Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

tekenen van een discipel

• Boris

Jij zal niet weten hoe ik dat bedoel:D

• perihelium

Douce schreef:

>

> Je kunt dat vloertje toch niet storten op een bankrekening?:D

>

> Gr. Douce

Dat vloertje is gelegd dus heb je gelijk. Maar een ander vloertje, woninginrichting, voedsel of waterput, etc moet er wel inzitten met je bijdrage.

<><

• Douce

Over waterputten gesproken……….Er is veel geld gestoken in waterputten in de 3e wereld, maar als er geen onderhoud wordt gepleegd gaat de boel naar de kl……..Jammer is dat, dat veel geld niet goed wordt besteed. Dat weerhoudt me niet om, indien mogelijk, de knip open te trekken, maar ik geef tegenwoordig liever aan doelen die wat duidelijker met hun verantwoording (jaarbudgetten etc.) omspringen. Doelen zonder opening van zaken, geef ik niet meer aan.

Privédoelen, in geval van directe hulp aan “naasten” uiteraard wel.

D.

• carl

Zou een beetje meer zelfvertrouwen als christen niet een goede stap vooruit kunnen zijn?

(Fil. 4:13 Ik vermag alle dingen in Hem, die mij kracht geeft. )

je broer

carl

• perihelium

Douce schreef:

>

> Over waterputten gesproken……….Er is veel geld gestoken

> in waterputten in de 3e wereld, maar als er geen onderhoud

> wordt gepleegd gaat de boel naar de kl……..

Wil je die mensen opgeven?

> Jammer is dat,

> dat veel geld niet goed wordt besteed.

Is dat hier anders?

>Dat weerhoudt me niet

> om, indien mogelijk, de knip open te trekken,

Douce, dat meen ik echt, dat prijs ik in je!

> maar ik geef

> tegenwoordig liever aan doelen die wat duidelijker met hun

> verantwoording (jaarbudgetten etc.) omspringen. Doelen zonder

> opening van zaken, geef ik niet meer aan.

> Privédoelen, in geval van directe hulp aan “naasten”

> uiteraard wel.

Wat jammer is dat dingen die ‘gewaarborgd’ zijn dat niet altijd blijken te zijn en wat mooi dat sommige initiatieven die als uit het niks ontspringen wel uit het hart komen. Als je je euro's aan het goede doel geeft kan je maar beter op God en Zijn mensen vertrouwen dat het goed komt.

Lijkt me een leuk idee om samen met jou die waterputten te controleren en repareren, gesponsord door het pb. ;)

<><

• Douce

Steven, ga nu eens gewoon lezen wat er staat.

Ik heb een mening en spring niet licht om met zaken die in mijn ogen onrechtvaardig lijken te zijn. Mensen laten zakken is het slechtste dat er is, maar het is ook belangrijk dat ze voor zichzelf kunnen zorgen en minimaal minder zorgen hebben en een beetje geluk en vrede, ook hier op aarde. Maar ik ga altijd nummer 1 voor eigen verantwoordelijkheid en daar wil ik mensen graag bij helpen om ze dat te leren.

D.

• Douce

Goede opmerking, ben ik (en met de tekst;)) helemaal eens. Al dat gelamenteer over dat we tot niets in staat zijn…………brrr. 't Klinkt allemaal zo miezerig en alsof we juist zo graag geprezen willen worden. Valse bescheidenheid dus.

Douce*D

• perihelium

Douce schreef:

>

> Steven, ga nu eens gewoon lezen wat er staat.

> Ik heb een mening en spring niet licht om met zaken die in

> mijn ogen onrechtvaardig lijken te zijn. Mensen laten zakken

> is het slechtste dat er is, maar het is ook belangrijk dat ze

> voor zichzelf kunnen zorgen en minimaal minder zorgen hebben

> en een beetje geluk en vrede, ook hier op aarde. Maar ik ga

> altijd nummer 1 voor eigen verantwoordelijkheid en daar wil

> ik mensen graag bij helpen om ze dat te leren.

>

> D.

Ja Douce, wij kunnen kiezen. Maar wat is je verantwoordelijkheid als je buiten schuld geen water hebt?

<><

• perihelium

thomas schreef:

>

>

> En de Geest..komt Die ook nog voor?

>

> De Geest..Die Jezus uit de dood opwekte?

>

> Hoe zit dat, of bedoel je daar het ´´karakter´´ van Jezus mee..

Heb je alles bestudeert of klets je maar wat?

<><

• thomas

Nou, ik las bijvoorbeeld de tekst van de 2 Kor. over het zogenaamde karakter van Jezus waar jij mee schermt, en daar op gebaseerd gaf ik mijn reactie.

Ik vraag mij tevens af, door je ongevoelige sneer, of je zelf wel iets begrijpt/doorleeft van wat je plaatst.

Ik vraag mij ook af, wat het is wat jou drijft om zo te reageren op mijn zeer bijbelse en onderbouwde reactie over de bijbel en mijn geloof in God.

Wat leidt jou, dat deze twistzieke reacties laat plaatsen als het over de Geest van God gaat, als het over werkelijk belangrijke dingen gaat die naar Verlossing leiden?

Herken je de sluier bij jezelf niet, waar je een topic vol van schrijft?