Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Blijf het verhaal volgen/Goede God

• ¥ Lotje ­­¥

ik weet wel wat je bedoeld . Maar het antwoord van Frederikus bevalt me niet . keek er doorheen dit regeltje:

Ik heb ze niet gevraagd hier heen te komen. Je kan veel dingen denken maar altijd nog niet zeggen.;)ik krijg het gevoel dat hij dat van iedereen denkt die een ander cultuur heeft .En hier wonen . En nu de kans krijg om het te zeggen , dubbelzinnig dus;)

En ja ben zo wakker als wat . :D

• Sfred+

Jij ook. We gaan hier al over 2 uurtjes uit eten en feestvieren met de fam…..

• ¥ Lotje ­­¥

bedankt

oke . smakelijk dan enne ……. morgen weer gezond op :)

Ben nu weggies…..zwaai

• keessie

Frederik plaatst een feit en jij vindt het onzin, wat in een vreemde wereld leeft gij zeg.

Oja net dat ik ging winkelen heb ik een dakloze iets gegeven die muziek zat te maken voor het winkelcentrum.

Maar waarom deed ik dat, hij zat met een mondharmonica te spelen en voor hem stond een doos daar kon je dan geld in doponeren, ik dacht ik ga die gast wat geven (dan weet ik precies wat er in die doos zit) nou daar zullen vele jaloers op zijn die echte armoede kennen, komt bij hij zal geen belasting betalen over zijn verdienste als je het zo mag noemen.

Maar theo als je dit leest heb ik dan Bijbels gezien een goede daad verricht?

• Sietse 45

keessie Schreef:

——————————————————-

> Frederik plaatst een feit en jij vindt het onzin,

> wat in een vreemde wereld leeft gij zeg.

> Oja net dat ik ging winkelen heb ik een dakloze

> iets gegeven die muziek zat te maken voor het

> winkelcentrum.

> Maar waarom deed ik dat, hij zat met een

> mondharmonica te spelen en voor hem stond een doos

> daar kon je dan geld in doponeren, ik dacht ik ga

> die gast wat geven (dan weet ik precies wat er in

> die doos zit) nou daar zullen vele jaloers op zijn

> die echte armoede kennen, komt bij hij zal geen

> belasting betalen over zijn verdienste als je het

> zo mag noemen.

> Maar theo als je dit leest heb ik dan Bijbels

> gezien een goede daad verricht?

Dat kun je wel stellen keessie,

je komt nu op de eerste rang te zitten.:D

• theo

Jongen, je bent geweldig, super mag ik wel zeggen

Durf je ook te vertellen welk percentage van je inkomen aan die rijke luie bedelaar hebt gegeven?

Heb je de mensen rondom ook even nadrukkelijk laten weten hoeveel je wel gaf en hoe geweldig je bent?

————————————————–

Het penningske der weduwe

41 En Hij ging tegenover de offerkist zitten en zag met aandacht, hoe de schare kopergeld wierp in de offerkist. En vele rijken wierpen er veel in. 42 En er kwam een arme weduwe, die er twee koperstukjes in wierp, dat is een duit. 43 En Hij riep zijn discipelen en zeide tot hen: Voorwaar, Ik zeg u, deze arme weduwe heeft het meeste in de offerkist geworpen van allen, die er iets in geworpen hebben. 44 Want allen hebben erin geworpen van hun overvloed, maar zij heeft van haar armoede erin geworpen, al wat zij had, haar ganse levensonderhoud.

• David

Mooi als de liefde je dringt om je naasten te helpen

David ;)

• perihelium

¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> oke Peri Had niet in de gaten dat je vanaf je

> werkt prikt .

Dat laatste berichtje aan je stuurde ik vanaf mijn telefoon. Daar ben ik niet erg goed in met dat kleine toetsenbordje dus prik ik daarmee vrijwel nooit en als ik dat doe zijn het hele korte berichtjes.

> ik dacht dat je thuis was en gezien

> de tijd dacht ik : nou Peri het is bijna

> middernacht dus hup op je fiets en er naar toe .

Ik woon er tien minuten vandaan. Dus ja zo gaat dat precies.. :)

> Maar goed en mens lievend dat je het doet . :)

Ach, ik denk dat we allemaal wel iets voor een ander betekenen.

• keessie

Ja Theo dat is nog niet alles, vervolgens ging ik naar het postkantoor (zit Bruna bij in) want ik moest een brief versturen naar over de grens, ik ga tevens een kraslotje kopen daar en wat denk je, ik win het 5 voudige van wat ik die arme (!) sloeber heb gegeven, das nog eens snel geld verdienen.

• perihelium

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> De vraag is wat jij voor werk doet om in je

> levensonderhoud te voorzien, dat is je geloof wel

> eens eerder gevraagd en toen kwam er ook geen

> antwoord.

Ik gaf toen ook de reden waarom ik daar niet op inging en die wil ik best herhalen. Je zei een vermoeden te hebben dat ik geen werk heb en geeft af op mensen met een uitkering. Het gaat je, zeker als je het met die reden vraagt. niks aan.