Het is echt wel zo Ellen dat de zogenaamde liefde van God niet bij jouw tot uiting komt, alleen als jij bijval krijgt van bepaalde prikkers dan wil jij tegen over hen wel eens je best doen. .
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlEn dan nog wat jij vind het wel fris wat Boaz heeft neer gekwakt over homofielen.
Nu ik walg van zijn commentaar daar over en zeker wat hij tegen Frederik neer heeft gekwakt.
En nogmaals ja, ik vind Boaz een schoft.
Zo blijkt maar weer jij kan geen onderscheid maken wat wel en wat niet kan, is het een zogenaamde broeder in het geloof ,dan is dat heilig .
Zo vind ik jou dan net zo smerig als Boaz.
Gonnie Schreef:
——————————————————-
> En dan nog wat jij vind het wel fris wat Boaz
> heeft neer gekwakt over homofielen.
> Nu ik walg van zijn commentaar daar over en zeker
> wat hij tegen Frederik neer heeft gekwakt.
> En nogmaals ja, ik vind Boaz een schoft.
Toch mis ik dat invoelingsvermogen bij ongelovigen waar jij zo ontzettend hoog van opgeeft als je eerst sterkte wenst en vervolgens als jij het er niet mee eens bent iemand aanvalt op zijn zwakke punt. Niet alleen hier maar overal waar je hem raken kunt.
> Zo blijkt maar weer jij kan geen onderscheid maken
> wat wel en wat niet kan, is het een zogenaamde
> broeder in het geloof ,dan is dat heilig .
> Zo vind ik jou dan net zo smerig als Boaz.
Natuurlijk Gonnie, het ligt altijd aan een ander.
Het schijnt dat de paus niet specifiek zulke woorden in zijn mond genomen heeft, maar iets wat alszodanig geïnterpreteerd kan/moet worden.
De RKK heeft ideeën die niet in alle werelddelen in goede aarde vallen: in het “westen” vallen mensen over uitspraken zoals hierboven vermeld, in Afrika zijn de opmerkingen over corruptie niet welgevallig, in Azië vallen mensen over de kritische houding t.o.v. ecnomische groei en uitspraken over duurzaamheid.
Je kunt niet verwachten dat een conservatief instituut dat zich richt op heel de wereld ideeën verkondigt die iedereen aanstaan.
In het “westen” is de RKK tanende, in Afrika en Azië is die kerk juist groeiende: de paus heeft in de meeste Europese landen niet veel in de melk te brokkelen.
Neem hem niet al te serieus, zou ik zeggen.
dag Theo,
Ik heb toch een andere ervaring dan jij… Hoererij in zijn breedste aspect wordt door veel bijbels gefundeerde religies toegepast: geen overspel, geen seks buiten in het huwelijk, sommigen gaan zelfs zover als orale en anale seks tot hoererij te rekenen, en dan uiteraard geen homoseksualiteit…
Waarom komt dan steeds weer homoseksualiteit terug? Eerst en vooral denk ik omdat het in de media toch vaak naar voren komt… het is nu eenmaal nog niet zo lang geleden dat homoseksualiteit als een seksuele aandoening werd gezien en in hetzelfde rijtje werd geschaard als nymfomanie en pedoseksualiteit. Anderzijds denk ik ook omdat het nu algemeen wel geaccepteerd worden door de buitenwereld als zijnde een geaardheid, en het daarom in discussies met christelijke personen wel nog eens botst.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?