Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

1e hemelvaart?

• David

Frans schreef:

>

> Het zit me een beetje dwars dat zij een advertentie plaatsen

> van de Scientology kerk

>

> Waarom?

Ik wil niet zeggen dat ik achter alles sta wat op website staat maar adverteren voor de Scientology kerk is toch wel het laatste wat ze zouden doen.

David ;)

• Douce

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa en het was van mij ook zo bedoeld, maar je snapt gewoon helemaal geen toonhoogte, jammer, want zo leer je geen pepernoot. Niet iedereen gedraagt zich als een zoldernaar er zijn ook andere mensen.

Douce

• perihelium

Douce schreef:

>

> Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa en het was van mij ook zo

> bedoeld, maar je snapt gewoon helemaal geen toonhoogte,

> jammer, want zo leer je geen pepernoot. Niet iedereen

> gedraagt zich als een zoldernaar er zijn ook andere mensen.

>

> Douce

:?

<><

• Douce

Is empathisch lezen zo moeilijk voor je?

Douce

• David

Lieve jongen,

Ik zal je wat verklappen.

We zijn zelfs in gesprek met het nederlandse kerkbestuur dat drie-eenheidsleer een heidense leer is.

En nog wat. Ik zit ook nog in het kerkbestuur van onze kerk.

We voelen Gods leiding hierin en er gaat er wat veranderen.

Ook het laatste stukje Babylon zal verdwijnen.

Wees gehoorzaam en neem ook 3e engel boodschap in acht:

Op 18:4 Toen hoorde ik een andere stem uit de hemel zeggen: ‘Ga weg uit die stad, mijn volk, zodat je geen deel hebt aan haar zonden en ontkomt aan de plagen die haar zullen treffen.

David ;)

• Douce

Dat lieve jongen vind ik heel treffend, haha wat kan dit bord (soms) grappig zijn…………

Douce

• thomas

Oké, dan probeer ik het nog een keertje:

Het vlees geworden Woord

Johannes1

1 In den beginne was het Woord, en het Woord was

bij God, en het Woord was God.

2

Dit was in den beginne bij God.

3

Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.

4

In Hetzelve was het Leven, en

het Leven was het Licht der mensen.

5

En het Licht schijnt in de duisternis, en de duisternis heeft het niet begrepen.

6

Er was een mens door God gezonden, wiens naam was Johannes.

7 Deze kwam tot een getuigenis, om van het Licht te getuigen, opdat zij allen door hem geloven zouden.

8 Hij was het Licht niet, maar was gezonden, opdat hij van het Licht getuigen zou.

9

Dit was het waarachtige Licht, Hetwelk verlicht een ieder mens, komende in de wereld.

10 Hij was in de wereld,

en de wereld is door Hem gemaakt; en de wereld heeft Hem niet gekend.

11 Hij is gekomen tot het Zijne, en de Zijnen hebben Hem niet aangenomen.

12

Maar zovelen Hem aangenomen hebben, die heeft Hij macht gegeven kinderen Gods te worden, namelijk die in Zijn Naam geloven;

13 Die niet uit den bloede, noch uit de wil des vleses, noch uit de wil des mans, maar uit God geboren zijn.

14

En het Woord is vlees geworden, en heeft onder ons gewoond

(en wij hebben Zijn heerlijkheid aanschouwd, een heerlijkheid als van de Eniggeborene van de Vader),

vol van genade en waarheid.

15

Johannes getuigt van Hem, en heeft geroepen, zeggende: Deze was het, van Wie ik zeide: Die na mij komt, is vóór mij geworden, want Hij was eer dan ik.

16 En

uit Zijn volheid hebben wij allen ontvangen, ook genade voor genade.

17

Want de wet is door Mozes gegeven, de genade en de waarheid is door Jezus Christus geworden.

18

Niemand heeft ooit God gezien; de eniggeboren Zoon,

Die in de schoot des Vaders is, Die heeft Hem ons verklaard.

Ik maak uit de tekst op,

dat het Woord Geest is. En dat de Geest door de Zoon de Vader toont… (of ; ´´verklaard´´) Het Evangelie is het Woord verkondigen, en daarmee wordt hetzelfde als; de Geest tonen bedoeld ook wel; het Licht tonen..

Ik zie Dezelfde zaken als Eénheid; Licht, Geest, Woord of God..en dan de Zoon Die Dit toont omdat de Zoon gekend wordt door de Vader.

Is mijn visie nu te begrijpen, en door jou ook te herleiden vanuit de bijbel?

Mijn vraag aan jou is; hoe zie jij het Woord?

• thomas

En Lucas 8 vind ik daar mooi op aansluiten:

Gelijkenis van het zaad

4

Toen nu een grote schare bijeenvergaderde, en zij van alle steden tot Hem kwamen, zo zeide Hij door gelijkenis:

5 Een zaaier ging uit, om zijn zaad te zaaien; en toen hij zaaide, viel het ene bij de weg, en werd vertreden, en de vogelen des hemels aten dat op.

6 En het andere viel op een steenrots, en opgegroeid zijnde, is het verdord, omdat het geen vochtigheid had.

7 En het andere viel in het midden van de doornen, en de doornen mee opgroeiende, verstikten het.

8 En het andere viel op de goede aarde, en opgegroeid zijnde, bracht het honderdvoudige vrucht voort. Dit zeggende, riep Hij: Wie oren heeft, om te horen, die hore.

9

En Zijn discipelen vroegen Hem, zeggende: Wat mag deze gelijkenis wezen?

10 En Hij zeide: U is het

gegeven, de verborgenheden van het Koninkrijk Gods te verstaan;

maar tot de anderen spreek Ik in gelijkenissen,

opdat zij ziende niet zien, en horende niet verstaan.

11

Dit is nu de gelijkenis: Het zaad is het Woord Gods.

12 En die bij de weg bezaaid worden, zijn dezen, die horen; daarna komt de duivel, en neemt het Woord uit hun hart weg, opdat zij niet zouden geloven, en zalig worden.

13

En die op de steenrots bezaaid worden, zijn dezen, die, wanneer zij het gehoord hebben, het Woord met vreugde ontvangen; en dezen hebben geen wortel, die maar voor een tijd geloven, en in de tijd der verzoeking wijken zij af.

14 En dat in de doornen valt, zijn dezen, die gehoord hebben, en heengaande

verstikt worden door de bekommernissen, en rijkdom, en wellusten des levens, en voldragen geen vrucht.

15 En dat in de goede aarde valt, zijn dezen, die, het Woord gehoord hebbende, het in een eerlijk en goed hart bewaren, en in volstandigheid vruchten voortbrengen.

• perihelium

thomas schreef:

>

>

> En Lucas 8 vind ik daar mooi op aansluiten:

Mooi dat je dat mooi vind maar als je er niet bij zegt waarom moeten we dat raden. Dat heb ik je al eens gezegd, maar als je zo blijft reageren moet ik je een antwoord schuldig blijven (als er al een vraag is).

<><

• thomas

Mijn vraag aan jou is deze;

hoe zie jij het Woord?