Ja!
God is groter en meer dan wij denken of kunnen bevatten!
In de naam van Jezus Christus.
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlDavid Schreef:
——————————————————-
> Ik heb ook altijd de drie-eenheidsleer proberen te
> verdedigen maar ik wil oprecht naar God zijn en
> kan hier dus absoluut niet iets aanhangen wat van
> Gods tegenstander komt. En dus een leer van
> Babylon is.
> En ik kan alleen maar hopen dat anderen waaronder
> Menachem hier oprecht tegenover staan.
>
> Misschien dat deze tekst de ogen doen opengaan.
>
> God (Vader) is van nature de enige heerser en is
> als enige onsterfelijk
> Alleen God kan die heerschappij en
> onsterfelijkheid geven en weer afnemen
> En daarom is Hij de enige ware God. (Joh 17:3)
>
> Jezus heeft dus de heerschappij en
> onsterfelijkheid niet van nature maar ontvangen en
> God kan het weer afnemen wanneer Hij dat wil.
>
> 1 Timoteüs 6,14 totdat onze Heer Jezus Christus
> verschijnt 15 op de dag die is vastgesteld door de
> verheven en enige heerser, de hoogste Heer en
> koning. 16 Hij alleen is onsterfelijk en hij woont
> in een ontoegankelijk licht; geen mens heeft hem
> ooit gezien of kan hem zien. Aan hem zij de eer en
> de eeuwige kracht. Amen.
>
> Matteüs 24,36 Niemand weet wanneer die dag en
> dat moment zullen aanbreken, ook de hemelse
> engelen en de Zoon niet, alleen de Vader weet
> het.
>
> David
Johannes 20 NBV: 28 Tomas antwoordde: ‘Mijn Heer, mijn God!’ 29 Jezus zei tegen hem: ‘Omdat je me gezien hebt, geloof je. Gelukkig zijn zij die niet zien en toch geloven.’
Johannes 20 SV: 28 En Thomas antwoordde en zeide tot Hem: Mijn Heere en mijn God! 29 Jezus zeide tot hem: Omdat gij Mij gezien hebt, Thomas, zo hebt gij geloofd; zalig zijn zij, die niet zullen gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.
En zo kun je zien dat de Here Jezus Thomas niet tegensprak toen hij Hem God noemde.
Zo zijn er nog vele andere teksten die verklaren dat Jezus Christus God is.
Ellen
Ellen-Josee Schreef:
——————————————————-
> Johannes 20 NBV: 28 Tomas antwoordde: ‘Mijn
> Heer, mijn God!’ 29 Jezus zei tegen hem:
> ‘Omdat je me gezien hebt, geloof je. Gelukkig
> zijn zij die niet zien en toch geloven.’
> Johannes 20 SV: 28 En Thomas antwoordde en zeide
> tot Hem: Mijn Heere en mijn God! 29 Jezus zeide
> tot hem: Omdat gij Mij gezien hebt, Thomas, zo
> hebt gij geloofd; zalig zijn zij, die niet zullen
> gezien hebben, en nochtans zullen geloofd hebben.
>
> En zo kun je zien dat de Here Jezus Thomas niet
> tegensprak toen hij Hem God noemde.
>
> Zo zijn er nog vele andere teksten die verklaren
> dat Jezus Christus God is.
Bs'd
En dat is waarom het NT tot afgodendienst leidt, want de hebreeuwse bijbel stelt helder en duidelijk dat er geen God is behalve J-H-W-H:
Deuteronomium 4:35 “Gij hebt het te zien gekregen, opdat gij zoudt weten, dat J-H-W-H God is, er is geen ander behalve Hij.”
Deuteronomium 4:39 “Weet daarom heden en neem het ter harte, dat J-H-W-H God is in de hemel daar boven en op de aarde hier beneden, er is geen ander.”
II Samuel 7:22 “Daarom zijt Gij groot, here J-H-W-H, want niemand is U gelijk en geen God is er behalve Gij naar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”
I Koningen 8:59-60 “Opdat alle volken der aarde mogen weten dat J-H-W-H God is en niemand meer”
I Kronieken 17:20 “J-H-W-H, niemand is U gelijk, en geen God is er behalve Gij naar al wat wij met onze oren gehoord hebben.”
II Kronieken 6:14 “en zeide: J-H-W-H, God van Israël, er is in de hemel en op de aarde geen God als Gij”
Nehemia 9:6 “Gij toch zijt alleenJ-H-W-H. Gij hebt de hemel, de hemel der hemelen en al zijn heer gemaakt, de aarde en al wat daarop is, de zeeën en al wat daarin is; ja, Gij geeft hun allen het leven, en het heer des hemels buigt zich voor U neder. Gij toch zijt J-H-W-H de God, die Abram verkoren, hem uit Ur der Chaldeeën geleid en hem de naam Abraham gegeven hebt.”
Jesaja 43:10 “Voor Mij is er geen God geformeerd, en na mij zal er geen zijn.”
Jesaja 44:6 “Zo zegt J-H-W-H, de koning en verlosser van Israel, J-H-W-H der heerscharen: Ik ben de eerste en de laatste, en buiten mij is er geen God.”
Jesaja 45:5-6 “5 Ik ben J-H-W-H en er is geen ander; buiten Mij is er geen God. Ik gordde u, hoewel gij Mij niet kendet, 6 opdat men het wete waar de zon opgaat en waar zij ondergaat, dat er buiten Mij niemand is; Ik ben J-H-W-H en er is geen ander”
Jesaja 45:21-23 “Wie heeft dit vanouds doen horen, het van overlang verkondigd? Ben Ik het niet, J-H-W-H? En er is geen God behalve Ik, een rechtvaardige, verlossende God is er buiten Mij niet. ”
Joel 2:27 “Dan zult gij weten, dat Ik in het midden van Israël ben, en dat Ik, J-H-W-H uw God ben, en niemand anders;”
Exodus 20:1-3 “Toen sprak God al deze woorden: Ik ben J-H-W-H uw God die u uit het land Egypte, uit het diensthuis geleid heb;
GIJ ZULT GEEN ANDERE GODEN VOOR MIJN AANGEZICHT HEBBEN!!!.”
Ellen-Josee Schreef:
——————————————————-
> Asjeblieft, moedig hem niet aan in zijn infantiele
> uitlatingen!
Bs'd
Ik ga door tot mijn laatste ademtocht, of totdat jullie het begrepen hebben.
Maar als je al niet kan begrijpen dat 1 + 1 = 2, dan zal het concept dat er geen God is behalve J-H-W-H wel helemaal te hoog gegrepen zijn voor jullie…..
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?