Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Waarom heeft JC de messiaanse profetieen niet vervuld?

  • Eliyahu

    Florin Schreef:

    ——————————————————-

    > Vind je het gek, gezien hoe jij met de messiaanse

    > profetieén/de Bijbel om gaat, dat het lijkt dat

    > Jesjoea geen messiaanse profetieén heeft vervuld

    > ???

    Bs'd

    Een blinde kan zien dat JC de messiaanse profetieen niet vervuld heeft.

    Jij gaat op dezelfde manier met de bijbel om als Moshe:

    Mijn naam is Moshe, en ik ben een Chassidische Jood die van zijn jeugd af aan de woorden van onze heilige profeten geleerd is, en die hun betekenis niet helemaal begreep.

    Toen, op de dag voor grote verzoendag, toen ik zat na te denken over het belang van die heilige dag, toen verkreeg ik inzicht in de verbazingwekkende betekenis van God'd woorden.

    Ik herkende de vervulling van 42 messiaanse profetieen in de hebreeuwse bijbel, en mijn leven werd voor altijd ingrijpend gewijzigd.

    1. Vroeg in de morgen ging ik mijn haan ophalen om het oude ritueel van een haan boven het hoofd rondzwaaien te vervullen. Ik keek de haan in de ogen, en ik zag daar de worden vervuld worden die zeggen: “ Ik ben de haan die ellende heeft gezien”. Klaagliederen 3:1 (het hebreeuwse woord “gever” betekent zowel “man” als “haan”)

    2: Ik pakte hem op en zwaaide hem boven mijn hoofd gelijk het vers zegt: “En hij omringd mijn zijn hoofd” Klaagliederen 3:5 (in het hebreeuws is het woord reesh, aleph, shin, hetgeen gelezen kan worden als “rosh”, hoofd)

    3: Ik keerde mijn handen in de rondte terwijl ik hem boven mijn hoofd ronddraaide, gelijk er geschreven staat: “Waarlijk, tegen mij keert Hij telkens weder zijn hand, de ganse dag.” Klaagliederen 3:3

    4: Toen sprong hij uit mijn handen vandaan, en rende weg, gelijk het geschreven staat: “zij vlieden heen zonder het goede te zien.” Job 9:25

    5: I richtte een kort gebed tot God, gelijk het geschreven staat: “ik wil mijn klacht de vrije loop laten,

    spreken in de bitterheid mijner ziel.” Job 10:1

    6: Hij rende weg van mij, daarmee het vers vervullend: “zij keerden mij de nek toe in plaats van het aangezicht;”

    7&8: Ik leende een wandelstok van iemand in de buurt, zodat ik hem met de haak kon vangen, gelijk het vers zegt: “ook nam Mozes de staf Gods in zijn hand.” Ex 4:20, Num 20:8

    9 & 10: Ik probeerde hem te vangen met de haak, maar hij ontving slechts een klap op zijn rug, gelijk het geschreven staat: “ellende gezien door de roede zijner verbolgenheid.”, en er staat ook geschreven: “ Want Ik heb u geslagen, zoals een vijand slaat,” Jer 30:14

    11: Hij draaide zich om, en kreeg 'm toen recht op zijn wang, daarmee de profetie vervullend: “Hij biede de wang aan wie hem slaat,” Klaagliederen 3:30

    12: “Toen rende hij weg een donkere hoek in, en ik volgde hem, gelijk het vers zegt: “Mij heeft Hij gevoerd en doen gaan

    in duisternis en donkerte.” Klaagliederen 3:2

    13: Daar had ik hem in een nauwe hoek gedreven, gelijk het geschreven staat: “al zijn vervolgers hebben het achterhaald,

    midden in de benauwing.” Klaagliederen 1:3

    14: Hij stond daar zwijgend, gelijk hij de gehele tijd gezwegen had, daarmee de profetie vervullend: “Hij werd mishandeld, maar hij liet zich verdrukken en deed zijn mond niet open; als een lam dat ter slachting geleid wordt, en als een schaap dat stom is voor zijn scheerders, zo deed hij zijn mond niet open.” Jes 53:7

    15: Daar in dat krappe hoekje kon hij zich nergens meer verstoppen, gelijk het geschreven staat: “Zou zich iemand in schuilhoeken kunnen verschuilen, dat Ik hem niet zou zien?”

