Voor degenen die echt willen weten wat een alpha-cursus is en inhoud, en die NIET wil afgaan op onwetende lieden zet ik hier een link neer, niet dat ik niet denk dat jullie dat niet zelf kunnen onderzoeken, maar ter hulp.
groet en zegen, Samuel
Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.
Meer informatie op bijbel.startpagina.nlsamuel Schreef:
——————————————————-
> Voor degenen die echt willen weten wat een
> alpha-cursus is en inhoud, en die wil afgaan op
> onwetende lieden
zet ik hier een link neer, niet
> dat ik niet denk dat jullie dat niet zelf kunnen
> onderzoeken, maar ter hulp.
>
> groet en zegen, Samuel
>
> ALPHA-CURSUS LINK
Volgens mij staat hier wat anders dan dat je bedoelt.
En in de zin daarna komt het woord “niet” te vaak voor. Jij mag achterhalen hoe vaak.
Frans Schreef:
——————————————————-
> Wat is er dan anders ? Zijn die handelingen dan
> geen gevolg van die relatie met God ?
Er wordt in de bijbel niet (zo vaak) operoepen om je te bekeren tot het juiste geloof, of dat mensen worden opgeroepen een realtie met God aan te moeten gaan.
Handelingen, zuivere goede handelingen, de vrucht- BEHOREN een gevolg te zijn inderdaad.
De profeten en Johannes de doper roepen op om van de egoistische doodlopende wegen af te gaan en het goede te doen, om goede leiders te worden, om te delen.
>
> Humanisten zijn er natuurlijk ook die dat doen,
Die doen wat God wil zonder dat ze in de gaten hebben dat het Gods wil is of dat toegeven , immers God bestaat niet volgens hun.. en daar is dus niks mis mee. In tegendeel zoukzeggen ..veel gelovigen zouden hetzelfde moeten doen wat veel atheisten doen.
> maar hoevelen zouden er zelfs niet op komen om dat
> te doen, dat veranderd dan wel als ze God leren
> kennen.
Dat is te gemakkelijk, talloze atheisten zijn geweldige hulpvaardige mensen die belangeloos hulp verlenen en evenveel? talloze christenen zijn en blijven egoisten.
Dan hebben die mensen geen echte relatie met God zul je schrijven…inderdaad..hoewel ik zou schrijven en dat nu ook doe: Ze hebben niks begrepen van Gods bedoeling en/of van het evangelie.
Studenten, jongeren businessmen & -women kunnen op hun eigen manier kennis maken met het christelijk geloof. Er is StudentAlpha voor studenten en Youth Alpha voor jongeren, BusinessAlpha voor ondernemers en Alpha op de werkplek voor medewerkers van bedrijven en organisaties.
——————————-
Dus niet voor ouderen en rationalisten.
Ook weer wat geleerd.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?