Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Beatrix ...

  • Frederik D

    … treedt af,

  • Daan

    http://www.nu.nl/binnenland/3015293/koningin-beatrix-doet-afstand-van-troon.html

  • Frederik D

    ————–

    'Koningin Beatrix doet afstand van troon'

    DEN HAAG - Koningin Beatrix maakt om 19.00 uur bekend dat zij afstand doet van de troon ten gunste van haar zoon kroonprins Willem-Alexander. Dat hebben kringen rondom het hof aan het ANP bevestigd.

    De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) meldde maandag aan het einde van de dag alleen dat maandagavond een reeds opgenomen boodschap van de koningin wordt uitgezonden op radio en televisie. Het onderwerp van de speech is niet formeel bekendgemaakt.

    Beatrix werd op 30 april 1980 gekroond tot koningin.

    Premier Mark Rutte reageert na de toespraak van koningin Beatrix zelf in een toespraak die ook wordt uitgezonden op radio en televisie. Hij doet dat vanuit het Torentje in Den Haag in een kort daarvoor opgenomen boodschap.

    Dit artikel wordt zsm aangevuld. Zodra de toespraak begint is alles live te volgen op NU.nl.

    ————————–

    http://www.nu.nl/

  • Daan

    Dit zal wennen worden : Koning Alexander (:D

  • Frederik D

    Landgenoten …

    Het is welletjes. Wij, koningin Beatrix van Oranje - Nassau - Buren via Wingewesten tot Lippe-Biesterfelt, hebben besloten te abdiceren. Abdiceren, wat is dat? Dat is, geacht klootjesvolk, afstand doen van de troon en ook van de kroon. Weer wat geleerd. Toch? Om het simpel te houden, ik treed af, ik gooi het gouden bijltje er bij neder, ik hou het voor gezien en gehoord. Mijn zoon, Willem Alexander, zal mij opvolgen. En hij zal net als ik royaal uit de staatsruif vreten. Net als mijn schoondochter Maxima. Haar naam al. Maxima. Het tegenovergestelde van de minima. Ha ha ha.

    Ik hoop dat jullie mij zullen missen. Ik zal jullie niet missen. Vreselijk, die devote tronies. Geef mij maar de oprechte republikein. Zoals er toentertijd waren bij Janvanwellergoedersluis of wat de naam van dat pestgat was waar mijn overoverovergrootmoeder werd gestopt.

    Nou, dat was het. Hopelijk kopen jullie mijn Verzamelde Kersttoespraken bij De Slegte.

    Doei.

  • Frederik D

    Geef mij maar de Republiek.

  • Daan

    Het maakt mij niets uit, als koninginnedag maar niet verdwijnt ;)

  • Daan

    haha, leuk dit :)-D

  • Boris

    :D

  • Frederik D

    De abdicatie is nu officieel.

    Maar … Eigenlijk had de koningin zich moeten richten tot alle leden der Staten Generaal (Eerste en Tweede Kamer), dunkt me. Staatsrechtelijk gezien is een TV-toespraak van niet-bindende waarde.

    Beatrix, voor intimi geen Bea maar Trix (het is maar dat je het weet), noemde in haar toespraak nergens God. Is dat erg?