barensweeën zucht en lijdt.

En dat niet alleen, ook wijzelf, die als voorschot de Geest hebben ontvangen, ook wij zuchten in onszelf in afwachting van de openbaring dat we kinderen van God zijn, de verlossing van ons sterfelijk bestaan.

Gr. Majorie

• BOAZ

Weer eens het gebruikelijke bla bla van onze, zich niet christin noemende Majorie.

Romeinen8:9 Gij daarentegen zijt niet in het vlees, maar in de Geest, althans, indien de Geest Gods in u woont. Indien iemand echter de Geest van Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe.

Wie is Christus? dat is de Here Jezus Christus! zelfde hoofdstuk vers 1-2

Er zijn mensen die hem niet toebehoren.

Mensen die ook ruiterlijk toegeven dat zij niet exclusief hem toe willen behoren.

Géén alverzoening.

Boaz.

• theo

boaz Schreef:

theo herschrijft:

——————————————————-

> Weer eens het gebruikelijke bla bla van onze, zich

> superchristen noemende Boaz.

>

> Romeinen8:9 Gij daarentegen zijt niet in het

> vlees, maar in de Geest, althans, indien de Geest

> Gods in u woont. Indien iemand echter de Geest van

> Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe.

>

> Wie is Christus? dat is de Here Jezus Christus!

> zelfde hoofdstuk vers 1-2

>

> Er zijn mensen die hem niet toebehoren.

> Mensen die ook ruiterlijk toegeven dat zij niet

> exclusief hem toe willen behoren.

Dus scheur ik de teksten die schrijven over Gods eindeloze liefde uit mijn bijbel.

Dan is er dus geen alverzoening en hoef ik mij niet te ergeren.

Jezus heeft alleen maar geleefd en is alleen maar gestorven en opgestaan voor mensen die het al goed doen.

>

> Boaz.

• BOAZ

Big deal.

Theo herschrijft de Bijbel ook.

Er staat zoveel in wat godje Theo niet aanstaat.:S

Boaz.

• theo

boaz Schreef:

——————————————————-

> Big deal.

> Theo herschrijft de Bijbel ook.

O ja? Wil je eens een voorbeeldje noemen waar ik de bijbel herschrijf?

>

> Er staat zoveel in wat godje Theo niet

> aanstaat.:S

Ik ben geen God en geen godje.

Zoals gewoonlijk en dus nog steeds verlegen met de situatie dat je moet gaan beledigen richting verbaasd en theo, richting iedereen die genuanceerder over geloof en bijbel denkt dan jij !

Daar word jij niet sterker van en de ander niet zwakker.

Er staat niks in de bijbel wat me niet aanstaat, er staan wel zaken in de bijbel waar ik geen gemakkleijke antwoorden heb.

>

> Boaz.

theo

• BOAZ

Daniel 11:32 En degenen die zich misgaan tegen het verbond, zal hij door vleierijen tot afval bewegen, maar het volk dat zijn God kent, zal sterk zijn en daden doen.

Er staat nogal veel in de Bijbel wat niet makkelijk is voor jou Theo.

Boaz.

• theo

Jij zoekt altijd teksten als stok om mee te slaan ipv staf om op te steunen.

Om aan te tonen dat die ander zo slecht is ( wat je niet lukt maar wat alleen een bevestiging is voor jezelf ) .

Ook dat maakt jezelf niet sterker en de ander niet zwakker.

theo

• M*j*r**

boaz Schreef:

——————————————————-

> Weer eens het gebruikelijke bla bla van onze, zich

> niet christin noemende Majorie.

Je hoeft geen christin te zijn hoor Boaz. Gods Geest waait waarheen Hij wil. God maakt geen onderscheid tussen geel, blank, zwart, hindoe, jood, christen, moslim etc.

> Romeinen8:9 Gij daarentegen zijt niet in het

> vlees, maar in de Geest, althans, indien de Geest

> Gods in u woont. Indien iemand echter de Geest van

> Christus niet heeft, die behoort Hem niet toe.

Sorry hoor Boaz, maar jij wilt toch niet beweren dat jij in de Geest bent? Gij zijt nog hartstikke in het vlees. Had de Geest zich in jou al geopenbaard, dan deed je niet zo vervelend met dat New Age gezeur en Bami Swami en zo meer. Dan was je heel anders hier op het prikbord.

> Wie is Christus? dat is de Here Jezus Christus!

> zelfde hoofdstuk vers 1-2

> Er zijn mensen die hem niet toebehoren.

Jou dan ook nog niet. Niet iedereen die Heere Heere roept….enfin de rest weet je wel.

Maar goed. Als je Romeinen leest dan komt die dag dus wel. De hele schepping staat er Boaz.

> Mensen die ook ruiterlijk toegeven dat zij niet

> exclusief hem toe willen behoren.

>

> Géén alverzoening.

Jammer dat je niet op Romeinen 8:21 reageert. Dus toch uit je bijbel gescheurd?

>

> Boaz.

Gr. Majorie