Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Adam, Eva en de levensboom

• LiaDonkers

Klinkt heel verstandig. Of wordt het dan een avondje prikken?

• Channah

Ja, dat gevaar zit er natuurlijk ook weer in. ;)

Maar voordat ik hier verder ga prikken moet ik mij eerst verdiepen in die twee bomen.

• theo

Om het moeilijker te maken: Een stap daarvóór.

Hoe kan het dat een door onze Schepper zondeloos geschapen mens de zonde begaat om te eten van een verboden vrucht?

• Frederik D

Was men in het Paradijs onsterfelijk? Bestond er wel tijd in het Paradijs? Bestond de dood wel in het Paradijs?

Werd er wel gegeten in het Paradijs? Eten is een vorm van doden. Ook vegetariërs doden en wel de plantjes. Als er niet gegeten werd in het Paradijs, hoe kon men dan van die bomen (met jaarringen?) eten?

En was het Paradijs een beperkt gebiedje op de (platte) aarde? Of was de gehele aarde een paradijs?

Wat is er gebeurd met die engel met het tweesnijdend zwaard die na de Zondeval de toegang tot het Paradijs moest bewaken? Is hij in de Zondvloed verdronken? Of bewaakt hij nog steeds de toegang tot het Paradijs?

Zijn er overblijfselen van het Paradijs? Of moeten we dat hele Paradijs als een fabeltje terzijde schuiven?

En waar was Ma Radijs?

• samuel

Door verleiding van satan in de slang, die verleide Eva, vrouwen zijn waarschijnlijk makkelijker te verleiden, en Eva, vrouwen verleiden ook graag, verleide dus Adam om ook van de vrucht te eten.

Door verleiding dus theo!

• perihelium

LiaDonkers Schreef:

——————————————————-

> Een andere, soms verfrissende kijk op de zaak.

Wat is er verfrissend aan om bevestigd te worden in je ongeloof door een verdraaide versie van het origineel?

• Frederik D

Mensen zoals jij, mensen zonder kinderen, verdienen een standbeeldje.

Ooit was ons land een land dat charmes had:

lege ruimtes met her en der een stad.

Maar men fokte, baarde en wierp zodat

Nederland ontaardde tot Nederstad.

• theo

Fout geantwoord.

Iemand die zonder zonde is geschapen begaat geen zonde. Die weerstaat verleiding en/of satan want immers, diegen zondigt niet, die KAN niet zondigen want diegen is door God geschapen zonder zonde.

• Malakh

Een mooie uitleg over eeuwigheid en onsterfelijkheid wordt gegeven in het eerste deel van “Studies in the Scriptures” van Charles T. Russell… Daarin verklaart hij dat Adam en Eva niet onsterfelijk waren… Persoonlijk kan ik hierin meegaan. De mens neemt namelijk dagelijks voedsel tot zich om in leven te blijven, daaruit kan ik weer de mooie symboliek vinden in Jezus' woorden dat we niet alleen van brood moeten leven. Om eeuwig te kunnen blijven leven moeten we dan niet alleen brood tot ons nemen, maar ook het woord van God.

Verder beschouw ik wel dat het eventueel zo kan zijn dat de zonde van Adam en Eva in Jehovah's plan paste om ons iets te leren…

• Frederik D

Een kritische versie van het origineel.

Ik kan jou een kritische geest van harte aanbevelen.