Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Opvatting!

• Frederik D

De tekst verwijst naar Genesis 1 en Genesis 1 is monotheïstisch. Dus jullie vertaling is daarom al fout.

Maar aardig dat je toegeeft dat het WTG polytheïstisch is. En dus heidens. En dus, volgens de JG Johanan, een trawant van de Hoer van Babylon.

• Frederik D

Sorry maar Malakh heeft in zoverre gelijk dat het Grieks geen onbepaald lidwoord (een) heeft.

Het Grieks heeft wel “één” maar dat is een telwoord.

• Frederik D

De Bijbel geeft jou noch Samuel in deze gelijk. De Bijbel is er vaag, te vaag over.

• Frederik D

Ook hier moet ik je afvallen. Dat comma is een beruchte vervalsing.

Maar jouw Drie-eenheid is logischer dan het polytheïsme van David.

• samuel

David Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Waar niet David,

>

> Ik heb juist steeds de teksten erbij geplaatst

> zodat je min woorden aan de bijbel ka toetsen.

Maar sorry mij overtuigd het niet David, ik heb je al andere teksten laten zien uit de Bijbel die wat anders zeggen.

> De enige tekst die zou kunnen bevestigen dat vader

> Zon en Heilige Geest één zijn staat in het comma

> Johaneum

> En zoals je weet is dat een falsificatie

Nee dat is bewezen, en zoals je ziet beroep ik mij daar ook niet op, aan de teksten die je kan lezen.

• samuel

Wat zeg ik dan! En zeker niet in die tekst van Johannes 1, daar zijn de vertalers het over eens.

Er zijn sinds 1995 meer nieuwe Bijbelvertalingen gekomen na de NWV, de NBV, de HVS en nog een paar, maar de tekst blijft nog steeds hetzelfde.

Als de NWV dus de juiste vertaling had gehad, dan was dat zeer zeker aangepast in de andere Bijbels!

• samuel

De Bijbel is niet vaag, de mens doet vaag.

Ik geloof in de Drie-eenheid, om dat ik daar van overtuigd ben.

• samuel

David Schreef:

——————————————————-

> samuel Schreef:

> -

> > > Dis daar zijn we het over eens.

> > > De schepping is uit God door Jezus Christus

> >

> > Door het Woord dus!

>

> Uit het Woord en door het woord (naamdrager)

Door Jezus Christus, het vleesgeworden Woord, en het Woord is God.

>

> >

> > Als ik een foto van jouw maak David, sta jouw

> > beeltenis dan op die foto?

>

> Ja ik sta wel op die foto maar die foto is geen

> deel van mij en behoort toch echt niet tot mijn

> wezen.

> Ook mijn schaduw of mijn spiegelbeeld niet

> Maar de mens is ook naar Fod beels geschapen hoor

Gods beeld neem ik aan! Daar gaat het niet om, als jouw afbeelding op de foto staat dan als men naar de foto kijkt ziet men jou!

>

> Genesis 1,26 God zei: ‘Laten wij mensen maken

> die ons evenbeeld zijn, die op ons lijken; zij

> moeten heerschappij voeren over de vissen van de

> zee en de vogels van de hemel, over het vee, over

> de hele aarde en over alles wat daarop

> rondkruipt.’

>

> Genesis 1,27 God schiep de mens als zijn

> evenbeeld, als evenbeeld van God schiep hij hem,

> mannelijk en vrouwelijk schiep hij de mensen.

>

> Genesis 5,3 Toen Adam 130 jaar was, verwekte hij

> een zoon die op hem leek, die zijn evenbeeld was.

> Hij noemde hem Set.

>

> Genesis 9,6 Wie bloed van mensen vergiet, diens

> bloed wordt door mensen vergoten, want God heeft

> de mens als zijn evenbeeld gemaakt.

>

> Romeinen 8,29 Wie hij al van tevoren heeft

> uitgekozen, heeft hij er ook van tevoren toe

> bestemd om het evenbeeld te worden van zijn Zoon,

> die de eerstgeborene moest zijn van talloze

> broeders en zusters.

>

> Hebreeën 1,3 In hem schittert Gods luister, hij

> is zijn evenbeeld, hij schraagt de schepping met

> zijn machtig woord; hij heeft, na de reiniging van

> de zonden te hebben voltrokken, plaatsgenomen aan

> de rechterzijde van Gods hemelse majesteit,

>

> Hebreeën 7,15 Nog duidelijker wordt het als we

> ons realiseren dat deze nieuwe priester, het

> evenbeeld van Melchisedek,

>

> Jakobus 3,9 Met onze tong zegenen we onze Heer en

> Vader, en we vervloeken er mensen mee die God

> heeft geschapen als zijn evenbeeld.

Staat in mijn Bijbel ook!

En dit ook:

3 Indien dan nog ons evangelie bedekt is, is het bedekt bij hen, die verloren gaan, 4 ongelovigen, wier overleggingen de god dezer eeuw met blindheid heeft geslagen, zodat zij het schijnsel niet ontwaren van het evangelie der heerlijkheid van Christus, die het beeld Gods is. 2 Kor.4

15 Hij is het beeld van de onzichtbare God, de eerstgeborene der ganse schepping, Kol.1

• Stefan

Rom.8:1 Zo is er dan nu geen verdoemenis voor hen, die in Christus Jezus zijn, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest.

