Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Alpha-cursus in Amsterdam

• theo

Dan heb ik het niet goed gelezen/begrepen.

Overigens zijn er natuurlijk hoe dan ook psychische problemen bij mensen die anderen verkrachten en vermoorden.

Iemand die goed bij zijn/haar hoofd is blaast geen regeringsgebouw op en daarna naar een eiland om daar lukraak maar doelbewust ( raar woord in dit verband) jongeren dood te schieten of loopt een basis school binnen en kan daar in koelen bloede kinderen doodschieten.

Verzachtende omstandigheden? Natuurlijk want een normaal mens doet zoiets niet.

Dat er eventueel verzachtende omstandigheden zouden zijn laat natuurlijk onverlet dat de gepleegde misdaad fout is, punt.

• Anna Lieze

Uit nieuwsgierigheid

• Frans

Dat is inderdaad wat ik bedoel Daan.

• theo

Liever kick off met teaching for dse kids dan het kennen en bestuderen van de aloude belijdenisgeschriften zo begrijp ik.

• Channah

Ik ervaar dagelijks ongelooflijk veel liefde.

• perihelium

Chris Schreef:

——————————————————-

> Uit nieuwsgierigheid

Ga gerust de uitdaging aan om mee te doen. Je mag best kritische vragen stellen.

• perihelium

Channah Schreef:

——————————————————-

> Ik ervaar dagelijks ongelooflijk veel liefde.

Dat is fijn voor je. Maar je had het over waar je meer van denkt te weten dan ik en ik zei dat het niet om weten ging maar om aanvaarden.

• theo

Oeps.. worden er dan ook antwoorden gegeven op die kritische vragen of althans pogingen daartoe?

Het is niet jouw gewoonte om daarop te antwoorden maar op jullie alphacursus wel?

• theo

Dat zei de dominee vroeger ook tegen ons als we kritische vragen ( durfden te) stel(d)len.

Je moet geloven wat ik zeg, - of - wat de kerk beweert.

• perihelium

theo Schreef:

——————————————————-

> Liever kick off met teaching for dse kids dan het

> kennen en bestuderen van de aloude

> belijdenisgeschriften zo begrijp ik.

Ik zei min of meer hetzelfde als het antwoord van Zondag 1. Channah was degene die het niet wist maar je hing aan mij om vervolgens weer te zeuren om te zeuren.