Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

1e hemelvaart?

• Douce

En dat is nu juist wat ontbreekt, het bijstellen van visies. Het heeft meer te maken van het oeverloos doordrukken van visies. Dat is één van de redenen dat ik weinig meer meedoe in het drama maar nog wel in de klucht natuurlijk.

Ook jij denkt, net zoals ik, het bij het rechte eind te hebben…………………

Douce

• thomas

Als ik mijn visie van een paar jaar geleden ´´naast de visie leg´´, die nu mij keer op keer inzichten verschaft in de bijbelteksten, dan is er groei in de geestelijk ontwikkeling.

En dagelijks is er de behoefte om hierin de voeding te vinden om door te gaan in die groei. en de bijbel geeft mij die o.a.

• Verbaasd

perihelium schreef:

>

> Cor schreef:

> >

> > Heb jij dan Bijbelcursussen gevolgt

> > of ik!

>

> Ik neem aan dat we die allebei (hebben) gevolgd. Maar wat wil

> je daarmee zeggen?

>

>

>

> > Stel je niet zo aan man

> > om mij bijv. bekeerling te noemen

> > terwijl jij dat“gedeeltelijk” bent!!

>

>

> Alle christenen zijn bekeerlingen!

O? Hoezo dat? Ik vraag me af wat jij onder bekeren verstaat.

In neem aan dat Cor vanaf zijn babytijd christelijk (katholiek) is opgevoed en zijn hele leven dus al een christen is. Waartoe heeft Cor zich dan alsnog moeten bekeren?

> Kan je laten zien aan de

> hand van de Bijbel dat iemand maar gedeeltelijk is bekeerd

> terwijl er staat dat je geen twee heren kan dienen?

Deze vind ik wel op jou, als nog niet zo lang bekeerde, slaan:

Hij mag ook niet iemand zijn die net bekeerd is; anders raakt hij verblind en valt hij ten prooi aan de duivel.

Hij mag geen pas bekeerde zijn, opdat hij niet verwaand wordt en hem hetzelfde vonnis* treft als de duivel.

> En hoe

> zit dat nu met het Bijbelse wedergeboorte waar je niks mee

> zegt te hebben?

Snap jij zelf eigenlijk wel wat wedergeboorte is? Voor dat je Cor hier heel tijd mee om de oren slaat. Cor had het niet over wedergeboorte. Hij had het in die draad over heel iets anders.

Gr. Majorie

• Cor

Ziende blind

en horende doof!

p.s. nog even 'n grijns! :D

groetjes

van mij,

Cor

• thomas

Maar een beetje bijbel-studie lukt dus niet samen?

Ach..open maar weer een topic,

en dan mag daarover weer niet gepraat worden..

:D

• perihelium

thomas schreef:

>

>

> Maar een beetje bijbel-studie lukt dus niet samen?

>

>

> Ach..open maar weer een topic,

>

> en dan mag daarover weer niet gepraat worden..

>

>

> :D

Ik ben juist erg gecharmeerd van je laatste antwoorden in dit draadje en wilde dat niet verpesten door een antwoord te geven die aanleiding geeft om verkeerd te reageren. ;)

Ik wil best verder praten in de hoop dat we ons gezamenlijk kunnen verdiepen in Gods Woord en dichter tot Hem en elkaar kunnen komen. En dat alles in Jezus naam.

<><

• David

Dan zal je eerst van je niet bijbelse draai of beter gezegd heidense draai af moeten komen van de leer van de drie-eenheid.

David ;)

• Douce

Nou dat is moeilijk, want straks zegt hij nog man en vrouw is één, moet niet gekker worden natuurlijk…..pfff:)

Douce

• perihelium

David schreef:

>

>

> Dan zal je eerst van je niet bijbelse draai of beter gezegd

> heidense draai af moeten komen van de leer van de drie-eenheid.

>

> David ;)

Ik vraag me echt af hoe jij je onder de mensen van je gemeente begeeft en voor hen uitkomt dat je een ander geloof hebt dan hen en de Bijbelse Christelijke leer. Of ben je een hypocriet en zeg je er daar niks over?

<>

• perihelium

Douce schreef:

>

> Nou dat is moeilijk, want straks zegt hij nog man en vrouw is

> één, moet niet gekker worden natuurlijk…..pfff:)

>

> Douce

Heel Bijbels en je kan in die wetenschap goed nagaan hoe belangrijk de keuze is met iemand te gaan.

<><