Volgens mij bevestig je toch waar ik op doel? Eén worden is verzoenen..de breuk helen die ontstaan is door de val van de mensheid..
Laat de kinderen (weer) tot Mij komen.. houdt in dat de Vader en de kinderen verenigd worden.
Het hele Evangelie is één grote Roep om deze Verzoening..
Ik snap dan weer niet hoe ver je nog wil gaan zoeken, om dit niet te willen zien..want het is direct aansluitend op je topic tekst; het verenigen van het hart der vaderen en dat van de kinderen..door het Woord.
Maar jij beweerde dat Jezus de kinderen en ´ouders´ van elkaar dreef, en dat is in natuurlijke zin misschien wel te verklaren, omdat het gaan van de Weg een breuk tussen kind en ouders kán betekenen, maar het Evangelie gaat niet over de wereldse zaken wat dat betreft, maar gericht op het Koninkrijk van God en alles wat Die richting op wijst.
Jezus heeft door het Woord te brengen en de Geest te tonen, waar ook Jesaja het over heeft, en Elia zal doen of doet volgens je topic, want het Woord IS in alle eeuwigheden, en heeft de mensen tot God gebracht…of tot God brengt..
of ehhh…
Verzoent…
Het Woord is de Genade is Geest.