Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

De Bijbel heeft gelijk.

• samuel

Je schets een plaatje voor jezelf!

Je weet toch wat Jezus onderwijst over de dag des oordeels, en de schapen en de bokken, en het tarwe en het onkruid.

• Anna Lieze

Haha, heerlijk zulke donderpreken… echt genieten :D

• David

keessie Schreef:

——————————————————-

> Je gaat nooit op jezus lijken David, als er een

> iemand is die het gevoel heeft dat hij op Jezus

> lijkt klinkt dat naar hoogmoed.

Heb je niet de intentie om op Jezus te lijken?

• keessie

ik lijk niet op Jezus althans dat denk ik niet, maar daarin tegen heb ik ook geen vijanden dus hoef ze ook niet lief te hebben David.

Tis 12 uur sleeptime

• David

samuel Schreef:

——————————————————-

> Je schets een plaatje voor jezelf!

>

> Je weet toch wat Jezus onderwijst over de dag des

> oordeels, en de schapen en de bokken, en het tarwe

> en het onkruid.

Goed dat je dat voorbeeld van de bokken en schapen erbij haalt

Ik zet het tekst gedeelte hieronder

Mijn vraag uit de tekstgedeelte is:

Ben je een schaap omdat je gelooft dat Jezus voor onze zonden is gestorven en opgestaan en halleluja prijs de Heer roept? of

dat je zieken opgezocht hebt, degene die honger had te eten gegeven hebt die dorst had te drinken?

Mattheus 25 :31 Wanneer de Mensenzoon komt, omstraald door luister en in gezelschap van alle engelen, zal hij plaatsnemen op zijn glorierijke troon. 32 Dan zullen alle volken voor hem worden samengebracht en zal hij de mensen van elkaar scheiden zoals een herder de schapen van de bokken scheidt; 33 de schapen zal hij rechts van zich plaatsen, de bokken links. 34 Dan zal de koning tegen de groep rechts van zich zeggen: “Jullie zijn door mijn Vader gezegend, kom en neem deel aan het koninkrijk dat al sinds de grondvesting van de wereld voor jullie bestemd is. 35 Want ik had honger en jullie gaven mij te eten, ik had dorst en jullie gaven mij te drinken. Ik was een vreemdeling, en jullie namen mij op, 36 ik was naakt, en jullie kleedden mij. Ik was ziek en jullie bezochten mij, ik zat gevangen en jullie kwamen naar mij toe.” 37 Dan zullen de rechtvaardigen hem antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien en te eten gegeven, of dorstig en u te drinken gegeven? 38 Wanneer hebben wij u als vreemdeling gezien en opgenomen, u naakt gezien en gekleed? 39 Wanneer hebben wij gezien dat u ziek was of in de gevangenis zat en zijn we naar u toe gekomen?” 40 En de koning zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie gedaan hebben voor een van de onaanzienlijksten van mijn broeders of zusters, dat hebben jullie voor mij gedaan.” 41 Daarop zal hij ook de groep aan zijn linkerzijde toespreken: “Jullie zijn vervloekt, verdwijn uit mijn ogen naar het eeuwige vuur dat bestemd is voor de duivel en zijn engelen. 42 Want ik had honger en jullie gaven mij niet te eten, ik had dorst en jullie gaven me niet te drinken. 43 Ik was een vreemdeling en jullie namen mij niet op, ik was naakt en jullie kleedden mij niet. Ik was ziek en zat in de gevangenis en jullie bezochten mij niet.” 44 Dan zullen ook zij antwoorden: “Heer, wanneer hebben wij u hongerig gezien of dorstig, als vreemdeling of naakt, ziek of in de gevangenis, en hebben wij niet voor u gezorgd?” 45 En hij zal hun antwoorden: “Ik verzeker jullie: alles wat jullie voor een van deze onaanzienlijken niet gedaan hebben, hebben jullie ook voor mij niet gedaan.” 46 Hun staat een eeuwige bestraffing te wachten, de rechtvaardigen daarentegen het eeuwige leven.’

• ¥ Lotje ­­¥

Ik zie Jezus meestal afgebeeld met een baard . En….. die wil ik niet;)

Dit is een beetje flauw wel .

• samuel

Jezus zegt dat toch Zelf al in Zijn tekst!

Dus je vraag heeft Hij al voor je beantwoord.

• Boris

¥ Lotje ­­¥ Schreef:

——————————————————-

> Ik zie Jezus meestal afgebeeld met een baard .

> En….. die wil ik niet;)

>

> Dit is een beetje flauw wel .

Best wel.

• David

samuel Schreef:

——————————————————-

> Ja dat had ik al ergens gelezen, vond ik ook heel

> mooi en vergelijkbaar met wat wij hier in

> Bulgarije doen, en dat is toch veel belangrijker

> wat we kunnen doen in onze eigen leefomgeving, het

> licht zijn het zout zijn.

> Ik hoop en bid dat vele moge komen en tot de Heer

> geleid worden dat jullie gemeenschap een als een

> lichtende stad op een berg mag zijn.

Bedankt en ook dat jullie goed bezig zijn want waar geloof komt tot uiting in de daden

‘Dat wij God kennen weten we doordat we ons aan zijn geboden houden. Wie zegt:‘Ik ken hem, maar zich niet aan zijn geboden houdt, is een leugenaar; de waarheid is niet in hem’ (1 Johannes 2:3-4).

• David

Boris Schreef:

——————————————————-

> ¥ Lotje ­­¥ Schreef:

> ————————————————–

> —–

> > Ik zie Jezus meestal afgebeeld met een baard .

> > En….. die wil ik niet;)

> >

> > Dit is een beetje flauw wel .

>

> Best wel.

Ik lach me rot

Eerst inderdaad zo flauw dat ik moet lachen en nu jouw reactie er nog eens overheen :D