Ze zullen best gelovig zijn,alleen heeft het Gods goedkeuring.
Maar ze zijn bijbels gezien in overtreding,ze repecteren niet Gods regeling en hoe
de Schepper dat aanpakt weet ik niet.
Johanan
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlHet gebruik - of liever gezegd: het misbruik van de tekst uit de brief aan Corinthe om vrouwen uit een religieus ambt te weren, is stuitend.
Het is heel duidelijk uit deze tekst af te lezen dat Paulus hier gewoon spreek vanuit het het gevoel van iemand uit de antieke cultuur. Het gaat daarbij niet om wat de H. Geest, die geacht wordt steeds door Paulus heen te spreken, ergens van vindt. Paulus geeft gewoon zijn eigen mening weer als antiek mens over de relatie tussen man en vrouw. En hij gruwt bij het idee dat een vrouw aan een man iets uit zou moet leggen.
Dat kán niet volgens hem.
Mijns inziens is het moeilijk een passage in het NT te vinden, die zo ongeInspireerd is, zo haaks op de christelijke notitie van gelijkheid voor God van alle mensen, inclusief de seksen, en zo vrijheidsbevorderend is, dan deze tekst.
Wég ermee.
UIT ‘Gods Woord’ met die bladzij.
Ik ben nu buitenkerkelijk christen op evangelische grondslag. Die omschakelingen waren gevolg van een ontwikkelend inzicht.
Ik ga nog steeds met joden om (ik leef in bepaalde opzichten ook nog joods) en ben ook wel terug geweest naar mijn oude baptistische kerk om een dienst bij te wonen. Dus eigenlijk niet echt iets spectaculairs.
Gr Ellen
theo Schreef:
——————————————————-
> Ze druipen af omdat je zo goed gebekt bent ?
> Omdat je er zo ontzettend veel van weet
> natuurlijk ( zoals je overal zo ontzettend veel
> van weet)
Het zou natuurlijk ook heel goed kunnen dat ze geen zin hebben in anders denkenden.
Of in een discussie met een vrouw, gezien waar ze in geloven.
Of ik er zo ontzettend veel van weet, die opmerking geef ik aan jou terug.
Aangezien mijn ervaring is; hoe meer je ergens van weet, hoe meer je er achter komt, dat je er niets van weet.
Maar dat weet jij dus blijkbaar nog niet.
Dus bedankt voor de sneer, ik ga pitten.
Bij de evangelische gemeente in Drachten van ds Bottenbly, de snelst groeiende gemeente van Europa !!!! : geen sex voor het huwelijk, geen vrouwen in het ambt.
Ik sprak eens een jonge vrouw die daarbij was aangesloten en verbaasde mij over deze zaken.
————————–
Ja, toch jammer voor je dat die jonge vrouw geen seks voor het huwelijk wilde.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?