Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Je hoeft niet in schepping te geloven om gered te zijn, maar...

• perihelium

thomas schreef:

>

>

> ´´Ik zie je hier graag terug als je het over de Bijbel en het

> geloof wilt hebben.

>

> Gods zegen,´´

>

> <><

>

>

> Nou, er staan nog een paar vragen open wat dat betreft. Maar

> je wilt er niet over praten..

>

> je bent in de ban van je eigen echo..

Je kan het noemen als je wilt en me beschuldigen zo je uitkomt, maar ik had al eens uitgelegd dat ik niet alles antwoord omdat ik daar geen tijd voor heb of omdat ik het vergeten ben als ik niet meteen antwoord. Ik vergeet inderdaad wel eens wat en dat schijnt voor sommigen een zonde te zijn die er ingewreven moet worden. Vergeetachtigheid is geen zonde en zonde inwrijven is in tegenspraak met de Bijbelse leer van vergeving. Daarbij zijn er personen die me het plezier ontnemen om verder op ze in te gaan en daar ben jij er een van. Ik moet inderdaad oppassen dat ik je aanvallende gedrag en ondermijnende berichten niet als excuus ga gebruiken om niet meer op je te reageren, je weg te klikken of je te noemen als de dwaze zot die je bent (Bijbels gezien).

Laten we ons richten op Jezus en Hem centraal houden. In Zijn naam,

<><

• Cor

Je zou als eerste dan het voorbeeld moeten geven

en bijv respect moeten tonen voor de ouderdom:

Schijnheilige!!!!

• thomas

Oké, steven. Je bent in ieder geval duidelijk.

Hierbij stop ik, zoals ik wel vaker heb gemeld maar toch niet echt deed, met het reageren op jou reacties.

Het heeft echt geen zin meer, om je te blijven pleasen en proberen nog iets normaals uit je gedrag te halen. Je hebt zo enorm veel aandacht nodig om je persoonlijkheid te bevredigen..het is nu mooi genoeg geweest.

Als je mijn reacties die vrij mild zijn maar toch prikkelend door je aandacht te vragen, al te veel vind worden..dan weet ik het ook niet meer.

Dat ´´ondermijnen´´ voelt zo aan, omdat je sluier oftewel het bord voor je kop beweegt..want dat ´bijbels gezien´´ gebruik je, zoals je vroeger anderen gebruikte voor je, om je persoonlijkheid te bevredigen..je bent geen spat veranderd.

Je kúnt niet over geloofszaken praten omdat je alleen in jezelf gelooft..als zogenaamde strijder voor Jezus.

Laat je nakijken..door Zijn Geest.

Het beste met alles.

• Cor

Het laatste zinnetje: heel mooi!!

Hij is klein van postuur

maar wil hier Groot lijken,

door de ander te kleineren!

• perihelium

Cor schreef:

>

> Je zou als eerste dan het voorbeeld moeten geven

> en bijv respect moeten tonen voor de ouderdom:

> Schijnheilige!!!!

Cor, ik heb respect voor ouderen. Ik had al eens gezegd, en dat weet je ook als Amsterdammer, dat het hier gewoon is iemand ‘ouwe’ te noemen. In het engels is dat ‘old man’ en daar is ook niks mis mee. Het gaat om de intentie waarmee we wat zeggen of doen en daar valt wel iets over te zeggen. Ik zeg wel eens ouwe om je op de kast te jagen. Met je jarenlange negatieve berichten aan mij en je constante verwijten over mijn verleden vind ik het af en toe moeilijk om vergevingsgezind te zijn en liefdevol op je te reageren. Het spijt me dat ik me ook tot een niveau verlaag door vanuit mijn onderbuikgevoel te reageren. Wat zou ik graag willen dat je je op het prikbord als een echte wijze, liefdevolle en vergevingsgezinde oude man ging profileren met veel levenservaring en achting voor Gods woord en gebod. Ik zou aan je lippen hangen!

Gods zegen,,

<><

• perihelium

Cor schreef:

>

> Het laatste zinnetje: heel mooi!!

> Hij is klein van postuur

> maar wil hier Groot lijken,

> door de ander te kleineren!

Wie kleineer ik en waarom zeg je dat ik groot wil lijken? Wat zegt de Bijbel over spotters Cor?

<><

• Verbaasd

Gr. Majorie

• Verbaasd

carl schreef:

>

> Klopt Verbaasd.

> Dat wilde ik ook, met een wijziging in de details. Vind je

> het erg?

>

> je broer

> Carl

Nee hoor Carl, helemaal niet :)

Gr. Majorie

• Cor

Ik blijf bij mijn mening. en over “ouwe”??

“Het is de toon die de muziek maakt” en die is VALS!!!

• perihelium

Cor schreef:

>

> Ik blijf bij mijn mening.

Wat is die mening en kan je laten zien waar in de Bijbel staat dat we aan onze eigen mening vast moeten houden?

> en over “ouwe”??

> “Het is de toon die de muziek maakt” en die is VALS!!!

Ik zeg net dat ik het wel eens zeg om je op de kast te jagen en dat dat me spijt. Wat is jouw intentie me jarenlang te beschuldigen en negatief te benaderen?

<><