Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Thomas evangelie

• Jenny

En waarom, omdat het liefdevoller is dan wat er in de Bijbel staat?

• Sytse Kees

Laat hem die zoekt, zonder ophouden zoeken, tot hij vindt.

En als hij vindt, zal hij in verwarring raken, en als hij in verwarring geraakt is,

zal hij zich verwonderen, en hij zal heersen over het Al.

{Dit zijn de woorden die Jezus sprak.} Thomas evangelie.

S.C

• Sytse Kees

De Bijbel is nogal wreed en niet zo liefdevol als velen zich toch voordoen als een liefdevol boek.

S.C

• Jenny

Weet ik Kees, daarom lees ik dat boek niet, ik vind het een fout boek.

Het Thomas evangelie, ten minste het beetje wat ik er van gelezen heb, vind ik een heel stuk liefdevoller.

• perihelium

Sytse Kees Schreef:

——————————————————-

> Het is allemaal mensen werk geweest steven 't

> schrijven van de Bijbel

> en verschillende keren weer opnieuw bijgesteld.

> S.C

Sytse Kees, het staat je helemaal vrij te geloven wat je wilt maar de Bijbel zegt dat alle Schrifttekst door God is ingegeven (2 Tim 3:16) en als iemand er iets aan toevoegt God hem de plagen zal toevoegen die in dit boek beschreven zijn; en als iemand iets afneemt van wat in het boek van deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen van de levensboom en van de heilige stad, zoals die in dit boek beschreven zijn (Op 22:18-19).

2 Petrus 1:16-21

Toen wij u de glorierijke komst van onze Heer Jezus Christus verkondigden, baseerden wij ons niet op vernuftige verzinsels – integendeel, wij hebben met eigen ogen zijn grootheid gezien. Want hij ontving van God, de Vader, eer en luister, toen de stem van de majesteitelijke luister tegen hem zei: ‘Dit is mijn geliefde Zoon, in hem vind ik vreugde.’ Die stem hebben wij zelf uit de hemel horen klinken toen wij met hem op de heilige berg waren. Ons vertrouwen in de woorden van de profeten is daardoor alleen maar toegenomen. U doet er goed aan uw aandacht altijd daarop gericht te houden, als op een lamp die in een donkere ruimte schijnt, totdat de dag aanbreekt en de morgenster opgaat in uw hart. Besef daarbij vooral dat geen enkele profetie uit de Schrift een eigenmachtige uitleg toelaat, want nooit is een profetie voortgekomen uit menselijk initiatief: mensen die namens God spraken werden daartoe altijd gedreven door de heilige Geest.

• perihelium

Jenny Schreef:

——————————————————-

> Weet ik Kees, daarom lees ik dat boek niet, ik

> vind het een fout boek.

> Het Thomas evangelie, ten minste het beetje wat ik

> er van gelezen heb, vind ik een heel stuk

> liefdevoller.

Je bent het eens dat die boeken niks met elkaar te maken hebben maar waarom kies je voor het boek dat niks met verlossing heeft? Er is niks fout aan het doel van de Bijbel maar het verwerpen ervan is wel zonde.

• Jenny

Dat vind jij Steven, maar ik niet.

Ik hoef niet verlost te worden, zou niet weten waarvan.

• perihelium

Jenny Schreef:

——————————————————-

> Dat vind jij Steven, maar ik niet.

> Ik hoef niet verlost te worden, zou niet weten

> waarvan.

Of je denkt geen verantwoording voor verkeerde daden te hoeven afleggen of je denkt zonder zonden te zijn. Dat strookt allebei niet met de Bijbelse waarheid en ook niet door wereldse ondervinding dat iedereen in staat is tot het slechte en niemand altijd oprecht is. Voor rechtvaardiging is bekering nodig en vergeving van God door geloof in Christus, anders zijn we schuldig en verloren.

• Esther

Steven Schreef:

>

> Sytse Kees, het staat je helemaal vrij te geloven

> wat je wilt maar de Bijbel zegt dat alle

> Schrifttekst door God is ingegeven (2 Tim 3:16) en

> als iemand er iets aan toevoegt God hem de plagen

> zal toevoegen die in dit boek beschreven zijn; en

> als iemand iets afneemt van wat in het boek van

> deze profetie staat, zal God hem zijn deel afnemen

> van de levensboom en van de heilige stad, zoals

> die in dit boek beschreven zijn (Op 22:18-19).

Wat een liefdevolle god aanbid jij toch, wat een schatje.Hij heeft je lief zolang je aan zijn eisen en verwachtingen voldoet. Bah bah.

• Esther

(tu)