Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

kinderdoop

• theo

Een teken dat je bij God en de gemeente mag/wilt horen—een teken dat je kind bij God(s ) gemeente mag horen.

Gelovigen zijn van mening dat een kind meer is dan het product mannetje /vrouwtje–zaadje/eitje.

Zoals we op veel geboortekaartjes zien: “”Wij hebben uit Gods hand ontvangen - of- Door God aan ons toevertrouwd“”

• Frederik D

En zodoende komt Lia er straks warmpjes bij te zitten. Wat heet.

• Frederik D

Ik ben tamelijk zondeloos, hoor. Dus als ik het goed begrijp, ga ik straks naar het hemels hiernamaals.

Of word je door God al veroordeeld tot de eeuwige vlammen als je een eenmalig keertje vergeet je voeten te vegen?

• Anna Lieze

Nooit meer een rekening van de Nuon of Essent

• Frederik D

Louter het feit dat je bestaat, is al een doodzonde.

• Frederik D

Het water van de doop is symbolisch bluswater. Water om het hellevuur te doven.

• theo

Als ik het goed begrijp dan zijn er christenen die van mening zijn dat het niet volwassen gedoopt zijn voldoende is om in de hel terecht te komen en dat he twel volwasen gedoopt zijn voldoende is om in de hemel te komen.

Levenswandel- vrucht van Geest– het is van ondergeschikt belang blijkbaar.

• Channah

Bijna goed! :D Dopen is een stilistische vorm - zo je wilt een symbool - van schoonwassen (van de erfzonde).

• Gonnie

Dat bedoel ik.!

• samuel

Maak je je weer druk om iets wat je niet gelooft Gonnie!