Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

uit "De rode droom"

• Dorine

Wanneer de mens eenmaal overtuigd raakt van het belang dat niet alleen hij maar ook zijn medemens gelukkig en welvarend dient te zijn, zal men zijn aanvankelijke egoïsme al snel aan de kant zetten en het verruilen voor een alles overheersende naastenliefde.

(Bernlef)

• Esther

Zooooooooo, dat klinkt hoopvol. Geloof je het zelf ook, dat mensen hun egoïsme zullen verruilen voor alles overheersende naastenliefde.

• boerenkool

dit is een anti bijbelse gedachte. God heeft ons juist onvolkomen gemaakt om onze afhankelijkheid van Hem te leren voelen.

• Cor

Leg eens uit, boerenkool?

• boerenkool

Dit bedoel ik:

Want God heeft ieder mens uitgeleverd aan de ongehoorzaamheid, opdat hij voor ieder mens barmhartig kan zijn. - Rom. 11:32

Deze vers geeft aan dat Dorine's bijdrage niet bijbels is. Op eigen kracht zullen wij nooit een goede samenleving voor elkaar boksen. Sterker nog, onze democratie is gedoemd om af te glijden naar de dictatuur van de anti christ, in het bijzonder in europa.

* waarom moet ik jou steeds alles uitleggen?

• Douce

Omdat het een discussiepagina is boerenkool en een platform om visies, ervaringen en meningen m.b.t. geloof en Bijbel in de groep te gooien. Niet als zijnde ik duld geen tegenspraak, maar gewoon om er met elkaar wijzer van te worden. Simpel toch, hoef ik helemaal niet uit te leggen*D

Douce

• boerenkool

ach dominee douce,

nou ik vind dat die Cor af en toe helemaal niet discussieert maar steeds weer van die rare vragen stelt.

• boerenkool

hee douce,

mijn reactie aan cor was niet zo kwaad bedoeld. Maar ik heb met Cor wel iets van wat wil Cor nou steeds met zijn reacties?

• Gonnie

Toen ik kind was hadden wij een hondje, klein van stuk.Ik haalde toen steeds een misselijke uit streek om dat hondje als niemand dat zag even in de grote wasmand te stoppen.Hij kon er zelf niet uit komen en als hij begon te janken vond ik het heerlijk om de reddende engel te zijn, ik vond het elke keer weer zo zielig als hij begon te janken dan haalde ik hem er direct uit om hem dan te troosten. Het werd op laatst een spelletje en hij vond het op laatst ook niet erg meer en liet zich gewillig op pakken om hem weer in de wasmand te doen.

Dat doet mij denken wat jij schriijft over God die ieder mens uitleverd aan ongehoorzaamheid om later dan barmhartig te zijn.:?

• Gonnie

Ik haalde toen steeds een misselijke streek uit.