Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

onderzoek naar rationaliseren van marteling door christenen in perspectief

• perihelium

CU schreef:

>

> Wauw, dit is nog eens een versluierde topic.

>

> CU.

Hoi Gerrit, wat is er niet duidelijk aan, dat onderzoek niet of de mening die ik gaf? Wat vind jij van dat soort onderzoekjes a la Maurice de Hond die zegt: ‘doen!’, en ondertussen bijzaken laten horen die mensen wel willen horen (uit mijn onderzoek blijkt dat de meeste mensen die overgestapt zijn daar geen problemen mee hadden) of ronduit foute info geeft zoals dat een grote groep minder zal gaan betalen terwijl er een grote kans is dat jij er in het individuele geval op achteruit gaat. Flessentrekkerij die afleid van de ware boodschap en er eigenlijk alleen maar op uit is die aan te vallen en voor eigen gewin te gaan. Heb jij die docu gezien waarin een oorlogsfotograaf, die hongerende mensen fotografeert, zegt dat hij liever weer in de krant wil staan met zijn foto's om de waarheid te verkondigen dan in het museum te hangen en veel te verdienen omdat de reclame industrie niet wil dat zijn foto's naast hun producten staat. We worden in deze wereld genept waar we bijstaan maar ik geloof dat er wel een waarheid is waar we zekerheid in hebben. Wat jij?

<><

• thomas

Ik hoopte op een nieuw beginnetje, na de vele over en weer opmerkingen over bepaald discussiegedrag.

Ijdele hoop zie ik al.

Waarom in vredesnaam (…) open jij een topic, alsof er over gediscussieerd kan worden..

• Cor

Heb eens Zelfkritiek Steven!!!

• Cor

En jij bent 'n L** de behanger,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,:D

• CU

Wat je er nu weer allemaal bij haalt gaat mijn ene oor in en de andere weer uit, net als je stompzinnige wens om ieder in je topic een gezegende hemelvaart te wensen.

Met andere woorden, ieder moet maar net als Jezus in je verhaal opstijgen naar de hemel. Dit is dan weer in tegenstelling van je volgende zin waar uit blijkt dat je helemaal niet naar de hemel gaat maar dat je lichaam , geest en ziel bewaard zullen blijven tot de terugkeer van Jezus.

Dat jij dan niet in de gaten hebt dat je hier maar een beetje devoot zit te doen met je tale Kanaäns wil voor mij dan zeggen dat het een gesluierde topic is, vanwege het onvolwassen denken. Het is een voorbeeld van spagaatdenken, je eigen twijfel overschreeuwend.

Zo zeg je de ene keer dat Jezus God is en zo plaats je hier in je topic weer een tekst waar duidelijk staat dat Jezus plaatsneemt aan de rechterhand van God. Je snapt dan waarschijnlijk niet dat je geen plaats kan nemen aan je eigen rechterhand.

CU.

• theo

CU schreef:

>

> Wat je er nu weer allemaal bij haalt gaat mijn ene oor in en

> de andere weer uit,

Ja ja, maar dat kan natuurlijk niet met lezen.

Dan gaat het je ene oog in en het andere oog weer uit en dat lijkt me dan ook weer moeilijk.

Overigens vind ik dit wel weer een mooie naast vele andere om beeldspraak in de bijbel wat duidelijker te maken.

Bedankt.

theo

• CU

O ja?

Je begrijpt vast dat ik verkeerd hang. Moest onder 21-05-2009 20:54 van Peri/Steven hangen.

En wat betreft die beeldspraak, gaat een beeldspraak hier dus ook niet op. Moet dus beeldzien zijn.

Het lijkt een beetje op tekenen, wat lezen en schrijven tegelijk is.

Maar….gisteravond op de tv een cabaretgroep gezien, de panters heten ze , waar een van hen vertelde dat alles waar “te” voorstaat niet goed voor een mens is, behalve tevreden.

Maar ja, nu gebruikte ik de woordjes “tekenen” en “tegelijk” ook.

Waarmee ik wil zeggen dat je met alles kritisch moet zijn.

Met groet, CU.