Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op bijbel.startpagina.nl

Zijn er gelovigen die bidden

• LeSage

Ik snap Sietse's opmerking best. Denk eens aan wat jezus zelf zegt in Lucas 12:

13 Iemand uit de menigte zei tegen hem: ‘Meester, zeg tegen mijn broer dat hij de erfenis met mij moet delen!’ 14 Maar Jezus antwoordde: ‘Wie heeft mij als rechter of bemiddelaar over jullie aangesteld?’ 15 Hij zei tegen hen: ‘Pas op, hoed je voor iedere vorm van hebzucht, want iemands leven hangt niet af van zijn bezittingen, zelfs niet wanneer hij die in overvloed heeft.’

Als bidders vóórdat zij in gebed gaan, eens aan deze tekst denken….Het zou “God” inderdaad een hoop gezeur besparen wanneer men alleen bidt voor wat wezenlijk belangrijk is.

• Douce.

Oh? En dat maak jij dan uit voor een ander? Nee hoor, al gaat een gebed stamelend, zonder woorden, smijtend met borden (:D)…..al lucht het je slechts op en wordt het niet verhoord, ik geloof dat God nu niet bepaald de meetlat hanteert. Dat geldt ook als je het keurig wilt formuleren, ieder vogeltje zingt enz. Ik meen dan ook dat juist wat betreft relaties, horizontaal en/of verticaal, je niet kunt bepalen voor de ander hoe het moet, dus ook niet wanneer het krachtig genoeg is voor God.

Douce

• LeSage

Zoals ik al zei….het gaat om de intensiteit. Juist het feit dat iemand zich opgelucht voelt, zegt dan al iets van de intensiteit van het gebed.

vergeet niet dat ik dat bedoele in tegenstelling tot het gebruik van de juiste woorden/formuleringen.

• CU

Ja, hoever wil je daar in gaan. Geen schoenen van leer bijvoorbeeld? Maar crocks van kunststof? Dan weet je dat kunststof haar bron heeft in aardolie. En aardolie bestaat ook gedeeltelijk uit dierlijke resten.

• Douce.

Lees alles nog eens door.

Douce

• ¥ Lotje ­­¥

Het gekke is dat ze een schip wel kunnen lostrekken om weer in de vaart te krijgen en zo,n beest niet …………:S

Update: vrijdag 14 dec 2012, 07:26

De bultrug die al twee dagen op het eilandje Razende Bol bij Texel ligt, wordt niet meer gered. Volgens de KNRM is alles geprobeerd met het materieel dat beschikbaar is en duurt het te lang om nieuw materieel te laten komen.

Gisteravond mislukte de laatste actie om bultrug Johannes te redden. Met een net werd geprobeerd de walvis door een geul de zee in te trekken, maar het net schoot los. Ook was de accu van de helikopter na verloop van tijd leeg.

Vanochtend werd bekeken of een nieuwe poging gedaan zou worden, maar dat heeft volgens de KNRM geen zin meer. Het dier zal nu op Razende Bol sterven.

• LeSage

Zo ondertussen wordt het wel tijd - maar gisteren vond ik het daar nog wel te vroeg voor …….

• Sietse 45

Echt bidden lijkt me ontzettend moeilijk is mijn ervaring heb wat afgebeden heel wat jaren terug,

toen ik nog behoorde tot die groep kleingelovigen.

Kan me ook niet herinneren dat het ooit is verhoord kan ook zijn dat ik er misschien blind voor was,

en het niet wilde zien en teveel met mezelf en de situatie van die periode bezig was.

• Douce.

Waarschijnlijk heeft het toch gemaakt dat je ondanks alles vertroosting kreeg en door hebt kunnen gaan. Uiteraard ter ondersteuning van de kracht die toch al in je aanwezig is/was. Het gaat nooit vanuit je luie stoel is mijn ervaring. Soms heel prozaïsch jezelf een schop onder de kont geven:D Dat gaat goed samen hoor met bidden/danken.

Douce

• Channah

Dat je niet weet dat er behalve de foeilelijke Crocs ook elegante schoenen bestaan die niet van leer gemaakt zijn, en bovendien zonder milieubelastend materiaal, bewijst dat je - zoals gewoonlijk - maar wat kletst.