Dat weet ik eigenlijk niet Boris, gevoelloos bedoel ik.
Ik vind hem wel een egotripper, met een veel te overtrokken zelfverheerlijkingbeeld.
Leuk woord om te scrabbelen.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlSteven schreef:
> Ik denk er aan niet meer op je te antwoorden omdat je maar op
> een geestelijk niveau blijft spreken (met je rare hoofletters
> en toevingen uit het niets) die niet de Christelijke is en
> met normaal spreken niks te maken heeft.
Geestelijk niveau niet christelijk? Steven toch, je ontkent Jezus.
Let vooral op 13: Wij verklaren het geestelijke met het geestelijke.
Daarover spreken wij, niet op een manier die ons door menselijke wijsheid is geleerd, maar zoals de Geest het ons leert: wij verklaren het geestelijke met het geestelijke. Een mens die de Geest niet bezit, aanvaardt niet wat van de Geest van God komt, want voor hem is het dwaasheid. Hij kan het ook niet begrijpen, omdat het geestelijk moet worden beoordeeld. Maar een mens die de Geest wel bezit, kan alles beoordelen, en zelf wordt hij door niemand beoordeeld.
Tsja, diverse reacties
een aantal heel kernachtige die vibreren
er zijn een aantal oprechte en mooie bij, laat ik daar maar bij blijven
Als ik mijn tuin in loop, mag ik verheugd kijken naar het jonge groen, dat ontspruit als blad of loten uit bomen of struiken, en daartussen het jonge groen dat uit de aarde piept, dat lacht naar de zon en lacht naar mij.
Dit is hetgeen geraakt wordt door de voorjaarszon, die God ons jaarlijks geeft
daartussen leeft ook het onkruid, het spul dat het voor mij zo kostbare verdringen wil en verstikken zal als ik mijn tuin niet wieden wil.
Het is de rijpheid van de aarde zowel als van het zaad, dat voorwaarden schept tot groei en voorwaarden schept voor ontkiemen
De zon, dat licht dat schijnt over alle mensen en levende wezens, maakt geen enkel onderscheid, en ook de regen valt op alle soorten, en ook op mensen van allerlei slag.
We kunnen kiezen waarop wij onze aandacht focussen, op God, die maakt dat onze harten week worden, waardoor het Licht toegang krijgt tot de kern van ons wezen, of op dat wat Hij toelaat er te zijn in goed en kwaad.
Ik verkies het momenteel graag om hart, ziel en verstand te richten op Hem, die schenkt en neemt, want Hij is het die bewerkstelligt dat al deze dingen zijn zoals ze zijn, zonder acht te slaan op wat de mens verkiest.
Hij is het ook, die door ons heen werkt, als de Gever en de Ontvanger, indien wij ons tot Hem richten, door onze naaste te zien als dat kind dat wacht op Liefde en Mededogen.
Hij is het daarom ook, die ervoor zorgdraagt dat het onbezoedelde, dat diep in de harten rust, en wacht, bevrucht wordt door de Geest, opdat de Zoon in ons geboren worden mag, die de Omkering een Levend feit maakt.
Dan is zelfs de tong de kracht en de bereidheid verloren, ook maar iemand te kwetsen, te oordelen, en te vervolgen om wie hij/zij is.
Dat wat dan gesproken wordt, zal de Weg aanduiden, die in Christus werkelijkheid IS en Leven geeft.
Kruiden en onkruiden zijn er altijd, en zullen er altijd zijn, zowel als dat er verschillende aard van mensen zullen zijn, mensen van allerleid slag, zoals die Mozes volgden tijdens de uittocht uit Egypte.
Laat ons degene volgen, waarvan reeds Mozes getuigde, want was hij het niet ook die zei: Volg Mij? Ook de Godheid van het toenmalig Israel gaf aan te zijn ‘de Ik Ben die Ik ben’. Christus herhaalde deze woorden, en gaf daarmee aan dat deze uitspraak voor Hem goldt.
Het omkeren/bekeren zal zijn zoals Christus Jezus zei: ik heb een vuur op deze aarde geworpen, en ik wacht tot het Opvlamt.
