Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Dat was weer even een korte oprisping van Menachum

• Anna Lieze

Wat een achterlijk zooitje gelovigen hier op het prikbord

• theo

Je wilt hiermee toch niet kenbaar maken dat alle ongelovigen geen humor hebben ?? Mag ik hopen ?? !!

. Het is trouwens ook niet mijn ervaring met nietgelovigen in het echte leven.

• Anna Lieze

Heeft keessie humor ??

• Anna Lieze

niet-gelovigen hebben geen gezamenlijke god, jullie wel maar daar merk je hier niets van

• Frederik D

Hoe ze hem zien, maakt me weinig uit. Maar zuiver semantisch gezien is JC voor de JG's een god. Een zoon van een god is een god, vooral als hij ook nog eens goddelijke eigenschappen en gaves heeft. Volgens de logica van de semantiek zijn JG's polytheïsten. En aldus nemen ze een loopje met de Bijbel.

Dat jij niet begrijpt dat JG's polytheïsten zijn en dat de Triniteit een poging is om het monotheïsme uit de handen van het polytheïsme te bevrijden, pleit tegen jouw gevoel voor semantiek.

• Frederik D

Kortom, JC is een god.

• Frederik D

Bovendien erkennen de JG's zelf ook dat JC een god is. Zij interpreteren de Johannes-tekst “En het Woord was God” als “En het Woord was een god”.

Dus puur polytheïsme. Zuiver onbijbels. Of staat de Bijbel volgens jou wel polytheïsme toe?

• Frederik D

Maar zijn er wel allerlei ondergoden mogelijk?

Gaat het erom dat er maar één oppergod (God geheten) is? Of gaat het erom dat er maar één god (nu kleine letter) is?

• LiaDonkers

Inderdaad.

Hoeveel Jahweh's zouden er alleen al hier op het prikbord rondlopen?

• David

Frederik D Schreef:

——————————————————-

> Kortom, JC is een god.

Kortom jij hebt een andere definitie van een god dan de bijbel

Jij ziet dus ook het atheïsme als één van de goden.

David ;)