Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Opvatting!

• samuel

Daan Schreef:

——————————————————-

> Zoals ik eerder schreef maak JIJ Jezus tot een

> leugenaar.

>

> Als Jezus zegt dat God = één ( Markus 12:29 )

> waarom maak jij er dan drie van ?

>

>

> Markus 13:32 : Maar van die dag of van die ure

> weet niemand, ook de engelen in de hemel niet, ook

> de Zoon niet, alleen de Vader.

>

> (Dat zou natuurlijk onmogelijk zijn als de Vader,

> Zoon en Heilige Geest samen één zijn)

>

> Ik heb toch meer geloof in wat Jezus zegt dan wat

> Samuel brabbelt.

>

> Johannes 17:3 : Dit nu is het eeuwige leven, dat

> zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus

> Christus, die Gij gezonden hebt.

Ja ik weet er in de Bijbel staat Daan, dit ook:

Dat Jezus Goddelijke verering van mensen heeft ontvangen, valt eenvoudig uit de Schrift aan te tonen als het feit, dat de Schrift ons oproept Hem die eer te bewijzen.

Wat het eerste betreft lezen we: 9 En zie, Jezus kwam haar tegemoet en zeide: Weest gegroet. Zij naderden Hem en grepen zijn voeten en zij aanbaden Hem. En : 17 En toen zij Hem zagen, aanbaden zij, maar sommigen twijfelden. Matteüs 28, en: 28 Tomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Here en mijn God! Johannes 20.

Als later op Patmos Johannes aan de voeten van de engel wil neervallen om hetzelfde te doen als de vrouwen bij Jezus, dan zegt de dienaar berispend: Doet dit niet … aanbid God!” (Openbaring 19:20; 22:9). Jezus Christus laat zich echter deze Goddelijke huldiging wel toebrengen en dat terwijl Hij volgens de ontkenners een geschapen wezen moet is.

We zouden dan toch mogen verwachten dat Hij daarvoor werd gestraft, zoals Herodes , “die God de eer niet gaf” (Handelingen 12:22-23) of als eertijds satan, die God gelijk wilde zijn?!

Je moet Hem dus niet als een soort ondergod beschouwen, die in een positie verkeert tussen God en de engelen en die toch Goddelijke verering mag ontvangen.

Daarmee beland je in het heidendom.

9 Ik, Johannes, uw broeder en deelgenoot in de verdrukking en in het Koninkrijk en de volharding in Jezus, was op het eiland, genaamd Patmos, om het woord Gods en het getuigenis van Jezus. 10 Ik kwam in vervoering des geestes op de dag des Heren, en ik hoorde achter mij een luide stem, als van een bazuin, 11 zeggende: Hetgeen gij ziet, schrijf dat in een boek en zend het aan de zeven gemeenten: naar Efeze, en naar Smyrna, en naar Pergamum, en naar Tyatira, en naar Sardes, en naar Filadelfia en naar Laodicea.

12 En ik keerde mij om, ten einde de stem te zien, die met mij sprak. En toen ik mij omkeerde, zag ik zeven gouden kandelaren, 13 en te midden van de kandelaren iemand als eens mensen zoon, bekleed met een tot de voeten reikend gewaad, en aan de borsten omgord met een gouden gordel; 14 en zijn hoofd en zijn haren waren wit als witte wol, als sneeuw, en zijn ogen als een vuurvlam; 15 en zijn voeten waren gelijk koperbrons, als in een oven gloeiend gemaakt, en zijn stem was als een geluid van vele wateren. 16 En Hij had zeven sterren in zijn rechterhand en uit zijn mond kwam een tweesnijdend scherp zwaard; en zijn aanzien was gelijk de zon schijnt in haar kracht.

17 En toen ik Hem zag, viel ik als dood voor zijn voeten; en Hij legde zijn rechterhand op mij en zeide: Wees niet bevreesd, Ik ben de eerste en de laatste, 18 en de levende, en Ik ben dood geweest, en zie, Ik ben levend tot in alle eeuwigheden, en Ik heb de sleutels van de dood en het dodenrijk. 19 Schrijf dan hetgeen gij gezien hebt en hetgeen is en hetgeen na dezen geschieden zal. 20 Het geheimenis der zeven sterren, die gij gezien hebt in mijn rechterhand, en de zeven gouden kandelaren: de zeven sterren zijn de engelen der zeven gemeenten, en de kandelaren zijn de zeven gemeenten. Openbaring 1

• samuel

Ach theo, overtuiging en er van overtuigd zijn en je bij je overtuiging houden.

• Frederik D

Als er maar één god is, dan kan Jezus geen aparte god zijn naast God de Vader. En dus heeft Samuel gelijk. Het WTG is een onvervalst polytheïsme.