2 Want de wet van de Geest des levens in Christus Jezus heeft mij vrijgemaakt van de wet der zonde en des doods.

3 Want hetgeen voor de wet onmogelijk was, omdat zij door het vlees krachteloos was, heeft God, Zijn Zoon zendende in gelijkheid van het zondige vlees, en dat voor de zonde, de zonde veroordeeld in het vlees,

4 Opdat het recht der wet vervuld zou worden in ons, die niet naar het vlees wandelen, maar naar de Geest.

Joh.1:3 Alle dingen zijn door Hetzelve gemaakt, en zonder Hetzelve is geen ding gemaakt, dat gemaakt is.

4 In Hetzelve was het Leven, en het Leven was het Licht der mensen.

Het geloof is uit God, schreef je al..en Hij die in ons woont is sterker dan hij die in de wereld is..schreef je ook. Dan heb je nog een slogan die Hem belijdt in de mens.

Nu blijft over; het Woord verkondigen.

En dat kan alleen vanuit het Licht. En dat is Geest.. doorheen de Zoon.

• CU

samuel Schreef:

——————————————————-

> De Bijbel is niet vaag, de mens doet vaag.

>

> Ik geloof in de Drie-eenheid, om dat ik daar van

> overtuigd ben.

En dat noemt zich voorganger. Ik pak er vanuit de bijbel een paar verzen in chronologische volgorde bij en dan zien we waarvan jij overtuigd ben:

Matt. 19:17 En Hij zeide tot hem: Wat noemt gij Mij goed? Niemand is goed dan Een, namelijk God.

Hier heeft Jezus dezelfde eigenschap dan jij, zichzelf goed noemen. Maar elke lezer leest dat God niet Jazus is.

Matt. 20:23 maar het zitten tot Mijn rechter-, en tot Mijn linker hand, staat bij Mij niet te geven, maar het zal gegeven worden dien het bereid is van Mijn Vader.

Zal wel een grappig gezicht zijn in de hemel, een soort stoelendans van Jezus met zichzelf.

Matt. 27:46 En omtrent de negende ure riep Jezus met een grote stem zeggende: ELI, ELI, LAMA SABACHTHANI! dat is: Mijn God! Mijn God! Waarom hebt Gij Mij verlaten!

Volgens jou leer van drieëenheid roept Jezus naar zichzelf, presies zoals jij steeds maar jezelf aan het overtuigen ben hoe goed je bent

Joh. 5:30 Ik kan van Mijzelven niets doen. Gelijk Ik hoor, oordeel Ik, en Mijn oordeel is rechtvaardig; want Ik zoek niet Mijn wil, maar den wil des Vaders, Die Mij gezonden heeft.

Hier zoekt Jezus volgens jou theorie zijn eigen wil, maw. Jezus is net als jij het spoor bijster. Maar in tegenstelling tot jou valse leer zijn God en Jezus natuurlijk aparte personen.

Joh. 14:28 Gij hebt gehoord, dat Ik tot u gezegd heb: Ik ga heen, en kom weder tot u. Indien gij Mij liefhadt, zo zoudt gij u verblijden, omdat Ik gezegd heb: Ik ga heen tot den Vader; want Mijn Vader is meerder dan Ik.

Hier zegt Jezus nota bene zelf tegen je dat je Hem niet liefhebt omdat je van mening ben dat Jezus dezelfde dan God is. Met andere woorden, Jezus gaat naar zichzelf toe. Onzinnig toch.

Joh, 20:17 Jezus zeide tot haar: Raak Mij niet aan, want Ik ben nog niet opgevaren tot Mijn Vader; maar ga heen tot Mijn broeders, en zeg hun: Ik vare op tot Mijn Vader en uw Vader, en tot Mijn God en uw God.

Hier zegt Jezus dat God jouw Vader is, maar ook de Vader is van Jezus. Kan jij je eigen vader zijn? Nee. Net zo min kan Jezus zijn eigen Vader zijn.

Joh. 6:38 Want Ik ben uit den hemel nedergedaald, niet opdat Ik Mijn wil zou doen, maar den wil Desgenen, Die Mij gezonden heeft.

En zo gaat deze gekkigheid van zogenaamde drieëenheid maar door. Een God die zichzelf heeft gezonden. En dat staat hieronder nog een keertje:

Joh. 7:16) Jezus antwoordde hun, en zeide: Mijn leer is Mijne niet, maar Desgenen, Die Mij gezonden heeft.

1 Petrus 3:22 Welke is aan de rechter hand Gods, opgevaren ten hemel,

Kijk eens aan, opeens heeft Jezus wel de stoel van de stoelendans met zichzelf uitgekozen.

samuel Schreef:

——————————————————-

> De Bijbel is niet vaag, de mens doet vaag.

En die mens is samuel, die doet pas vaag.

>

> Ik geloof in de Drie-eenheid, om dat ik daar van

> overtuigd ben.

Je stelligheid in het volhouden met het op de verkeerde weg zijn maakt je een verbitterde vijand van God.