Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Beatrix ...

  • samuel

    Deze topic heeft toch ook niks met de Bijbel of het Bijbel prikbord te maken, maar meer met het politiek prikbord te maken.

  • Frederik D

    In veel kerken wordt er gebeden voor de koningin.

  • samuel

    Ja en!

    Dit is een Bijbel prikbord en geen kerken prikbord!

  • Boris

    Zijn er geen bijbels in een kerk?

  • Frederik D

    Die kerken baseren zich op de Bijbel.

    Er is een traditie van God, Nederland en Oranje. Lees bijvoorbeeld de gebroeders Algra - Ende dispereert niet.

    Maar jij bent een gezonde, en misschien ook gezonden, republikein? Ik ben een republikein. Gewoon omdat een republiek democratischer, redelijker en goedkoper is.

    De monarchie kregen we trouwens in 1813 in onze maag gesplitst van het Europese Congres van Wenen. Van Europa komt slechts ellende. Voor 1795 (1795 - 1813: de Franse overheersing) was Nederland een republiek.

    En Beatrix stamt niet af van Prins Willem I maar van diens minder slimme broer, Jan van Nassau.

    Nu is er op TV een D66-er. D66, de partij van de gekozen burgemeesters. Maar ik heb D66 nooit gehoord over de gekozen koning(in). Onze politici zijn halve idioten.

  • BJE

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > Die kerken baseren zich op de Bijbel.

    >

    > Er is een traditie van God, Nederland en Oranje.

    > Lees bijvoorbeeld de gebroeders Algra - Ende

    > dispereert niet.

    >

    > Maar jij bent een gezonde, en misschien ook

    > gezonden, republikein? Ik ben een republikein.

    > Gewoon omdat een republiek democratischer,

    > redelijker en goedkoper is.

    >

    > De monarchie kregen we trouwens in 1813 in onze

    > maag gesplitst van het Europese Congres van Wenen.

    > Van Europa komt slechts ellende. Voor 1795 (1795 -

    > 1813: de Franse overheersing) was Nederland een

    > republiek.

    >

    > En Beatrix stamt niet af van Prins Willem I maar

    > van diens minder slimme broer, Jan van Nassau.

    >

    > Nu is er op TV een D66-er. D66, de partij van de

    > gekozen burgemeesters. Maar ik heb D66 nooit

    > gehoord over de gekozen koning(in). Onze politici

    > zijn halve idioten.

    Fred, je zit weer ontzettend door te slaan.

    Ik wil je iets vertellen waarom de koningin op mij ooit een onuitwisbare indruk maakte.

    Ik denk dat ik een jaar of elf/twaalf was. Het was regenachtig en grijs weer. Het regende. Er was iets gaande, er waren overal dranghekken geplaatst, ook al van die grijze dingen. Maar omdat het zulk kil en nat weer was, waren er maar weinig mensen die kwamen kijken naar - toen nog prinses Beatrix - die een bezoek aan onze stad bracht. De mensen die op de been waren, zagen er allemaal even grauw en nat uit als het weer. Ieder stond erbij met zijn handen diep in de zakken en gaapte het aan wat er voorbij kwam. Beatrix werd begeleid door wat heren in het zwart, althans die om haar heen zwermden en ook al een enorm saaie - om niet te zeggen depressieve - indruk maakten. En dan was daar tussen al dat saaie gedoe de prinses die fleurig gekleed was, en zij was werkelijk de enige die ik zag zwaaien naar dat natte en kille zootje van mensen die in kleine groepjes haar bewegingloos aan stonden te staren. En zij deed dat met zo'n vriendelijke overtuigingskracht dat ik dat nooit ben vergeten. Wanneer ik daar ooit aan terugdacht, gaf het mij altijd dezelfde emotie van verbazing dat zij zo opgewekt tegen alles wat grijs en zwart was, leek in te gaan. Dacht ik daaraan terug dan was het altijd weer een inspirerend gevoel.

    Zou een president(e) dat ook niet kunnen oproepen? Een goeie wel, denk ik. Maar dat neemt niet weg, dat zij het in elk geval deed en er is niemand die dat haar kan ontzeggen, want zo heeft zij m.i. zich altijd opgesteld. Bravo!

  • samuel

    Dat maakt dit bord nog steeds geen kerken prikbord!

    Maar ik ben geen republikein, ik ben een aanhanger van de monarchie ik heb een Koning de Koning der koningen Jezus Christus

  • Sietse 45

    O, die is meer dan God.

  • Frederik D

    Voor de uitkering die zij krijgt, mag ze best haar best doen. Ze hoefde niet te schoffelen en dus was ze vrolijk.

  • BJE

    Frederik D Schreef:

    ——————————————————-

    > Voor de uitkering die zij krijgt, mag ze best haar

    > best doen. Ze hoefde niet te schoffelen en dus was

    > ze vrolijk.

    Kom nou Fred, je weet best dat het één van de moeilijkste dingen is om mentaal in te gaan tegen het bestaande, dat deed zij daar.

    BJE.