Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

tekenen van een discipel

• thomas

En hoe bedoel je nu dit;´´ imiteren van het karakter´´ van Jezus?

Daar ben jij mee bezig; imiteren; je ´ik´ probeert dat zogenaamde karakter te imiteren, maar je ´ik´ geeft zich daarmee niet over aan de Geest, wat God verlangt van jou…

2 Kor.3:

17 De Heere nu is de Geest; en waar de Geest des Heeren is, aldaar is vrijheid.

18 En wij allen, met ongedekten aangezichte de heerlijkheid des Heeren als in een spiegel aanschouwende, worden naar hetzelfde beeld in gedaante veranderd, van heerlijkheid tot heerlijkheid, als van des Heeren Geest.

Romeinen 8

10 En indien Christus in u is, zo is wel het lichaam dood om de zonden; maar de geest is leven om de gerechtigheid.

11 En indien de Geest van Hem, Die Jezus uit de doden opgewekt heeft, in u woont,

zo zal Hij, Die Christus uit de doden opgewekt heeft, ook uw sterfelijke lichamen levend maken, door Zijn Geest, Die in u woont.

12 Zo dan, broeders, wij zijn schuldenaars niet aan het vlees, om naar het vlees te leven.

13 Want indien gij naar het vlees leeft, zo zult gij sterven; maar indien gij door de Geest de werkingen van het lichaam doodt, zo zult gij leven.

14 Want zovelen als er door de Geest Gods geleid worden, die zijn kinderen Gods.

Wanneer lees ik de Geest in je woorden steven?

Of klets je maar wat..?

• thomas

Mooie, gepaste reacties Sytse,

kan ook nog bij de teksten van mijn reactie aan steven van 10:07 geplaatst worden eigenlijk..;)

• Sytse Kees

"Iemand met weinig vrienden is maar half ontwikkeld;

hele delen van zijn karakter blijven verborgen en hebben

zich nooit gemanifesteerd."

prettige zondag verder knulletje.

• Verbaasd

carl schreef:

>

> Zou een beetje meer zelfvertrouwen als christen niet een

> goede stap vooruit kunnen zijn?

Daar hoef je niet eens christen voor te zijn. Ik houd het overigens op vertrouwen.

> (Fil. 4:13 Ik vermag alle dingen in Hem, die mij kracht

> geeft. )

Juist *D

Gr. Majorie

• carl

nee…..essentieel: ZELF vertrouwen. Reken niet op een ander, want dan loopt het fout. Vertrouw jeZelf!

Ik verwijs dan graag naar wat Jesus zei:

Joh 10:34

Jezus zei: ‘Staat er in uw wet niet geschreven: “Ik heb gezegd: ‘U bent goden’”? 35 De Schrift blijft altijd van kracht; als mensen tot wie God spreekt goden genoemd worden, 36 hoe kunt u mij, door de Vader geheiligd en naar de wereld gezonden, dan beschuldigen van godslastering wanneer ik zeg dat ik Gods Zoon ben?

je broer

Carl

• Verbaasd

carl schreef:

>

> nee…..essentieel: ZELF vertrouwen. Reken niet op een ander,

> want dan loopt het fout. Vertrouw jeZelf!

Ik heb het dan ook niet over een ander buiten mijzelf Carl :)

Ik gebruik het woord “zelf” mbt vertrouwen in veel situaties niet. Ik heb genoeg vertrouwen in mezelf in het dagelijkse leven. Het is iets anders, maar daar kom ik nog wel eens op terug. (Over een paar maandjes ofzo) :)

Gr. Majorie

• carl

:)

je broer

carl