Klinkt heel verstandig. Of wordt het dan een avondje prikken?
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlWas men in het Paradijs onsterfelijk? Bestond er wel tijd in het Paradijs? Bestond de dood wel in het Paradijs?
Werd er wel gegeten in het Paradijs? Eten is een vorm van doden. Ook vegetariërs doden en wel de plantjes. Als er niet gegeten werd in het Paradijs, hoe kon men dan van die bomen (met jaarringen?) eten?
En was het Paradijs een beperkt gebiedje op de (platte) aarde? Of was de gehele aarde een paradijs?
Wat is er gebeurd met die engel met het tweesnijdend zwaard die na de Zondeval de toegang tot het Paradijs moest bewaken? Is hij in de Zondvloed verdronken? Of bewaakt hij nog steeds de toegang tot het Paradijs?
Zijn er overblijfselen van het Paradijs? Of moeten we dat hele Paradijs als een fabeltje terzijde schuiven?
En waar was Ma Radijs?
Een mooie uitleg over eeuwigheid en onsterfelijkheid wordt gegeven in het eerste deel van “Studies in the Scriptures” van Charles T. Russell… Daarin verklaart hij dat Adam en Eva niet onsterfelijk waren… Persoonlijk kan ik hierin meegaan. De mens neemt namelijk dagelijks voedsel tot zich om in leven te blijven, daaruit kan ik weer de mooie symboliek vinden in Jezus' woorden dat we niet alleen van brood moeten leven. Om eeuwig te kunnen blijven leven moeten we dan niet alleen brood tot ons nemen, maar ook het woord van God.
Verder beschouw ik wel dat het eventueel zo kan zijn dat de zonde van Adam en Eva in Jehovah's plan paste om ons iets te leren…
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?