Het vuur van de Geest, is dat wat opvlamt in ons ontvankelijk hart, zodra wij in een glimp aanschouwen welk een Heerlijkheid God ons dagelijks schenken wil.
Laat ons daarom gericht zijn op Hem, die de Gever is van dat alles. Christus Jezus, het Levend Woord, dat eeuwig op ons wacht.
Baldu
baldu schreef:
>
> Tsja, diverse reacties
> een aantal heel kernachtige die vibreren
vibreren:?
> Ik verkies het momenteel graag om hart, ziel en verstand te
> richten op Hem, die schenkt en neemt, want Hij is het die
> bewerkstelligt dat al deze dingen zijn zoals ze zijn, zonder
> acht te slaan op wat de mens verkiest.
Wie is dat die jij verkiest die geen acht slaat op wat jij verkiest? Is dat die Buddha die volgens jou (zie je eerdere reactie) een broeder van Christus is in esoterisch opzicht?
<><
baldu schreef:
> > Wie is dat die jij verkiest die geen acht slaat op wat jij
> > verkiest?
>
> Je kent Hem niet
De New Age Beweging heeft een vast omlijnd plan om de ’wereldmacht’ aan hun ’messias’ te geven wie, deze ’messias’ zal zijn is voor ons buitenstaanders nog onbekend. Maar er wordt, ook binnen de New Age, rekening gehouden met de spoedige openbaring van hun ’messias’. Voor de christenen die hun Bijbel regelmatig lezen is deze aanstaande wereldleider geen onbekende. In Openbaringen 13 lezen we over ’het beest uit de zee’ en het ’beest uit de aarde’, de ene zal de werelddictator - en de andere zal een soort religieus helper zijn. De New Age beweging heeft de religieuze voorbereiding op zich genomen. In alle geledingen van de maatschappij komen we de infiltratie van de New Age Beweging tegen, vooral op het gebied van ’genezing en ’amusement’ is men erg actief.
Op grond van de Bijbel mogen we zien en geloven dat het plan van God uiteindelijk zal overwinnen. Het plan van de New Age zal tijdelijk fungeren als middel om de antichrist aan de macht te krijgen. Dat laatste plan kan vlak voor de deur staan en zal zeer vele mensen meetrekken in de ondergang. Satan wil door zijn imitatieplan het plan van God verhinderen maar hij weet ook echt wel dat hij uiteindelijk verliest, ten koste van vele, vele mensen. Ook kerkmensen zullen meegesleurd worden als ze zich niet bekeren, want bekering is noodzakelijk omdat ’het verbond met Abraham’ een met Israël gesloten verbond is! De kerk kan de mensen niet redden want welke kerk heeft de waarheid dan in pacht? Vele predikanten werken al jaren bewust- of onbewust mee in het ’valse plan’ omdat ze Gods Woord verlaagd hebben tot een sprookje en van alle kracht ontdaan hebben. Vele predikanten geloven niet meer in Bijbelse waarheden maar verklaren dat elke religie tot God leidt. Het plan van satan is al vanaf de zondeval in werking en steeds weer bijgesteld of verfijnd, ook de z.g. ’moderne theologie’ behoort tot een onderdeel van het plan. Door die theologie is de Bijbel verlaagd tot een ’dichterlijk boek’ dat ’erg interessant’ is maar geen echte heilswaarde heeft!
Oplossing voor de mensheid
Er is maar één oplossing voor de mensheid en dat is BEKERING, geen lidmaatschap van welke kerk of gemeente dan ook kan u redden. Zelfs door de doop kunt u niet behouden worden, de wet kan u ook niet redden want niemand zal door het volgen van de wet behouden worden! Er is maar een oplossing, ga naar Jezus Christus en vertel Hem uw zonden, vraag om vergeving en ERKEN dat Hij de redder en Verlosser is van u. Ga op uw knieën, vraag om vergeving en laat Hem in uw leven toe! Dan zult u ’passen’ in Gods Plan en voor eeuwig behouden zijn…!
http://www.bijbelarchief.nl/js_printable_doc.asp?id=272
<><
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?