Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

1e hemelvaart?

• perihelium

Cor schreef:

>

> Heb jij dan Bijbelcursussen gevolgt

> of ik!

Ik neem aan dat we die allebei (hebben) gevolgd. Maar wat wil je daarmee zeggen?

> Stel je niet zo aan man

> om mij bijv. bekeerling te noemen

> terwijl jij dat“gedeeltelijk” bent!!

Alle christenen zijn bekeerlingen! Kan je laten zien aan de hand van de Bijbel dat iemand maar gedeeltelijk is bekeerd terwijl er staat dat je geen twee heren kan dienen? En hoe zit dat nu met het Bijbelse wedergeboorte waar je niks mee zegt te hebben?

<><

• Cor

• perihelium

.

<><

• thomas

Go, and shoot yourself ?..:

Want waar blijft je reactie op mijn bijbels onderwerp?

´´Waarom spreek je zelf en laat je de Bijbel niet aan het woord? Volgens mij durf jij een serieuze Bijbelstudie, waarin je je als een leerling opstelt en niet als een new-ager die het beter denkt te weten dan de Bijbel, helemaal niet aan.´´

• perihelium

Een Bijbelgedeelte is jouw oneliner? In geval van waarheid is dat andersom..

<><

• thomas

Hoe zie jij dat stuk tekst uit Johannes?

Wat zegt het Woord jou?

Wat zegt het Licht jou?

Hoe zie je de dat?

• Douce

Ik meen gelezen te hebben dat jij met Steven was uitgesproken?;)

Douce

• thomas

Ja, maar daar kwam ik (natuurlijk) al heel snel op terug..en dat meldde ik ook: ik kan het niet, en ik weet niet precies waarom ik niet kan stoppen..

• Douce

Zou het kunnen dat het met je ego heeft te maken?

Douce

• thomas

Ja, dat zou kunnen.

Maar het zou ook kunnen, dat door discussie, of door het doorzoeken van de bijbel en de vele opmerkingen hierover vanuit vele gezichtspunten, een visie kan worden bijgesteld,

of bevestigt ..

En wordt voor mij in ieder geval, de bijbel steeds interessanter..