Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

tekenen van een discipel

• perihelium

Kwint schreef:

>

> Zou me niks verbazen als meer dan de helft in eigen zak zou

> verdwijnen.

Geen geld gevangen en heb zelfs mijn entree van een euro en eten en drinken betaald (vers gebrande koffie (1,-), Ethiopische pompoenensoep(4,-) en een Ethiopisch biertje(3,-)).

De jongedame die het organiseerde heeft van haar vader een ticket gekregen om voor een maand naar haar vriendin in Ethiopië te gaan die daar voor een half jaar in een weeshuis werkt en ze heeft dat goed aangepakt. Ze had via iemand van onze gemeente gratis ruimte en mensen geregeld. Er waren kraampjes met frutseltjes te koop een aantal van de beste internationale singer/songwriters die op het moment in de stad zijn waren aanwezig en speelden. Ook alle trendy shops had ze geflyerd en mee genetwerkt en het was full house en de mensen vermaakten zich en gaven gul. Haar doel was om voor de kinderen van het weeshuis schoenen en rugtassen te kopen in de stad (iets wat voor die kinderen onmogelijk is) en wat andere benodigdheden en een feest. Haar doel was zo'n 2000 euro bij elkaar te krijgen en dat is naar ik meen (ik was iets eerder weg) gelukt.

<><

• Sytse Kees

Citaat van de dag.

"Wilt gij u zelven begrijpen, zie dan hoe de anderen handelen;

wilt gij de anderen begrijpen, zie dan in uw eigen hart."

truste.

• Boris

Het uiteindelijke doel was natuurlijk alleen zieltjes winnen.

• Kwint

Is dat dezelfde Ethiopische waar je ooit een vloertje voor gelegd hebt ?

• perihelium

Boris schreef:

>

> Het uiteindelijke doel was natuurlijk alleen zieltjes winnen.

Hoe bedoel je dat? De jongedame die het organiseerde is niet van onze gemeente en er was maar een heel klein percentage mensen aanwezig met een kerkelijke achtergrond. Op een moment werkte de powerpoint presentatie niet en startte ik er een van de pp's van onze diensten. Toen kwam er een worship songtekst in beeld wat eigenlijk niet de bedoeling was, maar verder hebben we geen religieuze bedoelingen geuit. We hadden de ruimte overigens uitgeleend en hebben er dan weinig over te vertellen behalve het technische gedeelte en sleutel afdracht.

<><

• Karel

En begrijp jij jezelf Kees.

• perihelium

Kwint schreef:

>

> Is dat dezelfde Ethiopische waar je ooit een vloertje voor

> gelegd hebt ?

Nee, die woont in Nederland en degene die naar Ethiopië gaat is Nederlandse. Ik kan wel een rekeningnummer navragen als je wat wilt storten?

<><

• perihelium

Dat je dat nog weet trouwens… Is alweer een tijdje geleden. Als dat indruk op je heeft gemaakt wil ik het schamele lijstje wel aanvulen, of nog beter.. help een keer mee! :)

<><

• Kwint

Het maakte geen indruk maar ik onthoud veel :)

• Douce

Je kunt dat vloertje toch niet storten op een bankrekening?:D

Gr. Douce