Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Onvergankelijkheid

• Mar

Mij irriteert het juist en dat is natuurlijk mijn probleem en niet die van Steven.

Ik vind het ook niet shockerend maar eerder belerend en arrogant overkomen.

Verder vind ik Steven wel ok. Gelukkig is iedereen anders hier, anders zou het ook maar saai worden.

• Douce

Shockeren door te schelden en al ratelend het evangelie uit te dragen, vind ik NOOIT nodig. Er een wattige (net zo dwingende) opsomming van te maken en geslapjanus trouwens ook niet.

Overigens vind ik dat iedereen kan/moet:) blijven, een orkest (waarmee ik het dan maar weer eens vergelijk) bestaat uit “alle” instrumenten zonder uitzondering.

Ik ben hier trouwens gewoon voor m'n plezier en niet om de ervaringen van andere prikkers opgedrongen te krijgen, iedereen heeft zijn eigen ervaringen, en dat is goed. Een ervaring is dan ook iets geheel anders dan een preek.

Kortom ik houd van evenwicht en het evenwicht is momenteel verstoord en dat mag ook wel eens worden gezegd i.p.v. het pappen, nathouden en pamperen. Als het goed is zijn we toch volwassenen onder elkaar.

Nadenken is goed, als de gedachten tevens het hart passeren.

Douce

• perihelium

hoe zit het met harmonie?

<><

• carl

Mar schreef:

>

> Mij irriteert het juist en dat is natuurlijk mijn probleem en

> niet die van Steven.

>

> Ik vind het ook niet shockerend maar eerder belerend en

> arrogant overkomen.

juist dat belerende en arrogante, maar: ook het feit dat zijn fundamentalistische opvattingen niet wérken, maakt het voor mij toch redelijk shockerend.

Mijn moeder riep vaak

een ezel stoot zich in 't gemeen

geen twee keer aan dezelfde steen

Christenen hebben plm 2000 jaar hetzelfde preekje afgestoken, en 't helpt geen f..k. Maar krijg ze maar eens aan het nadenken over wat ze geloven……:( Het heeft mij op het refoweb al een ban opgeleverd….

>

> Verder vind ik Steven wel ok. Gelukkig is iedereen anders

> hier, anders zou het ook maar saai worden.

nogmaals: ik vind Steven een goede functie hebben hier. Het zou inderdaad anders maar saai worden :)

je broer

carl

• carl

En anders is nadenken nog steeds goed.

Er zijn mensen die helemaal niet nadenken. En da's niet best.

je broer

Carl

• Douce

Dat ben ik met je eens, maar dat was niet de strekking van mijn posting.

Douce

• Douce

Perihelium is, bij wijze van spreken dan, net een hoop stront, er komen zat vliegen op af. Maar…………..of je die zwerm dan in je huiskamer moet hebben is vers 2 (niet van één van de brieven uit het NT trouwens;)).

Ik vind het iets te veel van te weinig, als je begrijpt wat ik bedoel.

Douce

• carl

Dat weet ik. Ik haakte ook alleen maar in op de laatste zin.

En of shockeren door ratelende fundislogans rond te schreeuwen nodig is: ik vind het een moeilijke.

Ik vind soms van wel omdat hij echt een bepaald type christen neer zet . Door dat type zo neer te zetten laat hij zien wat sommige chistenen denken dat werkelijk geloof is. Vergis je niet. Er zijn er velen zoals hij. - en er valt bijna niet mee communiceren.

Het is belangrijk dat hij dat doet, Door de eeuwen heen hebben vele christenen zich nl. zo gedragen, en dat mag niet over het hoofd worden gezien.

Het lijkt eigenlijk een beetje op die discussie die mark Rutte(n?) van de VVD deze week aanzwengelde. Moet je sommige meningsuitingen strafbaar stellen of juist niet?

Ik vind met hem van niet.

je broer

Carl

• Douce

carl schreef:

>

> Dat weet ik. Ik haakte ook alleen maar in op de laatste zin.

> En of shockeren door ratelende fundislogans rond te

> schreeuwen nodig is: ik vind het een moeilijke.

> Ik vind soms van wel omdat hij echt een bepaald type christen

> neer zet . Door dat type zo neer te zetten laat hij zien wat

> sommige chistenen denken dat werkelijk geloof is. Vergis je

> niet. Er zijn er velen zoals hij. - en er valt bijna niet mee

> communiceren.

> Het is belangrijk dat hij dat doet, Door de eeuwen heen

> hebben vele christenen zich nl. zo gedragen, en dat mag niet

> over het hoofd worden gezien.

Nu zijn jouw bedoelingen met jouw uitspraak een stuk duidelijker. Ik ben dit met je eens. Ik kan me niet aan het beeld onttrekken dat dit gedrag toch duidt op een (al of niet latente) aanwezigheid van autisme.

>

> Het lijkt eigenlijk een beetje op die discussie die mark

> Rutte(n?) van de VVD deze week aanzwengelde. Moet je sommige

> meningsuitingen strafbaar stellen of juist niet?

> Ik vind met hem van niet.

Ik heb, omdat ik een fervent aanhangster ben van K. en B., deze discussie ook gevolgd. Het was een prachtige uitzending en ik vond Rutte op zijn best. Ben het dan ook helemaal met hem eens (dus ook met jou;)).

PS. de laatste tijd vond ik P. en W. slecht, vanwege de vraagstelling en (teveel) oppervlakkig en “te” links en eigenbelang geneuzel. Voor Knevel, ondanks zijn soms irritante maniertjes, heb ik veel respect en………..het duo durft confronterende vragen te stellen, waar visies stevig mee aan de kaak worden gesteld en er soms onverwachte wendingen plaats vinden. Van mij mogen ze zo doorgaan.

Douce

• Cor

Over crimininaliteit weet jij erg veel

en heb je er genoeg aan verdient

zodat je niet meer hoeft te werken!!