Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Paus en homoseksualiteit

• Frederik D

Marokkaanse vrouwen laten zich dus van achteren nemen door Marokkaanse mannen. Die mannen worden daardoor homoseksueel. En daarom ageren ze luidkeels tegen homoseksualiteit. Tegen de homoseksualiteit in zichzelf.

Jij ageert ook luidkeels tegen homoseksualiteit. Ook tegen de homoseksualiteit in jezelf? Heb jij vroeger ook Marokkaanse vrouwen achterlings genomen? Of deed je dat bij Nederlandse vrouwen?

Of hebben alleen Arabische mannen een aanleg om na heteroseksueel rectaal seksueel plezier homoseksueel te worden? Maar zijn Joden en Arabieren onderling niet verwant?

Ik vraag maar.

• Marjorie

BOAZ Schreef:

——————————————————-

> Daan Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > theo Schreef:

> >

> ————————————————–

>

> > —–

> > > Niet ik maar JIJ schreef dat God Sodom en

> > Gomorra

> > > heeft vernietigd vanwege homosex.

> >

> >

> > Inderdaad.

> > Lees Judas 7

>

> Homosex komt van de demonen ( boze geesten ) zij

> verkiezen het verkeerde ( poep ) gaatje boven de

> waterbron van de vrouw die leven baart, naar de

> wil van de Jahweh God.

>

> Boaz.

Flikker toch op! Als mensen van elkaar houden is er niets aan de hand. Houden van is beter dan (geloofs) oorlogen voeren.

• theo

Jouw eigen afkeer over homo's en homosexualiteit ventileer je op een banale manier en je misbruikt God om je afkeer en afkeuring kracht bij te zetten.

Ik hoop dat niemand van je (klein) kinderen homo of lesbisch zal (blijken te) zijn.

Dit is niet ter discussie maar om over na te denken.

Daan schreef uit de losse pols dat Sodom en Gomorra door God zijn omgekeerd vanwege homosexualeit maar de bijbelteksten ondersteunen dat niet….. Jij schrijft dat God in dezen aan jou kant staat… beide vinden jullie homo's maar niks…… “” en God is het gelukkig met jullie eens“”

Dat God losbandigheid en ontrouw afkeurt is bijbels zeer goed aan te tonen, evenals de oproep tot naastenliefde en niet oordelen.

Altijd maar weer homosexualiteit eruit plukken uit een lange reeks van “”zonden“” en al die andere zonden aan alle laarzen lappen is een treurig verschijnsel en een christen/gelovige onwaardig.

Ik ga er verder niet over in discussie want ieders standpunt is hier al talloze malen voorbijgekomen , ik deel alleen wat prikjes uit om over na te denken.

Hierop reageren staat iederen vrij maar ik zal er vrijwel zeker geen reactie op geven .. of het moet een wel zeer duidelijke heldere redelijke opmerking zijn die hier nog niet eerder voorbij is gekomen over dit onderwerp.

• Gonnie

Jij bent een schoft Boaz, en mijn mede leven wat ik had om het verdriet van jouw kleinzoon heb ik verwijderd,

want jij hebt de liefde niet, alleen wat jou zelf aan gaat.

• Sfred+

Dat begrijp ik als je net ontdekt heb dat je eigenlijk een huigelaar bent die zich achter zijn geloof verstopt met zijn walgelijke mening over homofielen.

Tis heerlijk om te lezen hoe begripvol en tolerant gelovige zijn. Niet dus, voor begripvol en tolerantie moet je duidelijke bij ongelovige mensen zijn, dat is wel meer dan duidelijk.

• theo

Wil je ons gelovigen svp niet allemaal over een kam scheren?

Alle moslims zijn ook geen terroristen en alle atheisten zijn geen hufters en…en….en…..

Toch?

• Gonnie

Het is wel zo dat onder de gelovigen alleen jij en Douce zich tegen die walgelijke, smerige uitspraken van Boaz ingaan. De rest van de gelovigen zie je nu niet.

Wat betekend eigenlijk hun vroomheid.! Ja ik weet het gebrek aan liefde voor hun medemens.

• Sietse 45

Sfred heeft fobie tegen een ieder die het niet eens is met zijn standpunt.

• samuel

Ik vind het zo kortzichtig van mensen de ander de schuld te geven van homoseksuele zonde, Als er een verwijzing wordt gemaakt naar Sodom en Gomorra als homofilie als de zonde te zijn die de vernietiging van de steden in gang heeft gebracht, men dient er eens bij stil te staan waarom sodomie sodomie heet!

Er waren velen zonden die bedreven werden in deze steden, ander vlees nalopen is ook het vlees van dieren oftewel seks met dieren, dat is nl ander vlees! En daarbij wilden ze ook nog eens twee engelen verkrachten, hoe gedegenereerd kan mijn zijn en worden, laat het verhaal van Sodom en Gomorra dus duidelijk zien. Seksuele losbandigheid ten top, is maar een topje van wat daar plaatsvond.

Als sodomie wat kontebonken is sodomie heet omdat de Sodomieten dat bedreven, en dan kan je er dus van uitgaan dat het een zonde is die God afkeurt.

Zo simpel is het.

• Frederik D

Het onderwerp was wel homoseksualiteit. Dus is het logisch dat men het over homoseksualiteit heeft.

Maar ik vrees wel dat een onderwerp als lijfgoed van lycra en katoen nauwelijks reacties oproept. Maar ik vind zo'n onderwerp even belangwekkend als homoseksualiteit. Kent men nog wel het woord lijfgoed?

Het gaat de Bijbel, denk ik, vooral om losbandigheid. Jammer genoeg ziet de Bijbel alle homoseksualiteit als losbandigheid. De Bijbel is dus niet helemaal zoals jij wenst.