Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Paus en homoseksualiteit

• Malakh

Ik zie in de kwestie dat hij niettemin Lot en zijn familie redt trouwens ook dat Jehovah nooit zomaar generaliseert.

• Sfred+

(tu)

• Sfred+

Ik hoor hier toch verdomt weinig gelovige die het opnemen voor de homo's. De meerderheid hult zich nu in zwijgen en je weet het, wie zwijgt stemt toe……..

• Sfred+

Hik,:)o

• Sietse 45

Sfred+ Schreef:

——————————————————-

> Hik,:)o

http://www.youtube.com/watch?v=1DHiR7sF5lc&gl=NL&hl=nl

• theo

Ik denk: Ik gruw van homosex en gelukkig kan ik teksten in de bijbel vinden die mijn eigen afschuw onderschrijven.

Niemand gruwt van belastingontduiking, toch is dat ook niet goed, ook daarvoor kunnen we teksten in de bijbel vinden ..wie maakt zich er druk over qua geloof(sovertuiging) of bijbel ???

• Ellen-Josee

theo Schreef:

——————————————————-

> Ik denk: Ik gruw van homosex en gelukkig kan ik

> teksten in de bijbel vinden die mijn eigen afschuw

> onderschrijven.

Nou nee hoor er zijn homo's die helemaal niet gruwen van homoseks, maar omdat het in de Bijbel staat celibair leven.

Voor mij mogen homo's ook trouwen en lang en gelukkig met elkaar leven, maar wat in de Bijbel staat vormt een barricade daarvoor.

Waarom moet ik van homoseks gruwen, ik hoef toch niet mee te doen?

.

Dus doe niet zo raar!

Ik zou wel een probleem hebben met dierenseks. Daar staat ook wat over in de Bijbel, maar zelfs al stond dat er niet in, zou ik er tegen zijn.

Omdat het dan dierenmishandeling is en die homo's kiezen er zelf voor.

>

> Niemand gruwt van belastingontduiking, toch is dat

> ook niet goed, ook daarvoor kunnen we teksten in

> de bijbel vinden ..wie maakt zich er druk over qua

> geloof(sovertuiging) of bijbel ???

Niet gruwen van belastingontduiking? Ik vind belastingontduiking heel a-sociaal.

Dus blijkbaar zit je je eigen normen en waarden te ventileren en niet iets wat voor iedereen geldt.

Ellen

• theo

Ik gaf een gedachte weer waarom de discussie rond homosexualiteit hier met de regelmaat van de klok voorbijkomt en daar hoef je het niet mee eens te zijn.

Misschien kun jij een gedachte hier plaatsen waarom belastingontduiking hier nog nooit voorbij is gekomen.

• Boris

En ook geen bloemen meer.

http://www.joop.nl/leven/detail/artikel/17766_geen_nederlandse_bloemen_meer_naar_de_paus/

• Menachem

Ja, ik vat dat wel wel (de logica van je keuze).

Ik begrijp de opmerkingen van de paus' -als ik mijn best doe om me in zijn denktrant te verdiepen- wel.

De paus doet er overigens zelf weinig moeite voor om zich te verplaatsen in die van een ander: ik hoorde eergisteren op de radio dat @Pontifex gevolgd wordt door iets van 1,5 miljoen mensen, maar dat hij zelf slechts 7 volgt.

En dan zijn 7 ook nog eens alter ego's in andere talen :S:S