Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

kinderdoop

• Douce.

Ben jij enigszins overspannen?

Je gaat je voor een christen steeds vreemder gedragen.

Snap jij niet dat daarom prikkers, ik bijvoorbeeld, daarom afhaken?

Heeft allemaal niets meer met de Bijbel en christenzijn te maken wat hier zoal wordt gedebiteerd.

Jij brengt, dwz op dit prikbord, het christendom in diskrediet.

Douce

• CU

Douce Schreef:

——————————————————-

> Ben jij enigszins overspannen?

> Je gaat je voor een christen steeds vreemder

> gedragen.

> Snap jij niet dat daarom prikkers, ik

> bijvoorbeeld, daarom afhaken?

> Heeft allemaal niets meer met de Bijbel en

> christenzijn te maken wat hier zoal wordt

> gedebiteerd.

>

> Jij brengt, dwz op dit prikbord, het christendom

> in diskrediet.

>

> Douce

Jezus had daar ook wel eens wat last van;

Johannes 10:8 Allen, zovelen als er voor Mij zijn gekomen, zijn dieven en moordenaars; maar de schapen hebben hen niet gehoord.

Mattheus 12:34 Gij adderengebroedsels! hoe kunt gij goede dingen spreken, daar gij boos zijt?

Uit Mattheus 23:

15 Wee u, gij Schriftgeleerden en Farizeen, gij geveinsden, want gij omreist zee en land, om een Jodengenoot te maken, en als hij het geworden is, zo maakt gij hem een kind der helle, tweemaal meer dan gij zijt.

17 Gij dwazen en blinden, want wat is meerder, het goud, of de tempel, die het goud heiligt?

27 Wee u, gij Schriftgeleerden en Farizeen, gij geveinsden, want gij zijt den witgepleisterden graven gelijk, die van buiten wel schoon schijnen, maar van binnen zijn zij vol doodsbeenderen en alle onreinigheid.

33 Gij slangen, gij adderengebroedsels! hoe zoudt gij de helse verdoemenis ontvlieden.

• erik7

Chris en Majorie,

Jullie lezen niet in de Bijbel dat christenen zich lieten dopen (in water) als teken van bekering?

Dat zelfs Jezus dit als voorbeeld gaf, terwijl Hij het niet nodig had.

Natuurlijk is de echte bekering geestelijk/innerlijk, maar dat betekent nog niet dat deze opdracht is afgeschaft.

De doop is de symbolische dood in het watergraf, opdat de dopeling in een nieuw leven begint; als het ware in mede-opstanding met Jezus.

Groet,

Erik

• erik7

Universitair geschoolden weten beter wat goed is voor de simpele zielen.

Dat in de Bijbel mensen werden geroepen die visser waren e.d. doet blijkbaar niet terzake.

Zo houdt men de - goed betaalde - elite in stand.

In de gemeente waar ik zaterdags (sabbat) kom zijn alleen ‘lekenprekers’.

Geen geleerde praat, maar simpel aanhalen wat in de Bijbel staat . . .

• CU

Maar er zijn natuurlijk ook uitzonderingen. Neem nou die ene moordenaar naast Jezus aan het kruis.

En met dopen alleen ben je er ook niet. Denk aan de rijke jongeling met wat die moest inleveren.

• erik7

Dat er maar velen zich willen geven in de gehoorzaamheid, ook van de doop!

De volgende tekst kwam in de preek van afgelopen sabbat (thema: gebed ‘Onze Vader’) aan de orde:

Jes 57: 15 Want alzo zegt de Hoge en Verhevene, Die in de eeuwigheid woont, en Wiens Naam heilig is: Ik woon in de hoogte en in het heilige, en bij dien, die van een verbrijzelden en nederigen geest is, opdat Ik levend make den geest der nederigen, en opdat Ik levend make het hart der verbrijzelden.

Die Allerhoogste God wil met de minste mensen (in hun eigen ogen) te maken hebben!

• erik7

Godsdienstvrijheid is een menselijke uitvinding.

God zegt dat er geen God is behalve Hij. Daarmee is andere godsdienst afgodendienst.

Wie is er onschuldig?

Wij hebben voor onszelf altijd wel een excuus. Maar God weet wat in ons hart leeft.

Er is geen mens goed voor God, staat geschreven.

Om depressief van te worden!!!

Maar God is liefde, toch? Ja, daarom is Jezus voor ons geofferd.

En het geloof in Hem behoudt ons van Gods toorn in het Oordeel.

Vreselijk is het, te vallen in de handen van de Levende God!

Jes. 55: 1 O alle gij dorstigen! komt tot de wateren, en gij, die geen geld hebt, komt, koopt en eet, ja komt, koopt zonder geld, en zonder prijs, wijn en melk!

2 Waarom weegt gijlieden geld uit voor hetgeen geen brood is, en uw arbeid voor hetgeen niet verzadigen kan? Hoort aandachtiglijk naar Mij, en eet het goede, en laat uw ziel in vettigheid zich verlustigen.

