Ik spreek nooit over Heere . nooit gedaan ook . Ik heb het altijd over God , Jezus , of heel soms Christus.
Heere kan ik herinneren doen volgens mij gereformeerde wel. Ik kan iemand die protestant is en die spreek ook altijd over Heer
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlChristenen spreken God aan met: Onze Vader
Wij heiligen zijn naam door hem HEERE te noemen en op Hem ons vertrouwen te stellen.
Dit is ons door Jezus Christus zo geleerd.
Zo deed men dat zeker ook in de Grieks sprekende wereld. In de Septuagint, de Griekse vertaling van de Hebreeuwse Bijbel van circa 200 v.Chr., is de naam Jahwè (J-H-W-H) consequent weergegeven met HEER. En er zijn genoeg verwijzingen dat Joden uit die tijd God ‘Vader’ noemden. Niettemin denken we als christen dat Jezus ons het vaderschap ten volle heeft getoond, waardoor ons hart naar Hem en zijn Vader ten volle uitgaat.
Voor de volledigheid:
(HEERE staat voor de naam Jahwè, terwijl Here staat voor Adonai, betekenis Heer.)
BJE
Natuurlijk heeft Boaz altijd gelijk.
Net als Samuel en Johanan en de paus en Peri en Ellen en Eliyahu en al die anderen die ook allemaal altijd gelijk hebben.
Het eigen gelijk is ook een toegangbewijs tot de hemel na het aards bestaan.
Er zou eens wat beter geluisterd moeten worden naar al die mensen ( AL DIE MENSEN) die hun eigen gelijk met geweld bij anderen door de strot willen duwen en niet weten wat een dialoog is.
Er zou alleen maar geluisterd moeten worden naar mensen die altijd gelijk hebben.
Stompzinnig dat alle mensen niet luisteren naar al die mensen die altijd gelijk hebben.
Het zou verboden moeten worden om NIET naar al de eigengelijkhebbendemensen te luisteren.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?