Daan schreef:
>
> Het joodse volk kan zoveel willen.
> De derde tempel komt er volgens mij niet,want God heeft die
> laatste tempel niet voor niets laten verwoesten.
> Ik blijf het erg vreemd vinden dat er na 1950 jaar nog steeds
> geen tempel is gebouwd.
Maar kijk Daan, God heeft de tweede Tempel niet laten verwoesten zodat de derde niet wordt herbouwd . Als de Schrijft duidelijk zegt dat ie zal komen, dan komt ie ook.
Je moet je alleen wel aan de Bijbelse Waarheid blijven vasthouden dat de Here Jezus de Weg, de Waarheid en het Leven is en dat wij allen alleen tot de Vader kunnen komen als we door de Kruis van de Here Jezus naar Hem naar boven blijven kijken en niet overstappen naar het geloof in de “messias” van Eliyahu en de wereld.
“En gelijk Mozes de slang in de woestijn verhoogd heeft, zó moet ook de Zoon des mensen verhoogd worden, opdat een ieder, die gelooft, in Hem eeuwig leven hebbe” Johannes 3:14-15
“Wie in Hem gelooft, wordt niet veroordeeld; wie niet gelooft, is reeds veroordeeld, omdat hij niet heeft geloofd in de naam van de eniggeboren Zoon van God.”
“En een andere engel, een derde, volgde hen, zeggende met luider stem: Indien iemand het beest en zijn beeld aanbidt en het merkteken op zijn voorhoofd of op zijn hand ontvangt, 10 die zal ook drinken van de wijn van Gods gramschap, die ongemengd is toebereid in de beker van zijn toorn; en hij zal gepijnigd worden met vuur en zwavel ten aanschouwen van de heilige engelen en van het Lam. 11 En de rook van hun pijniging stijgt op in alle eeuwigheden, en zij hebben geen rust, dag en nacht, die het beest en zijn beeld aanbidden, en al wie het merkteken van zijn naam ontvangt.” Openbaring 14:9-11
en verder staat er heel krachtig en nadrukkelijk :
"Hier blijkt de volharding der heiligen, die de geboden Gods en het geloof in Jezus bewaren.
En ik hoorde een stem uit de hemel zeggen: Schrijf, zalig de doden, die in de Here sterven, van nu aan. Ja, zegt de Geest, dat zij rusten van hun moeiten, want hun werken volgen hen na." Openbaring 14:12-13
> >
> > >
> > > >
> > > > "Zo moet ook gij, wanneer gij dit alles ziet, weten, dat
> > het
> > > > nabij is, voor de deur" Mattheus 24:33
> > >
> > > In Mattheus 24:33 wordt iets anders bedoeld .
> > > Heeft niets met de herbouwing van de tempel te maken.
> >
> > De herbouw van de tempel is 1 van de dingen waar Mattheus
> > 24:33 over gaat want daarvoor staat er "Wanneer gij dan de
> > gruwel der verwoesting, waarvan door de profeet Daniël
> > gesproken is, op de heilige plaats ziet staan…"
> en vers 33
> > gaat verder en zegt "Zo moet ook gij, wanneer gij dit
> > alles ziet, weten, dat het nabij is, voor de deur"
> > Mattheus 24:33
> >
> > *Maar Mattheus 24:33 bedoelde ik meer als een waarschuwing om
> > waakzaam te blijven en de boel in de gaten te blijven houden