Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

god die mens wordt ..... om over na te denken

• Frederik D

In het Frans staat incarnation en geen reïncarnation.

• samuel

Ik ben niet van mening dat deze man iets te vertellen heeft, of hij moet denken dat hij (nog steeds) god is! ;)

• LeSage2

Een vermoeden van wat ze bedoeld kan hebben:

Door jezelf in een uitermate beperkt en afhankelijk lichaam te manifesteren, kun je als mens niet overal tegelijk aanwezig zijn, en de zin van alles zijn. Itt wat kenmerkend is oor het goddelijke ben je als foetus vrijwel geheel afhankelijk van ander leven. Een bijzonder vorm van tegenstelling dus. En tegenstellingen - daar had SdB wel wat mee.

• samuel

Het zou geen bal uitmaken, het is toch quatsch!

• Frederik D

Maar hoe kan een mensenvrouw zwanger worden van een god? Hebben goden dan menselijk DNA? Maar wezens met menselijk DNA zijn mensen en geen goden. En hoe bracht de engel het goddelijke zaad (of ging het om één spermaatje) bij Maria naar binnen? Of was er geen goddelijk zaad? Ging het om een hokuspokuspas?

Of moeten we dat bezwangerd worden door dat goddelijk zaad symbolisch opvatten? Was Jozef gewoon de fysieke vader van Jezus?

• Frederik D

Critique of Dialectical Reason (French: Critique de la raison dialectique) is a 1960 book by Jean-Paul Sartre that further develops the Existentialist Marxism Sartre first expounded in his 1957 essay Search for a Method. Critique of Dialectical Reason and Search for a Method were written as a common manuscript, with Sartre intending the former to logically precede the latter. Sartre's second large-scale philosophical treatise, his 1943 work Being and Nothingness having been the first, Critique of Dialectical Reason has been seen as an abandonment of Sartre's original Existentialism. It was translated into English by Alan Sheridan-Smith.

—————————–

http://en.wikipedia.org/wiki/Critique_of_Dialectical_Reason

Dialektiek, de leer der tegenstellingen.

• samuel

Van een god weet ik niet, ik geloof niet een god, ik geloof in God.

En die heeft door Zijn heilige Geest een vrouw Maria geheten zwanger gemaakt, hoe dat in zijn werking ging kunnen we alleen maar naar speculeren gissen dus.

Maar ik geloof in een almachtige God, die zieken geneest blinden weer laat zien en doven weer laat horen, dus als er voor mensen een onherstelbaar gebrek aan of in het lichaam is dan kan God dat wel herstellen of vernieuwen, dan is het zwanger maken van een vrouw ook geen probleem.

En zo is het ook gegaan.

En daar draait het om geloof of ongeloof, wat onze vriend hier wil brengen is dat hij of ieder ander mens een god is, maar ik zie niet de werken van een god in hem of in ieder ander mens op zichzelf ongelovig dus, dat is wat anders dan Jezus Christus, of die bekrachtigd zijn door God, en dat is het probleem van Le Sage hij is een Simon uit het boek Handelingen!

• samuel

Ben benieuwd of onze PB theoloog ook nu bij jou komt dat het in Nederlands moet want hij en sommige anderen kunnen geen Engels lezen of spreken, ik verwacht dan ook zijn aanhang.

We wachten met spanning af!

• Frederik D

Ik gaf een hele korte samenvatting van het artikel. En het ging over een detail.

• Frederik D

Je zou ook kunnen zeggen: God gaf de jonge vrucht royaal de Heilige Geest.