Nou ja waar slaat dit nu op ?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlBertus schreef:
>
> Ik reageer niet meer op jou! Er zit duidelijk een grove steek
> bij je los!!
Bs'd
Leg aub even uit wat je hiermee bedoelt:
En ook al vanwege de rol van Israël momenteel, Israël waarmee de meeste Joden zich tot de kern mee verbonden voelen. Veel joden hebben hier verscheurde gevoelens over. De trots van Joden wordt nu overgenomen door fakefiguren,
Wie zijn volgens jouw die fakefiguren? Ik kan daar niemand anders van maken dan de israeliers.
die daarmee het diepgewortelde gevoel van Joden wegkapen.Het zo afpakken.Het is net zo erg als het Jodendom van de wereld willen vagen.
Voor zover ik weet willen allen (moslim)nazi's Israel van de wereld vagen.
Dus je zet hier israelies op 1 lijn met nazi's.
Maar als je wat anders bedoelt dan hoor ik dat heel graag.
Eliyahu = "Mijn God is J-H-W-H
“Hoor Israel, J-H-W-H is onze God, J-H-W-H is ÉÉN!”
Deut 6:4
“Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god, maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze God, voor eeuwig en altijd!”
Micha 4:5
Ik weet niet of mijn gevoel klopt, maar ik heb altijd het idee, als mensen zich laten bekeren tot een geloof, ze des te fanatieker zijn en geen nuances meer kunnen aanbrengen.
Ik ben opgegroeid met de gewoonten en rituelen van het Joodse geloof. Ik kan me niet voorstellen dat iemand die er niet mee opgegroeid is, met gemak kan leven naar de Torah.
Hou nu eens op om je voor te doen dat je een JOOD bent want dat ben je niet, ook al hang je het joodse geloof aan.
Jij hebt het niet in je bloed dat intense gevoel is er niet.Je hebt de jodenvervolging niet eens meegemaakt.Bertus heeft gelijk dat gevoel wat de Joden samen hebben daar kan en mag je niet tussen dringen, wel meeleven en begijpen,en het gruwelijk vinden wat er gebeurd is.WEES EENS BESCHEIDEN.
Eliyahu schreef:
> Voor de vrede heeft Israel de hele Sinai woestijn
> teruggegeven aan Egypte, ze hebben de veiligheidsstrook in
> Libanon en Syrie ontruimd, kortom, ze gedragen zich veel
> beschaafder dan enig ander land ter wereld.
Iemand (ik weet niet wie) deed de Christelijke uitspraak dat je kan zien hoe beschaafd een volk is door hoe ze hun vijanden behandelen. Heb je de film Munich gezien? Walgelijk!
>
> "Want alle volkeren wandelen elk in de naam van zijn god,
> maar wij zullen wandelen in de naam van J-H-W-H onze
> God, voor eeuwig en altijd!"
> Micha 4:5
De naam van de Zoon is de naam boven alle namen!
<><
Ja ook daar heb je gelijk in, vooral dat laatste alhoewel er in onze familie nooit fanatiek naar de Torah geleefd is. Zeker niet na oorlog. Wat Elihuppeldepup ook niet kan begrijpen is hoe het is om als kind op te groeien met totaal getraumatiseerde ouders. Als kind bedacht je jezelf wel 10 keer voordat je durfde te zeggen dat je joods was. En volgens mij kwam dat niet eens omdat mijn ouders me dat verboden hadden, al weet ik dat niet meer zeker.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?