thomas schreef:
>
>
> Juist..dopen..in de Naam van de Geest…
Het gaat er om te dopen dmv onderdompeling, daartoe roept Jezus op.
<><
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlUitstorting van de Heilige Geest
2
1 En toen de dag
van het Pinkster feest vervuld werd, waren zij allen
eendrachtig bijeen.
2 En er geschiedde haastig uit de hemel een geluid, zoals van een geweldige, gedreven wind, en vervulde het gehele huis, waar zij zaten.
3 En aan hen werden gezien verdeelde tongen als van vuur, en het zat op een ieder van hen.
4
En zij werden allen vervuld met de Heilige Geest, en begonnen te spreken
met andere talen, zoals de Geest hun gaf uit te spreken.
5 En er waren Joden, te Jeruzalem wonende, godvruchtige mannen van allen volke van hen, die onder de hemel zijn.
6 En toen deze stem geschied was, kwam de menigte samen, en stond verbaasd, want een ieder hoorde hen in zijn eigen taal spreken.
7 En zij ontzetten zich allen, en verwonderden zich, zeggende tot elkander: Ziet, zijn niet deze allen, die daar spreken, Galileeërs?
8 En hoe horen wij hen een ieder in onze eigen taal, waarin wij geboren zijn?
9 Parthers, en Méders, en Elamieten, en die inwoners zijn van Mesopotámië, en Judéa, en Cappadócië, Pontus en Azië;
10 En Frygië, en Pamfylië, Egypte, en de delen van Libyë, dat bij Cyréne ligt, en uitlandse Romeinen, beiden Joden en Jodengenoten;
11 Kretensen en Arabieren, wij horen hen in onze talen de grote werken Gods spreken.
12 En zij ontzetten zich allen, en werden twijfelmoedig, zeggende, de een tegen de ander: Wat wil toch dit zijn?
13 En anderen, spottende, zeiden: Zij zijn vol zoete wijn.
Toespraak van Petrus op de Pinksterdag
14 Maar Petrus, staande met de elven, verhief zijn stem, en sprak tot hen: Gij Joodse mannen, en gij allen, die te Jeruzalem woont, dit zij u bekend, en laat mijn woorden tot uw oren ingaan.
15 Want dezen zijn niet dronken, gelijk gij vermoedt; want het is eerst de derde ure van de dag.
16 Maar dit is het, wat gesproken is door de profeet Joël:
17
En het zal zijn in de laatste dagen, (zegt God) Ik zal
uitstorten van Mijn Geest op alle vlees; en uw zonen en
uw dochters zullen profeteren, en uw jongelingen zullen gezichten zien, en uw ouden zullen dromen dromen.
18 En ook op Mijn dienstknechten, en op Mijn dienstmaagden, zal Ik in die dagen van Mijn Geest uitstorten, en zij zullen profeteren.
19 En Ik zal wonderen geven in de hemel boven, en tekenen op de aarde beneden, bloed en vuur, en rookdamp.
20 De zon zal veranderd worden in duisternis, en de maan in bloed, eer dat de grote en doorluchtige dag des Heeren komt.
21
Joël 2:32. Rom 10:13.
En het zal zijn, dat een ieder, die de Naam des Heeren zal aanroepen, zalig zal worden.
37
En toen zij dit hoorden, werden zij verslagen in het hart, en zeiden tot Petrus en de andere apostelen;
Wat zullen wij doen, mannen broeders?
38 En Petrus zeide tot hen: Bekeert u, en een ieder van u worde gedoopt in de Naam van Jezus Christus, tot vergeving der zonden; en gij zult de gave des Heiligen Geestes ontvangen.
Handelingen 19:
Paulus te Éfeze
19
1 En het geschiedde, terwijl
Apollos te Korinthe was, dat Paulus, de bovenste delen van het land doorreisd hebbende, te Éfeze kwam; en enige discipelen aldaar vindende,
2 Zeide hij tot hen: Hebt gij de Heilige Geest ontvangen, toen gij geloofd hebt? En zij zeiden tot hem: Wij hebben zelfs niet gehoord, of er een Heilige Geest is.
3 En hij zeide tot hen: Waarin zijt gij dan gedoopt? En zij zeiden: In de doop van Johannes.
4 Maar Paulus zeide: Johannes heeft wel gedoopt
de doop der bekering, zeggende tot het volk, dat zij geloven zouden in Hem, Die na hem kwam, dat is, in Christus Jezus.
5 En die hem hoorden werden gedoopt in de Naam van de Heere Jezus.
6
En toen Paulus hun de handen opgelegd had, kwam de Heilige Geest op hen, en zij spraken met vreemde talen, en profeteerden.
Waar staat onderdompeling in water volgens jou?
Doop met water en doop met de heilige Geest blijf je maar op een hoop gooien. Ook in handelingen 10:44-48 kan je lezen over dopen in water en de doop met de heilige Geest. Christenen laten zich dopen. (punt) Morgen gaat een vriend van me zich laten dopen en dat gaat zoals Jezus dat gebood in water. Waarom ontwijk je dat en blijf je ongehoorzaam? Hypocriet is dat om er dan wel over te praten.
<><
Ontwijken?
Je draagt teksten aan waarin je je eigen gelijk tracht te halen, maar waarin steeds een bevestiging staat dat onderdompelen in water juist NIET geeist wordt om de Geest te ontvangen.
Leg nu eens uit aan de hand van de bijbel, of geef een tekst waarin Jezus opdracht geeft dat je je moet onderdompelen in water om de Geest te ontvangen..om een wedergeboren Christen te worden..
Christenen laten zich dopen…punt?
Wat is dopen volgens de bijbel?
Handelingen 10:
42
En heeft ons geboden het volk te prediken, en te betuigen, dat Hij is Degene, Die
door God verordineerd is tot een Rechter van levenden en doden.
43 Aan
Deze geven al de profeten getuigenis,
dat een ieder, die in Hem gelooft, vergeving der zonden ontvangen zal door Zijn Naam.
44
Toen Petrus nog deze woorden sprak, viel de Heilige Geest op allen, die het Woord hoorden.
Paulus zegt Het in 1 Kor. 12 zo:
11 Doch al deze dingen
werkt een en dezelfde Geest,
delende aan een ieder in het bijzonder, gelijk Hij wil.
12
Want gelijk het lichaam één is, en vele leden heeft, en al de leden van dit éne lichaam, vele zijnde, maar één lichaam zijn, alzo ook Christus.
13 Want ook wij allen zijn door één Geest tot één lichaam gedoopt;
hetzij Joden, hetzij Grieken, hetzij dienstknechten, hetzij vrijen;
en wij zijn allen tot één Geest gedrenkt!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?