perihelium schreef:
> "De Bijbel maakt duidelijk dat de oudtestamentische
> offerwetten door Jezus zijn vervuld toen Hij Zichzelf aan het
> kruis aan God offerde. Dat offer omvat alle soorten offers,
> die in het Oude Testament beschreven zijn. Dit alles staat
> uitvoerig beschreven in Hebreeën 9:11-10:14.
Bs'd
En wederom zien we hier Paulus die de wetten van Mozes = wetten van God overboord gooit.
WIE heeft Paulus de authoriteit gegeven om tegen de wetten van God in te gaan en ook nog eens tegen de woorden van JC die helder en duidelijk zei:
“17 Meent niet, dat Ik gekomen ben om de wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden, maar om te vervullen. 18 Want voorwaar, Ik zeg u: Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet, eer alles zal zijn geschied. 19 Wie dan één van de kleinste dezer geboden ontbindt en de mensen zo leert, zal zeer klein heten in het Koninkrijk der hemelen; doch wie ze doet en leert, die zal groot heten in het Koninkrijk der hemelen.” Matt 5
Paulus was niet eens een profeet. NOOIT claimt hij (of wie dan ook in het NT) te spreken in naam van God. De uitdrukking: “Zo spreekt J-H-W-H; ….” is nooit te vinden in het NT.
Waarom denken mensen dan toch dat hij zomaar de wet van God kan afschaffen en tegen de woorden van JC in kan gaan??
Eliyahu = "Mijn God is J-H-W-H
“Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!”
Deut 6:4
“Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!”
Micha 4:5