Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Waarom heeft JC de messiaanse profetieen niet vervuld?

  • CU

    …….in Micha gaat het helemaal niet over de komst van de Messias, want Bethlehem Efratha is gewoon een man en niet het Bethlehem waar Jezus geboren zou moeten worden.

    Je kan dat lezen in 1 Kronieken 4:4 waar staat:

    En Pnuel was de vader van Gedor, en Ezer de vader van Husah. Dit zijn de kinderen van Hur, den eerstgeborene van Efratha, den vader van Bethlehem.

    Nog sterker, Zowel Bethlehem als ook Efratha staan niet in het geslachtsregeister van Jezus genoemd, dus lul je maar weer wat uit je nek.

    Dan nog wat. Even verder op staat dat die heerser zal vechten met Assur. En je weet zeker niet dat ten tijde dat Jezus op aarde rondliep Assur, of te wel Assyrie, al ruim 600 jaar ter ziele was?

    Dus wat jij hier verkondigd als zijnde een messiaanse profetie is Joodse Kul.

  • mc claud

    In de tijd van Jezus, dachten vele van zijn aanhangers ook, dat hij een groot leider van Israel zou worden. Een hen zou komenverlossen van de romeinen.

    Maar God zag zijn grote verlossingswerk in een veel groter en breder perspectief.

    Hij bracht een verlossingswerk voor alle mensen en door alle eeuwen heen.

    Want wat hebben wij mensen eraan als ons lichaam word bewaard en verlost van wereldse oorlogen, terwijl de eeuwigheid wacht voor onze ziel om verlost te worden uit de machten van de wereld.

  • Eliyahu

    mc claud Schreef:

    ——————————————————-

    > In de tijd van Jezus, dachten vele van zijn

    > aanhangers ook, dat hij een groot leider van

    > Israel zou worden. Een hen zou komenverlossen van

    > de romeinen.

    Bs'd

    En waarom dachten ze dat?

    Omdat dat is wat de messiaanse profetieen zeggen.

    En die messiaanse profetieen zijn NIET vervuld door JC, en daarom was hij niet de messias. Ongeacht alle luchtkastelen die hij gebouwd zou hebben.

  • Sietse 45

    Die luchtkastelen worden nu straks gewone kastelen

    vanwege dat het joodse volk niet meer uitverkoren is toch Eli.

  • Eliyahu

    Sytse Kees Schreef:

    ——————————————————-

    > Die luchtkastelen worden nu straks gewone

    > kastelen

    Bs'd

    Ben jij een profeet dat jij de toekomst kan voorspellen?

    > vanwege dat het joodse volk niet meer uitverkoren

    > is toch Eli.

    De christelijke kerken geloven in de theorie dat God zijn uitverkoren volk verworpen heeft, en dat in plaats daarvan de christenen het nieuwe geestelijke Israel zijn. Echter, God zegt duidelijk in de heilige Thora dat Hij nooit zijn verbond met het joodse volk zal breken, zelfs niet wanneer ze van Hem afdwalen. Wanneer de joden afdwalen zal God ze straffen. (Leviticus 26:14-17) En als ze dan nog niet luisteren, zal God ze zeven maal harder straffen. (Idem:18:22) En als ze dan nog steeds niet luisteren, zal God ze nog eens zeven maal harder straffen. (Idem:23-24) En als ze dan nog steeds niet luisteren en zich blijven verzetten zal God ze nog zeven maal harder straffen. (Idem:27-28) Maar ondanks dit alles zal God Zijn verbond met het joodse volk niet verbreken: Leviticus 26:44-45; “Maar ook zelfs, wanneer zij in het land hunner vijanden zijn, versmaad Ik hen niet en heb Ik geen afkeer van hen, zodat Ik hen zou vernietigen en mijn verbond met hen verbreken: want Ik ben de HERE hun God. Maar ik zal hun ten goede gedenken het verbond met hun voorvaderen, die Ik voor de ogen der volken uit het land Egypte heb geleid, om hun tot een God te zijn, Ik ben de HERE.”

    “Het woord des HERE kwam tot Jeremia: Hebt gij niet gemerkt wat dit volk spreekt: De twee geslachten die de HERE verkoren heeft, heeft hij verworpen? En mijn volk verachten zij, alsof het geen volk meer is. Zo zegt de HERE: Indien Ik mijn verbond aangaande de dag en de nacht, de verordeningen van hemel en aarde, niet heb vastgesteld, dan zal ik ook het nakroost van Jakob en mijn knecht David verwerpen, dat ik uit zijn nazaten geen heersers neem over het nageslacht van Abraham, Izak en Jakob, want Ik zal een keer brengen in hun lot en Mij over hen ontfermen.” Jeremia 33:23-26

    Als God de joden verworpen heeft, waarom vervult Hij dan nu de profetieen dat Hij de joden zal verzamelen en naar hun land brengen? “Vrees niet, want Ik ben met u; Ik doe uw nakroost van het oosten komen en vergader u van het westen. Ik zeg tot het noorden: Geef, en tot het zuiden: Houd niet terug, breng mijn zonen van verre en Mijn dochters van het einde der aarde.” Jesaja 43:5-6. De hele wereld is getuige van dit wonder, hoe na bijna 2000 jaar van verstrooing over de hele aarde, de joden terugkeren naar Israel. In slechts 50 jaar is er uit niets een staat herrezen, de hebreeuwse taal weer ingesteld. Heeft zoiets zich ooit eerder voorgedaan in de geschiedenis? Is er enig ander volk geweest dat 2000 jaar verstrooid geweest is over de aarde en hun identiteit en hun religie bewaarden?

  • theo

    ???????

    Je schreef o.a. : De christelijke kerken geloven in de theorie dat God zijn uitverkoren volk verworpen heeft, en dat in plaats daarvan de christenen het nieuwe geestelijke Israel zijn.

    ?????????????????//

    DE christelijke kerken???

    Hoe kom je DAAR nou bij ??

  • mc claud

    WOW. HO! STOP!

    De christenen geloven dat God zijn uitverkoren volk verworpen heeft????

    Wie heeft je die onzin vertelt?

    Heel veel christenen dragen Israel een warm hart toe ze bidden voor de vrede voor en voor het Joodse volk.

    Wij christenen zijn geent op Israel, maar wij zullen nooit meer zijn dan het volk van God Israel

  • Sietse 45

    (tu)

  • Eliyahu

    theo Schreef:

    ——————————————————-

    > ???????

    >

    > Je schreef o.a. : De christelijke kerken geloven

    > in de theorie dat God zijn uitverkoren volk

    > verworpen heeft, en dat in plaats daarvan de

    > christenen het nieuwe geestelijke Israel zijn.

    >

    >

    > ?????????????????//

    >

    >

    > DE christelijke kerken???

    >

    >

    > Hoe kom je DAAR nou bij ??

    Bs'd

    De vraag moet zijn: “Hoe komen die christelijke kerken daar nou bij?”

  • Florin

    Vind je het gek, gezien hoe jij met de messiaanse profetieén/de Bijbel om gaat, dat het lijkt dat Jesjoea geen messiaanse profetieén heeft vervuld ???

    Florin