    16: Hij was nu ingesloten, gelijk het vers zegt: “Hij heeft mij iedere uitgang versperd” Klaagliederen 3:7

    17: In zijn ogen zag ik dat hij een still gebed bad: “Mijn God, mijn God, waarom hebt Gij mij verlaten?” Psalm 22:1

    18: Het was overduidelijk dat voor hem de profetie vervuld werd: “De machtigen van Basan hebben mij omsingeld”. Psalm 22:13

    19: Ik greep hem, en hij riep uit tot God, gelijk er geschreven staat: “Mijn God, ik roep des daags, en Gij antwoordt niet,

    en des nachts, en ik kom niet tot stilte”.

    20: Maar er kwam geen antwoord, gelijk het geschreven staat: “Zelfs als ik schreeuw en om hulp roep,

    versmaadt Hij mijn gebed.” Klaagliederen 3:8

    21: Het einde was daar. Ik greep hem, en voegde me in de rij bij de rituele slager die hem slachten zou.

    Hij was stil en gaf geen kik, gelijk het geschreven staat: “als een lam dat ter slachting geleid wordt, en als een schaap dat stom is voor zijn scheerders, zo deed hij zijn mond niet open” Jes 53:7

    22: De slager greep hem bij de nek, daarmee de profetie vervullend: “Hij greep mij bij de nek”, Job 16:12

    23: Daarna schreeuwde hij uit: “Wees dan niet verre van mij, want nabij is de nood, en er is geen helper” Psalm 22:12

    24: Ook zei hij: “Red mijn ziel van het zwaard” Psalm 22:21

    25: Hij slachtte hem, daarmee de profetie vervullend: “hij is afgesneden uit het land der levenden” Jes 53:8

    26: Hij liet het bloed op de aarde druipen, gelijk het geschreven staat: “Als water ben ik uitgestort” Psalm 22:15

    27: Ik nam de dode haan, gelijk de profeet sprak: “zij zullen hem aanschouwen, die zij doorstoken hebben”

    28 & 29: Ik nam hem om hem kosher te maken. We deelden hem in stukken, zijn botten brekend, gelijk het geschreven staat: “Al mijn beenderen zijn ontwricht”, Psalm 22:15 en “Hij heeft mijn beenderen gebroken” Klaagliederen 3:4

    30: Toen nam ik hem mee naar huis. Mijn vrouw verwijderde de huid, daarmede de profetie vervullend: “ Hij heeft mijn vlees en mijn huid doen wegteren” Klaagliederen 3:4

    31: Ze stopte hem in een pot met water, gelijk het geschreven staat: “het water is gekomen tot aan de lippen;” Psalm 69:2

    32: Ze voegde er vele specerijen aan toe, daarmede de profetie vervullend: “Zij gaf ….. zeer veel specerijen” I Kon 10:10

    33: Ze deed het deksel op de pan zodat het kon koken, gelijk het geschreven staat: “Hij heeft mij in duistere plaatsen doen wonen: Klaagliederen 3:6

    34: De kruidige lucht van de specerijen vulde de keuken, gelijk het geschreven staat: “zijn balsemgeuren stromen” Hooglied 4:16

    35: Daarna werd hij opgediend, en we keken naar hem, daarmede de profetie vervullend; “Al mijn beenderen kan ik tellen; zij kijken toe, zij zien met leedvermaak naar mij.” Ps 22:18

    36: Hij werd verdeeld onder mijn gezinsleden, gelijk het geschreven staat: “Daarom zal Ik hem een deel geven onder velen” Jes 53:12

    37 & 38: We verheugden ons terwijl we hem opaten, daarmee de profetie vervullend; “Ik ben een belaching geworden voor heel mijn volk, hun spotlied heel de dag” Klaagliederen 3:14 en ook: “Ja, in Hem verheugt zich ons hart” Psalm 33:21

    39/40/41. Nadat we gegeten hadden prezen wij God, gelijk het geschreven staat: “Gij zult eten en verzadigd worden en de HERE, uw God, prijzen” Deut.6:11,8:10,11:15

    42: We zagen werkelijk Gods goedertierenheid, gelijk het geschreven staat: “Smaakt en ziet, dat de HERE goed is” Psalm 34:9

    Er zijn nog zeer vele messiaanse profetieen die mijn messiaanse haan vervuld heeft, die ik hier aan toe kan voegen, en wanneer hij terug komt, dan zal hij er nog veel meer vervullen!

    © Moshe Shulman, 2000

  • CU

    He , ***jood, heb ik je in verlegenheid gebracht?

  • CU

    He, ***jood, niks te melden?