3 Neigt uw oor, en komt tot Mij, hoort en uw ziel zal leven; want Ik zal met u een eeuwig verbond maken, en u geven de gewisse weldadigheden van David.

4 Ziet, Ik heb hem tot een getuige der volken gegeven, een vorst en gebieder der volken.

5 Ziet, gij zult een volk roepen, dat gij niet kendet, en het volk, dat u niet kende, zal tot u lopen, om des HEEREN uws Gods wil, en om des Heiligen Israëls wil, want Hij heeft u verheerlijkt.

6 Zoekt den HEERE, terwijl Hij te vinden is; roept Hem aan, terwijl Hij nabij is.

7 De goddeloze verlate zijn weg, en de ongerechtige man zijn gedachten; en hij bekere zich tot den HEERE, zo zal Hij Zich Zijner ontfermen, en tot onzen God, want Hij vergeeft menigvuldiglijk.

8 Want Mijn gedachten zijn niet ulieder gedachten, en uw wegen zijn niet Mijn wegen, spreekt de HEERE.

9 Want gelijk de hemelen hoger zijn dan de aarde, alzo zijn Mijn wegen hoger dan uw wegen, en Mijn gedachten dan ulieder gedachten.

10 Want gelijk de regen en de sneeuw van den hemel nederdaalt, en derwaarts niet wederkeert; maar doorvochtigt de aarde, en maakt, dat zij voortbrenge en uitspruite, en zaad geve den zaaier, en brood den eter;

11 Alzo zal Mijn woord, dat uit Mijn mond uitgaat, ook zijn, het zal niet ledig tot Mij wederkeren; maar het zal doen, hetgeen Mij behaagt, en het zal voorspoedig zijn in hetgeen, waartoe Ik het zende.

12 Want in blijdschap zult gijlieden uittrekken, en met vrede voortgeleid worden; de bergen en heuvelen zullen geschal maken met vrolijk gezang voor uw aangezicht, en alle bomen des velds zullen de handen samenklappen.

13 Voor een doorn zal een denneboom opgaan, voor een distel zal een mirteboom opgaan; en het zal den HEERE wezen tot een naam, tot een eeuwig teken, dat niet uitgeroeid zal worden.

• CU

erik7 Schreef:

——————————————————-

> 7 De goddeloze verlate zijn weg, en de

> ongerechtige man zijn gedachten; en hij bekere

> zich tot den HEERE, zo zal Hij Zich Zijner

> ontfermen, en tot onzen God, want Hij vergeeft

> menigvuldiglijk.

Dat vergeven was God zeker vergeten want Jezus werd toch aan het kruis geslagen voor je zonden?

• erik7

Dat lijkt inderdaad erg vreemd. Waarvoor is het nou nodig geweest dat Jezus is gekruisigd?

God kan toch vergeven wie en wat Hij wil?

Ex. 34: 6 Als nu de HEERE voor zijn aangezicht voorbijging, zo riep Hij: HEERE, HEERE, God, barmhartig en genadig, lankmoedig en groot van weldadigheid en waarheid.

7 Die de weldadigheid bewaart aan vele duizenden, Die de ongerechtigheid, en overtreding, en zonde vergeeft; Die den schuldige geenszins onschuldig houdt, bezoekende de ongerechtigheid der vaderen aan de kinderen, en aan de kindskinderen, in het derde en vierde lid.

Blijkbaar is het nodig dat ongerechtigheid (overtreding van Gods gebod) gepaste bestraffing krijgt.

Omdat wij die bestraffing niet zelf kunnen dragen, heeft Hij alle straf op Zijn Zoon gelegd (als zondebok).

Het is eigenlijk niet te begrijpen hoe een Vader dit kan toelaten, maar “zo lief heeft Hij de wereld gehad . . . .”.

Degene, die genade zoekt, vindt een barmhartig God, die in Christus al onze ongerechtigheid zal vergeven.

Groots!

• samuel

Douce Schreef:

——————————————————-

> Ben jij enigszins overspannen?

Nee hoor.

> Je gaat je voor een christen steeds vreemder

> gedragen.

Is dat zo?

> Snap jij niet dat daarom prikkers, ik

> bijvoorbeeld, daarom afhaken?

Dat ligt geheel aan jezelf, je haakt in of je haakt af, beetje kinderachtig een ander daar van de schuld te geven toch!

> Heeft allemaal niets meer met de Bijbel en

> christenzijn te maken wat hier zoal wordt

> gedebiteerd.

Noem eens een voorbeeld?

>

> Jij brengt, dwz op dit prikbord, het christendom

> in diskrediet.

Op welke wijze?

>

> Douce

Douce vind je nu echt dat je een positieve bijdrage levert met dit soort commentaar?

Of zet je graag iemand in een kwaad daglicht?

Dan zal ik drastisch mijn mening over jou moeten gaan herzien.

Nog een prettige voortzetting van je dag.

PS, nog bedankt!