En..gezien de bijbelse opdracht..wat doe jij dan zoal voor de naaste(n) ?
Voorop stellen dat ik geen bijbelse opdracht heb, zal ik je vertellen wat mijn partner's en ik zoal doen voor de samenleving waar wij in wonen. Zorgen voor een bejaarden vrouw van in de 80 die zelf niets meer kan en zorgen dat haar dokterskosten betaald worden. Daarnaast hebben wij voor een man gezorgd van in de 70 met 2 zware beroertes achter de rug die om de 2 uur gekeerd moest worden, 3x per dag zonde voeding moest hebben, longen leeg zuigen een paar keer per dag, tot dat hij weer een aanval kreeg toen was het gebeurd. Daarnaast zorgen wij voor twee baby's financieel om dat mama dat niet kan en we zorgen 8 kinderen uit het dorp voor hun schoolboeken, vervoer, uniformen dat ze naar school toe kunnen. Daarnaast hebben we nog de zorg op ons genomen van 6 honden waarvan er eentje niet helemaal goed is, zeg maar een mongooltje en o zo lief, die nooit van mijn zijde afwijkt. Ze was minder dan 500 gram toen ik haar vond en nu is zij een gezonde 5 kilo.
Daar heb ik geen heer en bijbelse opdracht voor nodig, dat doe je gewoon als je kijkt wat je zelf heb en wat de rest heeft om je heen. Maar zoals als ik hier vaak gelezen heb, heb ik als ongelovigen weinig tot geen moraal en mijn kinderen nog minder.
En voor de rest denken de mensen maar wat ze willen.