Ik snap niet hoe Daan, die dus een polytheïste is (“en het Woord was een god” ) het in haar hoofd haalt om Eliyahu, die monotheïst probeert te zijn (maar het ook niet is), bij te vallen.

Maar we kunnen ook afspreken dat in de metafysica geen enkele logica geldt. Maar dan heeft iedereen gelijk en tevens heeft dan niemand gelijk.

De Drie-eenheid is een poging om te ontsnappen aan het polytheïsme en is aldus het minste der kwaden.

En nee, ik ben niet gelovig. :)

• Frederik D

Ook jij vereert Jezus. Aanbidden of vereren, dat maakt niet uit.

• Frederik D

En jij komt met bijbelteksten die jouw ongelijk aantonen? Nou ja, soms kom je inderdaad met zulke bijbelteksten aan. Maar je beseft het niet.

• Frederik D

Je nam zomaar dat besluit? Zonder enige argumentatie?

• samuel

Soms is argumentatie overbodig.

• Sietse 45

LiaDonkers Schreef:

——————————————————-

> Misschien zijn er meerdere hemelen?

>

> Een hemel voor Samuel en een voor Peri en een voor

> jou en een voor BOAZ en voor Johanan. Allemaal

> naar hun eigen hemel iedereen samen met de mensen

> die precies hetzelfde geloven. Dat worden dus

> allemaal heel kleine groepjes. Samuel en Peri

> hebben misschien wel een hele hemel voor zichzelf

> alleen.

In het huis mijns Vaders zijn vele woningen want Ik ga heen om u plaats te bereiden (Johannes 14:2)

• Ellen-Josee

Dat is dus een Tibetaans-Yoga idee; dat iedereen de hemel krijgt die hij of zij verwacht.

• David

samuel Schreef:

——————————————————-

> David, ik hoef je niet te overtuigen, want als jij

> dat niet wil gaat mij dat toch niet lukken.

Ik heb jarenlang in drieenheidsleer geloofd omdat mijn kerk dat sinds 1939 leert in zelfs een extreme vorm.

Hoe graag zou ik dus daarin geloven.

Maar het is niet omdat ik er niet in wil geloven maar omdat ik er niet meer in kan geloven. En geloof me dat dat niet van de ene dag op andere is gegaan. Ik heb hier vele discussies over gevoerd. Maar ik wil oprecht staan tegenover God

En ik verwacht ook van niemand en dus ook niet van jou dat je meteen je standpunt zal veranderen.

> Volgens Johannes 14: 1 heeft Jezus Christus

> gezegd: gij gelooft in God, gelooft ook in Mij.

> Jezus zegt niet: “Gelooft in Mijn woord, zoals

> je in het woord van God gelooft”.

Want …… het zijn niet mijn woorden die Jezus spreek maar de woorden van zijn Vader toch?

> Een schepsel, een geschapen wezen, mag deze

> zichzelf op dezelfde wijze met God op één lijn

> stellen?

Jezus is geen schepsel had ik al eerder gezegd.

Jezus is geboren niet geschapen. Want degene door wie alles is geschapen heeft natuurlijk zichzelf niet geschapen.

Jezus is de eniggeboren Zoon van God, de mono-genes, de enige die uit God is voortgekomen

> Volgens ontkenners van Jezus Christus zijnde God,

> Moeten Hem dan zien als een soort ondergod die

> geloofd moet worden, zoals men in God gelooft!?

Je moet Jezus zien zoals de bijbel aangeeft.

! kor 8:6 Er is één God de Vader uit …… en één Heer Jezus Christus door ….

Jezus is Heer. Een ondergod kent de bijbel niet. Wel worden schepsels goden genoemd

Niet omdat ze goden zijn maar omdat ze het evenbeeld van God zijn.

Net zoals Jezus geen God is maar wel het evenbeeld van God is.

Psalmen 82,6

Ooit heb ik gezegd: “U bent goden, zonen van de Allerhoogste, allemaal.”

>

> In Johannes 5 lezen we: 22 Want ook de Vader

> oordeelt niemand, maar heeft het gehele oordeel

> aan de Zoon gegeven,

Let op gegeven! Alles wat Jezus bezit heeft hij ontvangen van God.

Mij is alle macht gegeven op hemel en op aarde

Alleen God (de Vader) is almachtig en alwetend van nature en is daarom ook de enige God.

23 opdat allen de Zoon eren

> gelijk zij de Vader eren. Wie de Zoon niet eert,

> eert ook de Vader niet, die Hem gezonden heeft.

Klopt. Zelfs de Vader eert sw Zoon Joh 8:54