Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Alpha-cursus in Amsterdam

• theo

Iemand die het met Peri eens dat is een goed christen.

Theo is in de ogen van Peri niet een goed christen en als iemand (waarover dan ook) het eens is met theo dan is diegene natuurlijk ook niet een goed christen.

Moeilijker is het niet.

• Frans

perihelium Schreef:

——————————————————-

> Natuurlijk mag dat en jij kan Theo ook een weerwoord geven in plaats van met hem mee te praten.

Jij hebt natuurlijk liever dat er met jou meegepraat wordt maar daar is een belangrijke voorwaarde aan verbonden. Je geeft antwoord op WAT iemand zegt en niet Wie het zegt. Zo doe ik het dus.

• Nada

Dan wel een normale christen en geen groepje die al een groepje was voordat die cursus bestond maar net doen alsof alles gezellig is en niet eerlijk zeggen: Luister eens cursisten, wij zitten hier met zeven personen in de groep om deze alpha cursus wat te sturen. Kom erbij! Nou dat was dan wel eerlijk maar dan hoef ik niet meer. Ik hoef geen groepsovertuiging, ben niet dom of zo.

• Nada

Kom op, nu even dimmen. Ik zie Boris als een echt man die zegt waar hij voor staat. Zo neerbuigend doen is niet goed.

• Anna Lieze

peri mag wel best iets vriendelijker zijn tegen zijn broeders en zusters

• theo

Wat voor goeds de alpha cursus ook mag brengen aan leringhe ende vermaeck, veel mensen hebben er echt wel wat aan ( tongentaal is niet bij alle A.C. aan de orde) .

Er wordt echter gesteld dat het een onpartijdige neutrale niet kerkgenootschap verbonden cursus is maar gekleurd is het zeker wel !!!.

• Boris

:)

• Boris

Dat vind ik ook.

• perihelium

Nada Schreef:

——————————————————-

> Dan wel een normale christen en geen groepje die

> al een groepje was voordat die cursus bestond maar

> net doen alsof alles gezellig is en niet eerlijk

> zeggen: Luister eens cursisten, wij zitten hier

> met zeven personen in de groep om deze alpha

> cursus wat te sturen. Kom erbij! Nou dat was dan

> wel eerlijk maar dan hoef ik niet meer. Ik hoef

> geen groepsovertuiging, ben niet dom of zo.

Ik had al gezegd dat niemand zich anders voordoet en er is geen vooropgezet plan van een bepaald groepje. Jammer dat je zo achterdochtig bent maar dat is niet nodig en je bent welkom.

• Nada

Wat is die tongentaal dan? Zoiets als djinn in de islam?