Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

'Konden we geloof maar relativeren en toegeven dat niemand het weet'

  • Scarlett 2de

    Ik zou willen toevoegen is niet volledig waar.

    In de'“rollen van de dode zee” (perkament rollen daterend uit 100 tot circa 150 voor Jezus-Christus) die na World War II in rotshollen in de woestijn werden teruggevonden waren er zeer oude bijbelse teksten en geschriften die vertelden over de strijd van de zonen van het licht tegen de zonen van de duisternis.

    Achter deze strijd van licht en duisternis ging in feite een concrete politico-religieuze rel schuil. Dat ging over het bestuur van Israël en de toekomstplannen van de joodse kerkstaat. De zonen van duister zouden de Tobiaden-priester classe aanduiden (een grieksgezinde partij) terwijl de zonen van het licht de in de woestijn verdreven oppositie. Vanuit de woestijn bouwden ze een parallelgemeenschap op, een bijzondere en geheel nieuwe ontwikkeling van het jodendom, “de armen van Jahweh”of beter bekend als de “anawims”.

  • Sfred+

    Ben jij echt zo achterlijk? jij bent door diverse mensen terecht gewezen met jouw walgelijke vergelijk over Nederland en het NL vluchtelingenbeleid en nazi praktijken. Zwaar gestoord ben jij.

  • martin85

    Sfred+ Schreef:

    ——————————————————-

    > Ben jij echt zo achterlijk? jij bent door diverse

    > mensen terecht gewezen met jouw walgelijke

    > vergelijk over Nederland en het NL

    > vluchtelingenbeleid en nazi praktijken. Zwaar

    > gestoord ben jij.

  • LeSage2

    In mijn kinderjaren was er een commercial op het snoepmerk Rang. Dat was snoep dat je in rolletjes kocht, zoals nu nog steeds de befaamde rolletjes pepermunt.

    van die commercial weet ik alleen nog het liedje te herinneren omdat het me toen al, als tiener, ergerde vanwege de volslagen onbenullige tekst: Rang is alleen Rang, is alleen Rang als er Rang op staat; als er Rang op staat, als er Rang op staat…… en voor zover ik weet was dat de hele inhoudelijke mededeling en onderbouwing van de boodschap.

    Het beweren dat het christelijk geloof volle zekerheid geeft omdat het in de bijbel staat (2x) vind ik een boodschap van dezelfde dubieuze kwaliteit.